Route Zwolle - Nijmegen

Mefra

Die hard MF'er
9 mrt 2004
607
47
Assen
Binnenkort ga ik samen met mijn broertje er even tussenuit naar Nijmegen. Lekker ontspannen die kant op, daar een stuk rijden en de volgende dag weer terug. Nou is mijn idee om in Zwolle af te spreken en van daaruit via kronkelwegen af te zakken. Een optie is om vanaf Zwolle langs de rivier af te zakken naar Deventer/Zutphen/Arnhem en onderweg even te gaan lunchen en dan verder te rijden. Op de kaart lijkt dit leuk, maar afgezien van het eerste stuk bij Zwolle heb ik geen idee of dat überhaupt een mooi stuk is om te rijden. Bovendien is het leuk om op de terugweg een andere route te rijden.

Heeft iemand goede tips qua route? Rondom Nijmegen zoek ik wel een route die we gaan rijden (tips uiteraard welkom) maar onderweg is het wat lastiger zoeken. En aangezien we allebei niet bekend zijn in die regio.
 
De dijkweg ten westen vd IJssel is erg fraai (voorkeur door de week, dan veel minder druk), dus bij plusminus Wapenveld de dijk op en pas bij Deventer er weer af. Verderop de Posbank rijden.
Na Arnhem via Huissen en Lent nr Nijmegen. Zoiets zou ik doen.
 
Let in ieder geval op je snelheid op de IJsseldijk... Ik zou trouwens vanaf Zwolle eerst oosterlijker rijden en dan de toeristenweg van Nijverdal naar Holten pakken, dwars over de Sallandse Heuvelrug.
 
Een wat late reactie, maar ik ga vandaag eens even de route plannen.

Zal de Posbank even bekijken, die ken ik nog niet. Voor wat betreft de Sallandse Heuvelrug, mooie route, maar die hebben we wel vaker gereden dus die slaan we even over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan