Route plannen

De laatste update van www.archiescampings.eu voor deze zomer staat nu online.

Velen van u zullen ook dit jaar tijdens hun vakantie weer gebruik maken van deze enorme camping-database.

Maar vergeet dan aub niet deze laatste versie te installeren op uw navigatieapparaat, omdat weer enorm veel gegevens zijn aangepast dankzij de enorme hoeveelheid feedback die ik ook deze keer weer mocht ontvangen van heel veel gebruikers.

En mocht u zelf tijdens uw vakantie iets ontdekken dat niet volledig correct is, laat het dan ook aub even weten met een e-mailtje. Alleen als iedereen eventuele fouten meldt, is het mogelijk de database up to date te houden. Uw medekampeerders zullen u er dankbaar voor zijn!
 
Als u nog plannen hebt om in het naseizoen te gaan kamperen, download dan voor uw vertrek nog even de laatste gegevens van www.archiescampings.eu en maak gebruik van alle wijzigingen in het bestand die in de laatste maanden die zijn gemeld door iedereen die deze zomer op pad zijn geweest! De laatste update van 01-09-2018 is nu online!

Mocht u tijdens uw trip ook iets ontdekken dat verbetering verdient, laat het dan ook aub even weten door een mailtje te sturen via het contactformulier op de website of gebruik te maken van de feedback knop in de app. De app-gebruikers krijgen zoals gebruikelijk de 28e van de maand de laatste informatie automatisch binnen.
 
Vandaag is de laatste update van dit kalenderjaar van www.archiescampings.eu online gezet.
Beslist de moeite waard om even binnen te halen, met name voor iedereen die al bezig is met het plannen maken voor het volgende kampeerseizoen of van plan is dit binnenkort te doen.
Mocht u in Duitsland willen overnachten dan mag u deze update zeker niet missen. Meer dan 200 extra kampeerterreinen zijn hier namelijk deze keer toegevoegd aan het bestand.

Opmerkingen over de campinggegevens zijn zoals altijd welkom via het contactformulier op de website!

Archie
www.archiescampings.eu/ned1
 
De eerste update van www.archiescampings.eu voor 2019 staat nu online.

Behalve dat deze update weer aanzienlijk meer campings heeft dan alle vorige updates, is het voor alle kampeerders die gebruikmaken van de Camping Card misschien nog belangrijker te weten dat deze update ook het nieuwe aanbod voor 2019 bevat met zo’n 3400 campings.
Haal de update dus snel even binnen om ook in het komend jaar weer up to date te zijn!

Ik wens u allen een fantastisch kampeerjaar!
 
Er is weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online.
Mocht u binnenkort er weer op uit willen trekken, vergeet dan niet de laatst beschikbare informatie binnen te halen.

In het bezit van een CKE-kampeerkaart? Kijk dan zeker even naar de informatie op de website!

Groeten,
Archie
 
Als u ook dit jaar weer gebruik wilt maken van de grootste Europese campingverzameling, vergeet dan niet even de allerlaatste informatie te downloaden en te installeren in uw navigatie.
De zomerupdate 2019 van www.archiescampinsg.eu staat nu online!

Een geweldige en vooral veilige kampeerreis gewenst!!
Archie
 
Helaas is er in de laatste update van de gegevens een vervelende fout geslopen, waardoor het hele Frankrijk-bestand dat gedownload kan worden vanuit het pakket "Europa, downloads per land" feitelijk onbrujikbaar is.

Degenen die van dit bestand gebruik willen maken, moet ik helaas adviseren het bestand opnieuw te downloaden en te installeren. Deze verbterde versie heeft als datum 01-07-2019 (2) gekregen.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, ook voor het typfoutje in de link!
www.archiescampings.eu/ned1
 
Ik heb enkele weken terug vij enkele dagen touren in het Sauerland, de app KURVIGER gebruikt. Gewoon op mijn mobieltje. Werkte prima. De app is echt een aanrader, zeker als voor een eenvoudig te gebruiken routeplanner wil gaan. Je kunt hem gratis gebruiken via het web en de app op je mobieltje zetten.

Het is simpel, je kiest waar je heen wil van A naar B. Je kunt verschillende opties kiezen hoe je die route wil hebben. De snelste via autowegen, of die zonder autoweg, veerponten, zandwegen, wil je niet 2x dezelfde weg gebruiken, etc. Van bochtig naar meest bochtig, wat je wil. Bij meest bochtig kiest hij inderdaad ook echt de meedt bochtige wegen. Dit i.t.t. van wat ik van Garmin navigatie begrijp dat die dit toch niet zo goed doet.
Wil je een rondrit? Dan kies je een plaats, of coordinaat of plek op de kaart waar de rit moet beginnen. Je kunt aangeven hoeveel km de rit moet worden en de andere keuzeopties die er zijn, drukt op rondrit en hij genereert de rit. Ook hier kun je weer van snel naar bochtig in alopende stappen kiezen.
Je kunt de rit op je pc helemal instellen en als GPX of ander format naar je mobieltje sturen. Werkte heel goed, hoewel ik punten niwt goed had ingesteld.
Ik heb de pro versie, die je voor een tientje kunt gebruiken. Het is een duitse app, vandaar de naam (kurve= bocht).
 
Ik heb enkele weken terug vij enkele dagen touren in het Sauerland, de app KURVIGER gebruikt. Gewoon op mijn mobieltje. Werkte prima. De app is echt een aanrader, zeker als voor een eenvoudig te gebruiken routeplanner wil gaan. Je kunt hem gratis gebruiken via het web en de app op je mobieltje zetten.

Het is simpel, je kiest waar je heen wil van A naar B. Je kunt verschillende opties kiezen hoe je die route wil hebben. De snelste via autowegen, of die zonder autoweg, veerponten, zandwegen, wil je niet 2x dezelfde weg gebruiken, etc. Van bochtig naar meest bochtig, wat je wil. Bij meest bochtig kiest hij inderdaad ook echt de meedt bochtige wegen. Dit i.t.t. van wat ik van Garmin navigatie begrijp dat die dit toch niet zo goed doet.
Wil je een rondrit? Dan kies je een plaats, of coordinaat of plek op de kaart waar de rit moet beginnen. Je kunt aangeven hoeveel km de rit moet worden en de andere keuzeopties die er zijn, drukt op rondrit en hij genereert de rit. Ook hier kun je weer van snel naar bochtig in alopende stappen kiezen.
Je kunt de rit op je pc helemal instellen en als GPX of ander format naar je mobieltje sturen. Werkte heel goed, hoewel ik punten niwt goed had ingesteld.
Ik heb de pro versie, die je voor een tientje kunt gebruiken. Het is een duitse app, vandaar de naam (kurve= bocht).
Ik gebruik 'm ook regelmatig op de PC en dan de GPX op m'n navi zetten. zeker voor rondritten fijn.
 
Archiescampings update voor dit najaar is nu online!

Mocht u nog kampeerplannen hebben voor de komende maanden, dan is het gelet op de weer vele veranderingen zeker de moeite waard even de laatste informatie binnen te halen en te installeren.

Als u plannen hebt het zuiden van Engeland te bezoeken dan is het gebruik van deze laatste update zelfs een absolute must.

Hartelijk dank aan iedereen die door het geven van feedback er voor hebben gezorgd dat weer veel gegevens zijn verbeterd en aangevuld!
Als u zelf ook opmerkingen/vragen/verbeteringen hebt, laat het aub even weten via het contactformulier op de website (www.archiescampings.eu)!

ps:
Als eens gekeken op de website van mijn Duitse vertaler (te vinden via www.archiescampings.eu/dui1)?
Binnenkort komt hier ongetwijfeld een uitgebreid verslag van zijn laatste motortocht waaarvan hij net is teruggekeerd (4 maanden, 27.000 km naar Azië)!
 
Laatst bewerkt:
Archiescampings update voor dit najaar is nu online!

Mocht u nog kampeerplannen hebben voor de komende maanden, dan is het gelet op de weer vele veranderingen zeker de moeite waard even de laatste informatie binnen te halen en te installeren.

Als u plannen hebt het zuiden van Engeland te bezoeken dan is het gebruik van deze laatste update zelfs een absolute must.

Hartelijk dank aan iedereen die door het geven van feedback er voor hebben gezorgd dat weer veel gegevens zijn verbeterd en aangevuld!
Als u zelf ook opmerkingen/vragen/verbeteringen hebt, laat het aub even weten via het contactformulier op de website (www.archiescampings.eu)!

ps:
Als eens gekeken op de website van mijn Duitse vertaler (te vinden via www.archiescampings.eu/dui1)?
Binnenkort komt hier ongetwijfeld een uitgebreid verslag van zijn laatste motortocht waaarvan hij net is teruggekeerd (4 maanden, 27.000 km naar Azië)!
 
Degenen die regelmatig mijn website- www.archiescampings.eu - bezoeken zullen hebben gezien dat ik al enige tijd bezig ben met het “renoveren” van het gehele campingbestand van de UK.
Hoewel ik hiermee al een heel eind ben gevorderd, zal het nog zeker een aantal maanden duren voordat dit project is afgerond.

Wellicht vraagt u zich af waarom deze speciale aandacht voor één land.
Iedereen die wel eens in de UK heeft gekampeerd, en met name de tentkampeerders, zal hebben ondervonden dat aan campings aan de andere kant van de Noordzee een andere invulling wordt gegeven dan in de rest van Europa.
Nergens is het percentage campings zo groot waar tenten niet worden toegestaan. Bovendien zijn er duizenden kleine campings (meestal met slechts 5 tot 10 plaatsen) waar alleen leden van een van de twee grote campingclubs (de CL- en CS-campings in mijn bestand) welkom zijn. Daarnaast zijn er ook vrij veel campings waar de kinderen niet mee mogen op kampeervakantie, omdat uitsluitend volwassenen worden toegelaten.
In deze update ziet u in Zuid- en Midden-Engeland hoe ik heb geprobeerd meer duidelijkheid te geven over waar u wel of niet terecht kan, zodat u niet onnodig onaangenaam verrast wordt.

Uiteraard blijft natuurlijk mijn aandacht ook gericht op de rest van Europa, zodat voor iedereen die geïnteresseerd is in kamperen weer veel nieuws te vinden is.
 
De laatste update van dit jaar van www.archiescampings.eu staat nu online.

Zoals u gewend bent aan het eind van het jaar is hierin ook al het nieuwe aanbod voor 2020 van Camping Card opgenomen.

Nieuw is dat u voor het eerst niet meer het aanbod van Camping Cheque zult vinden om de eenvoudige reden dat Camping Cheque vanaf 1 januari definitief is gestopt.

Ook Best Deal kan ik helaas niet langer aanbieden, de reden daarvoor is dat ze geen “vast jaaraanbod” van voordeelcampings meer presenteren. “Hun” campings worden op hun website bekend gemaakt, waardoor ze hun aanbod indien gewenst dagelijks kunnen veranderen.



Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.



Hiermee hoop ik een hoop teleurstellingen te voorkomen voor kampeerders die aan de andere kant van de Noordzee willen kamperen. Mocht u geen clublid zijn van een van de twee organisaties - en dat zal voor de meesten gelden -, dan adviseer ik u dus deze meer dan 3000 campings niet te downloaden.

Voor tentkampeerders, die op relatief enorm veel campings in de UK niet welkom zijn, is nu ook aangegeven dat ze hier niet terecht kunnen.



Tot slot wens ik u een geweldig kampeerjaar toe in 2020!
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Sinds een paar uur is er weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online. Veel campinggegevens zijn weer geactualiseerd in heel Europa, met name veel telefoonnummers en openingsdata bleken te zijn veranderd.



Vooral in Denemarken en voormalig Joegoslavië (Bosnië-Herzegovina, Noord- Macedonië, Servië, Slovenië en Kroatië) zijn deze keer veel gegevens aangepast.

Als u plannen hebt om een van deze landen te bezoeken is het absoluut belangrijk voor vertrek de laatste informatie te downloaden!



Om alle gegevens zo actueel mogelijk te houden, is het enorm belangrijk dat iedereen die iets ontdekt dat niet 100% (meer) correct is even een mailtje stuurt via het contactformulier op mijn website.



Archie
 
Ook al is het momenteel voor zover ik weet niet mogelijk is ergens te kamperen, kunnen we natuurlijk wel alvast eens denken aan het moment dat we er weer wel op uit kunnen trekken.

Om op dat moment te zijn voorbereid heb ik zojuist dus zoals gebruikelijk de tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu online gezet.

Hou er wel rekening mee dat de vermelde openingsdata zeker in deze tijd allesbehalve betrouwbaar zijn.



Voor sommige, met name kleine, campings geldt misschien dat ze deze periode helaas niet zullen overleven en definitief zullen moeten sluiten.

Als u hiervan weet hebt, laat het me dan aub zo snel mogelijk even weten via het contactformulier op de website of via de feedback knop in de apps.
 
Na een voorseizoen waarin kamperen vrijwel onmogelijk was, staan we nu voor een zomer waarin bijna alle Europese campinghouders u weer graag zullen zien verschijnen!



Mocht ook u er binnenkort op uit willen trekken met uw tent, caravan of camper, in eigen land of verder weg, neem dan aub even de laatste update van www.archiescampings.eu mee, waarin weer heel veel aanpassingen zijn aangebracht. Hou wel in de gaten dat door alle bijzondere omstandigheden niet alle informatie 100% correct zal zijn. Dit geldt met name bv. voor de openingstijden. Nog meer dan anders adviseer ik u dus kort voor aankomst even te bellen ter controle of u terecht kunt.



En als u iets ontdekt dat sowieso zou moeten worden aangepast in het bestand, stuur dan aub zo snel mogelijk even een mailtje!
 
Een maand later dan gebruikelijk staat weer een update online van www.archiescampings.eu.



Velen hebben waarschijnlijk hun oorspronkelijke vakantieplannen het afgelopen jaar moeten wijzigen door de pandemie en kwamen misschien op andere plaatsen dan gebruikelijk.

Of dit de reden is dat ik nog meer feedback heb mogen ontvangen dan in andere jaren, weet ik niet, maar zeker voor diegenen die nog dit jaar gaan kamperen, is het zeker verstandig deze laatste update met veel veranderingen te downloaden en te installeren, maar natuurlijk ook voor iedereen die gewoon up to date wil blijven.



Mocht u zelf ook nog iets hebben ontdekt dat niet (helemaal) juist is en dit nog niet hebben gemeld, doe dit dan aub alsnog even!
 
Aan het eind van een jaar waarin niets normaal leek te zijn, vindt u toch zoals altijd ook nu weer een update van de campinggegevens van www.archiescampings.eu.

Ondanks alles bevat deze update enorm veel nieuws, zo vindt u bijvoorbeeld het aanbod 2021 van de voordeelcampings voor de gebruikers van de Camping Card.



Ik wens u allen voor het jaar 2021 een geweldig campingjaar waarin we in goede gezondheid weer als vanouds van camping naar camping door heel Europa kunnen trekken.



Vriendelijke groeten,

Archie
 
Terug
Bovenaan Onderaan