Route naar Zuid-Frankrijk

Mummun

Rookie
8 jun 2006
7
0
Assen
Hallo,

Ik ga met mn vriend op vakantie naar de Côte d'azur. We gaan op de motor heen maar hebben eigenlijk geen flauw idee waar we langs moeten. :?
Weet iemand hoeveel geld je kwijt bent als je de route du soleil neemt? qua tolprijzen bedoel ik dan? Of is het goedkoper/ makkelijker om via duitsland te gaan?
Ideeën graag ;)
 
Huh?? B|
De link werkt niet...
Er staat dat ik niet genoeg rechten heb om die pagina te mogen bekijken.
 
Als je lekker binnendoor wilt cruisen dan is frankrijk heel leuk om te doen.
Maar je kan ook door Duitsland en dan halverwege Frankrijk binnen rijden.

Als je alleen snelweg wilt doen, dan is via belgie en frankrijk het snelst.
Voor de tol moet je het niet laten, dat is ongeveer 35 euro enkele reis met de auto, dus voor 2 motoren zal het ongeveer hetzelfde zijn denk ik, mischien iets meer.

Maar ik zou binnendoor rijden zoveel mogelijk, dan heb je zoweizo geen tol.
Belgie/frankrijk is erg leuk en mooi, maar via duitsland en dan frankrijk is ook erg leuk. Naja, dan heb je een heen en een terug weg zeg maar ! :Y
 
Waar ga je heen dan in zuid frankrijk?

Ik ben vorig jaar met een maat richting monaco geweest en via Italie weer terug. Wij zijn heen via DL gegaan omdat we eens lekker wilden jakkeren op de autobahn :] Qua km's maakt het niet veel uit als je door DL of Belgie gaat.
Onze 1e stop was in Mullhouse net over de grens in frankrijk, dit was ongeveer 780 km.(ook vanuit Drenthe) Van daaruit over de tolwegen via grenoble naar Gap, daar ergens weer een hotel gepakt en de volgende dag over de route napoleon gereden. Dat kan ik je aanraden, wat een mooie weg is dat. En zo kan ik nog wel even doorgaan..........

De Hotels onderweg waren F1 of Etap hotels, dat is weer lekker goedkoop. Iets van 26 euro per kamer met douche.
Qua kosten valt het wel mee, ik schat dat we zo'n 50 a 70 euro kwijt waren aan tol e.d.

Succes met de reis.
 
Hallo,

Ik ga met mn vriend op vakantie naar de Côte d'azur. We gaan op de motor heen maar hebben eigenlijk geen flauw idee waar we langs moeten. :?
Weet iemand hoeveel geld je kwijt bent als je de route du soleil neemt? qua tolprijzen bedoel ik dan? Of is het goedkoper/ makkelijker om via duitsland te gaan?
Ideeën graag ;)
als je rond de 15de gaat, kan je met mij meerijden ;) ik ga via nancy, geneve en dan neem ik in 3 dagen de route de sgrandes alpes, via de alpen
 
Een aanrader is de "route Napoleon" Dat is de N85 vanaf Grenoble naar Cannes
Zoek maar eens op Google.

Vooral het laatste stuk van Digne richting de kust is een echt bochtenfeest!
 
Eej, dat is echt een goeie site! Naar zoiets heb ik nou uren lopen zoeken via google maar ik kwam er niet uit B|
 
ik wil dit jaar ook naar zuid frankrijk. 2 jaar terug ook al geweest vanaf marseille tot monaco en weer terug, via de kust wegen.
is erg mooi rijden ,dit jaar wil ik route napoleon rijden en naar gorge du verdon.

Jouw mooie vakantiekiekjes
hier staan ook plaatjes van zuid frankrijk
 
dat is nog niet zeker,we krijgen binnekort de sleutel van ons koophuis en er moet eerst verbouwd worden.
maar ik denk midden augustus.
2 jaar terug was ik eind mei en was er F1 in monaco en filmfestival in cannes 8-)
 
Ja, maar als ik dat doe zou ik ergens in het oosten belanden. Absoluut geen richtings gevoel ;)
 
Over precies een week vertrekken we voor ons rondje Europa.
Via de Ardennen, Vogezen en Jura naar de Verzors.
Misschien dat je wat aan de routes hebt.
Die kun je hier vinden.
We vermijden de snelweg zo veel mogelijk. Dus als je in 1 dag richting het zuiden wilt, dan heb je er niets aan. Wil je al vanaf Luik echt vakantie hebben, dan kan ik ze echt aanraden.
 
als je rond de 14de/15de juli vertrekt,kan je een flinkstuk met mij meerijden.
ga je alleen?

Ik ga met mn vriend, maar het plekje op de camping is pas gereserveerd vanaf de 22 juli...dat wordt em dus niet.
:N Maar ik heb nu een hele route uitgeprint ( 4 a4'tjes lang) dus als het goed is kom ik er wel :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan