route samenvoegen Zumo 550

31 jan 2008
2
0
Veldhoven
Hello navigation guys and girls,

Vraagje; Hoe kun je twee routes aan elkaar koppelen in de 'map sources software'? Ik leg 't uit ff uit! Ik heb een route gemaakt (opgeslagen) en de volgende dag weer verder gegaan met (diezelfde) route.
Okay, ik sla weer alles op alleen...nu staan er twee routes onder het tabblad route.
Met eigen waypoints, als twee opzichzelf staande routes, die overigens wel gekoppeld zijn of lijken op de kaart in map source.
Die twee wil ik nu koppelen (samenvoegen) tot één route omdat ik anders waarschijnlijk tijdens het rijden moet stoppen om de 2e route te activeren in mijn Zumo 550. Heb echt alles uitgevogelt maar kom hier dus niet achter. Niet met contr C en V. plakken en knippen, of allerlei andere Windows-oplossingen om ze samen te voegen. Ook uiteraard de helpfunktie gebruikt om er achter te komen. Geen resultaat dus. Moest uiteindelijk de waypoints opnieuw in één keer handmatig invoegen om tot één route te komen.
Wat zie ik over het hoofd (en ben ik blond ) of...........?
Ziet de Zumo 550 zelf, als de routes eenmaal geimporteerd zijn het als één route? Volgens mij dus niet, heb n.l. tweemaal een begin- en´n eindpunt.
PS ik kan dit laatste even niet uitproberen omdat mijn zumo in reparatie is (garantie)
maar al eventjes weg is. Daarom ff deze quest!
Misschien (en waarschijnlijk) is de oplossing heel eenvoudig maar schaam me toch niet, als beginnend road-drawer, om het even te vragen en te topiccen...............

Greettzz and thanks :)
Bas B
 
Open mapsource en open daarin het bestand met de ene route. Open vervolgens nog een sessie van mapsource met daarin het tweede deel van de route.

Dubbelklik nu vervolgens op de route (deel 2 dus), zodat een window met de route-eigenschappen van de verschijnt. Selecteer alle routepunten (ctrl-A) en kopieer (ctrl-C).

Ga nu naar de 1e sessie van mapsource, dubbelklik op de 1e route, ga naar onder achter de laatste routepunt plak je vervolgens alle routepunten van deel 2. Herbereken en klaar.

Zorg overigens wel dat je alle waypoints van route 2 eerst naar de mapsource sessie van route 1 hebt gekopieerd.

Suc6


Ps. je doet dit dus op de computer, maar daar was je ws al achter. Heb je dus geen zumo voor nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
Open mapsource en open daarin het bestand met de ene route. Open vervolgens nog een sessie van mapsource met daarin het tweede deel van de route.

Dubbelklik nu vervolgens op de route (deel 2 dus), zodat een window met de route-eigenschappen van de verschijnt. Selecteer alle routepunten (ctrl-A) en kopieer (ctrl-C).

Ga nu naar de 1e sessie van mapsource, dubbelklik op de 1e route, ga naar onder achter de laatste routepunt plak je vervolgens alle routepunten van deel 2. Herbereken en klaar.

Zorg overigens wel dat je alle waypoints van route 2 eerst naar de mapsource sessie van route 1 hebt gekopieerd.

Suc6


Ps. je doet dit dus op de computer, maar daar was je ws al achter. Heb je dus geen zumo voor nodig ;)
:Y Da's een prima manier. En als je de routepunten hebt gekopieerd en op OK drukt, dan gaat MapSource volgens mij vanzelf al herberekenen.
 
Okay jongens, bedankt!!! Zo vlug al reacties, da's echt te gek!!!!! Inderdaad, zo eenvoudig is (was) het dus. Daarom probeerde ik al eerder iets met Contr C en V.
Volgens mij doe ik het niet precies zoals je zei net maar........... het is wel gelukt.
Ik dubbelklikte nu op de naam van de route en voegde de via punten bij elkaar dmv Contr C en V zodat ze in een 'veld' stonden. En dan OK en het werd herberekend.
En inderdaad....... één nieuwe route. Je moet er maar ff opkomen.
Ik wist dat het niet moeilijk kon zijn maar soms heb je ff iemand nodig. :) :)
KEIBEDANKT !!!

Greeetttzz
Animal alias BB
 
Terug
Bovenaan Onderaan