Route richting Zuid-Frankrijk

Ik moet eigenlijk wel toegeven dat de Route Des Grande Aples van de ene kant heel aantrekkelijk klinkt, maar aan de andere kant ben ik er ook wel een beetje huiverig voor. als ik met de auto de Mont Ventoux op en af rijdt denk ik bij sommige bochten al: “dat wordt spannend met een motor”. maar inmiddels ben ik die zo vaak met de motor opgereden dat ik daar wel vertrouwen in heb. Maar RDGA? Zij dat niet hogere bergen? Met meer haarspeldbochten en steilere wegen?
Ben op YouTube al aan het zoeken, maar toch ook maar even hier vragen.
Het klinkt heel stoer, RDGA, maar pfffff, kan ik dat wel

(ja, ik weet het. Ben gewoon onzeker, maar besef me ook dat RDGA heel iets anders is al een rondje Ruhrsee in de Eifel)
 
Of je nou bochten neemt op 200 meter hoogte of 2000. Dat maakt toch niet uit. Gewoon gaan, het is overal asfalt en als je bochten in de Eiffel kan rijden, kan je dat ook in de Alpen. Tis geen race, je kan gewoon in je eigen tempo rijden.
 
De RDGA is naar mijn mening goed te rijden en echt niet moeilijker dan Mont Ventoux. Ga je Italië in, dan kom je wel smallere en listigere cols tegen. Heb ooit de RDGA ook als beginner gereden (vooruit, op een lichte 500cc), maar heb er enorm veel van geleerd en achteraf ook zelfvertrouwen van gekregen. Hierna kun je alles rijden was mijn gevoel.
Het is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken, niet te hard naar beneden en zoveel mogelijk afremmen op de motor.
 
Ik zie overigens wel dat de hele RDGA een kleine 700 km lang is. Maar die ga ik dan ook niet helemaal rijden. Het doel is de Mont Ventoux en omgeving. Als ik dan onderweg een stukje van de RDGA kan meenem is dat mooi
 
De RDGA is naar mijn mening goed te rijden en echt niet moeilijker dan Mont Ventoux.
Het is gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken, niet te hard naar beneden en zoveel mogelijk afremmen op de motor.
Over de moeilijkheid van de RDGA hoef je je geen zorgen te maken.

Ik heb de RDGA gereden van Menton tot Geneve.
Kan me niet herinneren dat ik werkelijk moeilijke passages heb gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie overigens wel dat de hele RDGA een kleine 700 km lang is. Maar die ga ik dan ook niet helemaal rijden. Het doel is de Mont Ventoux en omgeving. Als ik dan onderweg een stukje van de RDGA kan meenem is dat mooi
Ik heb nog een gps route voor je van Gerardmèr (Vogezen) naar Annecy, vervolgens Briancon, Castellane en via de Verdon naar Alpe d'Huez. Vorig jaar gereden dus dat zou nog aardig moeten kloppen.

Als je het laatste deel een beetje aanpast ga je niet naar Alpe d'Huez maar naar de Mont Ventoux.

Overigens ook gemakkelijk zelf te maken maar als je interesse hebt stuur maar een pb dan krijg je ook meteen de hotels waar we overnacht hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan