Route planning tomtom mydrive

Ben momenteel bezig met een vakantieroute te plannen, in de regio Oostenrijk/Italie. Het irritante is dat tomtom mydrive de passen die nu een wintersluiting hebben dus niet wil plannen. Nu kan je wel andere tools gebruiken om die route te plannen, maar als je ze daar exporteert moet je ze later weer importeren en enigszins aanpassen in TomTom (wat nu dus niet lukt).
ook niet als je de datum aanpast?
 
De datum aanpassen op de servers van TomTom Mydrive? Lekker out of the box oplossing, maar dat zal hem niet worden ;)
 
Ja kurviger lukt wel, maar het gaat dus erom dat je na exporteren vanuit kurviger de route altijd na import in tomtom weer wat moet aanpassen. En dat lukt nu dus niet, doordat tomtom die wegafsluitingen erin knalt.
 
Ja kurviger lukt wel, maar het gaat dus erom dat je na exporteren vanuit kurviger de route altijd na import in tomtom weer wat moet aanpassen. En dat lukt nu dus niet, doordat tomtom die wegafsluitingen erin knalt.
dan moet je in kurviger het exporteren als track (rechts)
 
Maar dan moet je ook de my route app hebben op je smartphone. En daar heb ik tomtom als navi.
 
dan moet je in kurviger het exporteren als track (rechts)
Maar dan moet je het helaas importeren binnen tomtom en dan wijkt je route direct af door de afsluitingen. Misschien is de clue wel niet importeren totdat de sneeuw weg is, dan lukt het wel ;)
 
Kun je niet gewoon 2 routes maken....tot de pas, en route 2 vanaf de pas.
 
Vraag over een route maken in MyDrive.

Normaal maak ik routes in MyDrive voor mijn TT550. Werkt prima voor Nederland, Schotland en een lange trip naar Gibraltar in de zomer.
Momenteel ben ik routes aan het maken in Zwitserland. De rit zelf vangt pas in september aan, maar nu al maken, bijwerken, finetunen (ideeën en tips verwerken)

Wat mij opvalt is dat sommige wegen niet meegenomen worden in de route. Verkeersinfo aanzetten laat zien dat de wegen afgesloten zijn. Ik ga er een beetje vanuit dat het door de sneeuw komt. Dan is de pass afgesloten.

Klopt mijn aanname? En is dit uit te zetten in MyDrive? Het schuifje van verkeersinfo uitzetten is niet voldoende. Dat is alleen voor de zichtbaarheid.

Ben ik genoodzaakt om tot de zomer te wachten als alle sneeuw weer weg is? Of is het raadzaam om een ander routeprogramma te gaan gebruiken?
 
Ik denk dat het makkelijkste is om een ander programma te gaan gebruiken en die route dan als track in porteren, zelf blijf ik Kurviger.de geweldig vinden.
 
In MRA gold kun je seizoensluitingen uitzetten.
Sommige programmas blijven die sluitingen ook vasthouden als je in de zomer plant en geen tijdlijn met de route kunt laten meelopen
 
Dit is dus het verkeersbeeld nu. In de zomer zal het anders zijn.
Ik heb deze gemaakt in MRA en daarna geïmporteerd in MyDrive.

Voorlopig maak ik ze in MRA en zie van de zomer hoe ze dan kunnen. Rit zal pas in september zijn. (dan verwacht ik nog geen afgesloten passen door de sneeuw)

Ps: gemaakt in MRA (volgens mij de standaard, niet gold versie) Zie de verschillen.
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2024-01-10 om 23.10.43.png
    Scherm­afbeelding 2024-01-10 om 23.10.43.png
    240,4 KB · Weergaven: 0
  • Scherm­afbeelding 2024-01-10 om 23.13.40.png
    Scherm­afbeelding 2024-01-10 om 23.13.40.png
    302,5 KB · Weergaven: 0
Ik bedoel te zeggen. In de standaard MRA zijn er geen seizoens/sneeuw afsluitingen. Daar heb je dan geen gold versie voor nodig.


Dat andere plaatje is van MyDrive (TomTom)
 
Wellicht dat ik 'm als track opsla omdat deze dan "vast" staat. Ook als route heb ik 'm maar dan wordt ie niet doorgerekend. Blijft ie ronddraaien in dat linker schermpje in MyDrive.
 
Terug
Bovenaan Onderaan