Route navigatie op iPhone. (dus vooraf gemaakte route's)

@johnv Bij mij werkte dat met een oudere versie ook, maar sinds de laatste grote update lukt me dat niet meer. Jou wel dus? Welke versie van Navigon? Ik 2.0.2.

@wobbel gaaf! Hoop dat je een script kan maken. Wil je die dan met ons delen? Ben benieuwd!

Ik heb de laatste versie nog niet gedownload zie ik net, zijn er veel voordelen ??
Of alleen maar nadelen zoals dat inladen ?

Ben er zo ook wel tevreden mee, lekker muziekje op onderweg 8-)
 
hallo bij toeval kom ik dit topic tegen,weten julli toevallig of je het programma, on-route ,voor de garmin zumo,ook te gebruiken is voor de i phone?
 
ik heb android! Ik heb tevens ook navigon en sygic en heb al een route gemaakt en geconvert naar een .route file.

ECHTER weet ik niet hoe nu verder. Hoe krijg ik die opgeslagen routes werkend in navigon of sygic??
het schijnt te werken, maar ik weet niet in welke map ik die route moet gooien, zodat hij ze leest!?
iemand die het verlossende raad heeft voor mij?
 
Laatst bewerkt:
Dit topic gaat over routes op de iPhone...
Er zijn al diverse topics over Android, en anders start je een nieuwe.
 
Het is mij gelukt om een navigatie route te zetten in Copilot live op een iphone die gejailbreaked is. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de programma's ifunbox en itn converter.

Ik heb een gps track van gpstracks.nl gedownload en deze omgezet naar .trp voor de copilot app. Deze trp heb ik vervolgens met ifunbox in de correcte map gezet op de iphone : europa/save/
De app kan de route dan vervolgens laden en berekenen.

Het is ook mogelijk om met je gejailbreakte iphone het programma ifile te linken aan dropbox om zo het gpx bestand op je iphone te krijgen en in de juiste map te zetten

De app copilot live laad de route goed en kan maximaal 50 route punten pakken. Dit is iig beter dan navigon. Ik moet de app alleen nog testen of de routes goed navigeren, maar dit is voor mij al veelbelovend.
 
Update:

Vanmorgen even aan het testen geweest (niet op motor, maar achter bureau) en het werkt heel goed! Je moet na het bovenstaande alleen nog even de routes op de Iphone zetten via Ifunbox (Iphone browser). let wel op dat het bestand "jouwroute.targets" heet, anders herkend Navigon hem niet.

Kortom lekker routes downloaden en heerlijk toeren met je Iphone als navigator!
Nu alleen het mooie weer nog :-(

Tip: Jailbreak eerst je Iphone, dat scheelt een hoop centjes!


@ plomp

Ik heb alle stappen gevolgd, en heb de bestanden in documenten/storedroutes gezet.
ik zie de route in de app, maar als ik erop klik gebeurt er niet veel. Wat doe ik fout?
als het bestand in windows .TARGETS-bestand heet zie ik hem niet in navigon.. als hij als .INT converter in mn iphone staat zie ik hem wel, alleen gebeurt er dus nix..

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Klein schopje. Met de nieuwste versie van Tyre schijn je nu routes te kunnen maken voor je iPhone, mocht je Navigon op je iPhone hebben. Vanuit Tyre kun je dan de route naar jezelf mailen. Precies wat ik wil (denk ik) Heb nu een Zumo 220, en die bevalt op zich prima, maar ik vind Navigon er zo mooi uit zien, en veel sneller reageren dan Garmin. Als ik een goede houder kan vinden voor op de motor, dan de iPhone maar eens proberen.

Van de pagina van Tyre: http://www.tyretotravel.com/tyre-history/

"There is a new function for iPhone users, who have Navigon software installed: you can use Tyre to send a route to your iPhone by email.
This feature is available in the Tyre Professional version only. "

Mocht je de Pro versie willen gebruiken, dan kost dat 25,- Euro. Ik denk dat ik het ga doen, en uitproberen. Heb zoveel plezier van Tyre, zie het als een bijdrage voor de maker(s)
 
Nadeel wat ik al meerdere malen heb ondervonden met de iPhone is dat hij te warm wordt. Je krijgt dan een melding en kan hem een paar minuten niet meer gebruiker... Dit gebeurde dit voorjaar al bij 15-20 graden op de motor! Door de zware belasting kon hij kennelijk zijn warmte niet goed kwijt in de houder en stopte er mee. In de auto doet hij het beter. Ik heb juist een Zumo 220 gekocht, omdat ik gek werd van deze problemen. Werkt niet snel, maar wel probleemloos.
 
Nadeel wat ik al meerdere malen heb ondervonden met de iPhone is dat hij te warm wordt. Je krijgt dan een melding en kan hem een paar minuten niet meer gebruiker... Dit gebeurde dit voorjaar al bij 15-20 graden op de motor! Door de zware belasting kon hij kennelijk zijn warmte niet goed kwijt in de houder en stopte er mee. In de auto doet hij het beter. Ik heb juist een Zumo 220 gekocht, omdat ik gek werd van deze problemen. Werkt niet snel, maar wel probleemloos.

Heb m gebruikt bij +25 in een hoesje, achter het scherm, maar nooit een melding gezien dat hij te warm werd 3GS. :?
 
Heb m gebruikt bij +25 in een hoesje, achter het scherm, maar nooit een melding gezien dat hij te warm werd 3GS. :?

Same hier met een 4. In de brandende zon in een waterdicht hoesje onder het plasticje van de tanktas aan de oplader, ging goed :P
 
Oei, dan zou het toch aan mijn 4S kunnen liggen... Misschien kwam het ook wel omdat ik naast de navigatie door de iPhone muziek liet afspelen. Hij was echt niet normaal heet toen hij die melding gaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan