Route NL - Zwarte Woud - Dolomieten

@pascaline: geen dank, graag gedaan.

Stuur mij even PB, heb wel wat routes voor je klaar liggen. ;-)
 
Aha. Dank voor het melden. Ik dacht ergens 70kmu gelezen te hebben.

Paar weken geleden nog een groot stuk van de B500 gedaan en vorig jaar in de zuidelijke richting helemaal. Ja, heel veel stukken zijn tegenwoordig 70 km/u en zelfs 50 km/u. Of er veel gecontroleerd wordt weet ik niet en misschien concentreert zich dat in het weekeinde. Vorig jaar richting zuid hebben we aardig vlot gereden en niemand een bekeuring gehad. Dit jaar ook niet maar in de andere richting stonden ze wel te laseren.

Ik heb eventueel ook nog wel een route naar Italië. Die heb ik afgelopen juni in omgekeerde richting gereden.
Loopt grofweg via de Eifel, Pfälzerwald, Zwarte woud, boven de Bodensee langs, Bregenzer wald, Sylvretta (kan er ook uit en dan via Lech en de Arlbergpass), en dan of via de Timmelsjoch of via de Reschenpass Italie in.
 
De 462 loopt zowat parallel aan de 500 en is zeker zo leuk.
Wat minder uitzicht onderweg, is geen hochstrasse, maar is wel leuk sturen.
Veel minder controles en veel minder volk is mijn ervaring op een zaterdag.
 
Op de B500 wordt in het weekend gelaserd, meestal 1e stuk vanaf Baden-Baden naar het Zuiden. Wees gerust, de lokale bewoners en andere motorrijders seinen ruim van tevoren. (in ons geval zelfs al 5 min van tevoren, zeker 50 tegenliggers geseind)
 
Terug
Bovenaan Onderaan