Route NL - Zwarte Woud - Dolomieten

pascaline

MF'er
31 mrt 2014
64
0
St. Willebrord
Hoi hoi,

We(8 motoren) willen 2 weken naar de Dolomiten op vakantie maar dan wel via de Zwarte Woud.
We willen wel terug naar NL via de autotrein vanuit Innsbruck naar Dusseldorf.

We willen ook min. 7 nachten op een camping in een stacaravan (tja we zijn allemaal boven de 50 :P ) in Italie blijven, en dan vanuit daar dagtrips maken.

We zijn op zoek naar verschillende routes (geen snelweg) vanuit NL naar de Dolomiten via Zwarte Woud en liefst met camping/hotel/B&B

Kunnen jullie ons helpen?

Alvast bedankt :}
 
Leuk plan! Voor overnachtingen in de Dolomieten is mijn tip Hotel Garni Sonne in Mahls/ Malles Venosta. Niet duur en wel goed. Wij kwamen begin juni omgerekend uit op ongeveer €40.00 per nacht icl. ontbijt per persoon.
 
Je vraagt dus gewoon of iemand een meerdaagse route wil maken met ook nog eisen over de overnachtingen :}
en dan het liefst ook nog meerdere _O-
 
Toevallig heb ik laatst zoiets gedaan. Ik ben over de snelweg naar Baden-Baden gereden, daar de B500 op en vanaf het eind van de B500 simpelweg met de 'vermijd snelwegen' optie van de navigatie via de Bodensee naar Lago Maggiore gereden. Daar zit werkelijk waar geen saai of lelijk stukje bij. Niet het antwoord waar je naar zoekt, maar bottom line is; via ZW naar Dolo's binnendoor is leuk en mooi rijden. Veel plezier.
 
Eerst....... Je meldt boven 50, allemaal in de stacaravan en van daar trips maken. ;(
Nou ik ben 63 en ga met een klein tentje. De tijd van (sta-)caravans heb ik gehad. Wellicht als ik ooit 90 word dat een ouwe-lullen-pension of zoiets nodig gaat zijn.

Maar nu vwb de route:
Ikzelf ga ook naar Italië, maar dan iets verder en rijd op de heenweg niet de Schwarzwald-Hoch-Strasse, maar neem dan de Romantische Strasse. Die sluit heel mooi aan op de route naar de Stelvio en Gavia.
Rom. Strasse: Würzburg naar Füssen. Dan verder door A via Imst, Landeck, Nauders. Alles binnendoor, geen vignet nodig. Na Reschen nr Glorenza, Stelvio, Gavia nr Ponte di Legno.

De B500 en Route des Crêtes (Vogezen) kan je nog wel eens een weekendje naar toe.
........of gaat dat niet meer boven 50?

Mijn brommerd staat nu klaar voor de nodige km's. :] :]
 
Grotendeels mee eens (richting Dolomieten), maar de Stelvio is mijn ding niet. Leuk om die file één keer gezien te hebben, maar ondertussen al 5x. Ik rij liever korter naar Solden, Timmelsjoch (ok betalen maar Italiaanse kant is grandioos), onderaan de Jaufen pas op, en dan weer de Penserjoch op. Met als alternatief de kortere weg naast de brenner autoweg als de Penser teveel is. En die weg is ook redelijk, veel beter dan de stomvervelende autoweg waar je ook 10 minuten kwijt bent in een groep met tickets en betalen.
 
Wat moet je met een route elke weg en bergpas die je neemt is een route opzich.

Ik rijd al meer dan 30 jaar zonder route .

Zelf ontdekken en kijken weg met de routes
 
Die trein is een drama.....
Vorige maand gedaan en nooit nooit meer.
Geen douche beschikbaar, enkel een wasbakje, vieze toiletten waarvan de helft dicht is, in de cabine heet en benauwd, airco doet het maar helft van de tijd.

Scheelt je een dag rijden maar dat is het me de volgende keer wel waard hoor !
 
Die trein is een drama.....
Vorige maand gedaan en nooit nooit meer.
Geen douche beschikbaar, enkel een wasbakje, vieze toiletten waarvan de helft dicht is, in de cabine heet en benauwd, airco doet het maar helft van de tijd.

Scheelt je een dag rijden maar dat is het me de volgende keer wel waard hoor !


Humm ok, jammer zeg. Maar wat was dan de prijs pp?
 
Wat moet je met een route elke weg en bergpas die je neemt is een route opzich.

Ik rijd al meer dan 30 jaar zonder route .

Zelf ontdekken en kijken weg met de routes

Als jij met 8 motoren gaat dan heb jij wel een route nodig en hotels/camping; Het is toch iets anders dan als jij met 1 of 2 persoon gaat
 
Eerst....... Je meldt boven 50, allemaal in de stacaravan en van daar trips maken. ;(
Nou ik ben 63 en ga met een klein tentje. De tijd van (sta-)caravans heb ik gehad. Wellicht als ik ooit 90 word dat een ouwe-lullen-pension of zoiets nodig gaat zijn.

Maar nu vwb de route:
Ikzelf ga ook naar Italië, maar dan iets verder en rijd op de heenweg niet de Schwarzwald-Hoch-Strasse, maar neem dan de Romantische Strasse. Die sluit heel mooi aan op de route naar de Stelvio en Gavia.
Rom. Strasse: Würzburg naar Füssen. Dan verder door A via Imst, Landeck, Nauders. Alles binnendoor, geen vignet nodig. Na Reschen nr Glorenza, Stelvio, Gavia nr Ponte di Legno.

De B500 en Route des Crêtes (Vogezen) kan je nog wel eens een weekendje naar toe.
........of gaat dat niet meer boven 50?

Mijn brommerd staat nu klaar voor de nodige km's. :] :]

Hoi hoi, respect hoor, maar mijn rug wil toch een bed hebben ondanks dat ik 52 jaar bent8-)
Bedankt voor je tips maar heb jij ook leuke adressen van campings/hotels? *O*
 
Die B500, die heeft toch een max snelheidslimiet van 70 kmu ?..... (En waarschijnlijk vele controles).

Zwitserland binnendoor niet doen. Pas vanaf Gotthard.

Gewoon ff doorbijten op de snelweg. Niet lullen maar poetsen en de volgende morgen sta je direct al in de Alpen. Idd, ik ook 50 plus en fan van een eenpersoons-minitent (less is more). Dat luxe doe ik met mijn gezin wel.

Veel plezier !!
 
Grotendeels mee eens (richting Dolomieten), maar de Stelvio is mijn ding niet. Leuk om die file één keer gezien te hebben....................
Ach, het is ook een kwestie van jezelf er op instellen.
Ik was 2jr terug in de Picos, en was blij dat er nog iemand voorbij kwam.
Voelde soms zelfs eenzaam daar!
Nu eens wat drukte, dat is weer wat anders!

Dit jaar naar de Stelvio/ Gavia. Zal idd wel file rijden worden.
Mss rijd ik zelf wel vooraan in de file, omdat mijn carburateur-fiets erg veel last heeft van adem-tekort boven 2000m. Wegrijden op hoogte in de 1, voelt net alsof je wegrijdt in de 2 op zee-nivo.
 
Laatst bewerkt:
Stacaravan? Huur een mooie vakantievilla! Kost per persoon haast niks met zo'n groep.
 
Die B500, die heeft toch een max snelheidslimiet van 70 kmu ?..... (En waarschijnlijk vele controles).

Zwitserland binnendoor niet doen. Pas vanaf Gotthard.

Gewoon ff doorbijten op de snelweg. Niet lullen maar poetsen en de volgende morgen sta je direct al in de Alpen. Idd, ik ook 50 plus en fan van een eenpersoons-minitent (less is more). Dat luxe doe ik met mijn gezin wel.

Veel plezier !!
Nee hoor, 100km/h :t
 
Tip (wel duurder dan Dld of Italie):
Hotel Alte Post in Wassen. Dat is ca 10km voor Andermatt. Met motorstalling in garage. Wel reserveren, is nl favo voor nld-ers op route Itale-huis v.v.

Ook Tip: linksundrechts.com Daar kun je de snelweg selecteren en zie je lokale hotels vlakbij jouw route. Incl fotos, prijzen etc etc.
 
Die B500 is helemaal niets aan, behalve op een cruiser misschien.
Als je van de bochten wilt genieten moet je veel te hard rijden.
 
Humm ok, jammer zeg. Maar wat was dan de prijs pp?

In eerste instantie 523 euro pp, kwam door misverstand mbt cabine later nog 25 euro bij maar die pakte de reisorganisatie op zich.
We hadden een privecouchette voor 4 personen, waar we met 3 gebruik van maakten.
Was wel voor een retourtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan