Route66 alleen reizen?

christiaant

Rookie
4 mrt 2019
3
0
Nieuw op MF hier en val meteen met de deur in huis. Ik ben Christiaan (34) en wil deze zomer (juni/juli) de Route66 van Chicago naar LA gaan trotseren op een HD als het even kan. Ik zit alleen enorm te twijfelen tussen een groepsreis of zelfstandig (alleen). Het liefst zou ik samen met iemand reizen, maar niemand in m'n directe omgeving met motorrijbewijs die mee wil/kan helaas. Groepsreizen hoor ik ook verschillende verhalen over (tegenvallende motoren/regels, iedere dag zelfde groep NL'ers, minder vrijheid) waarbij ik de indruk krijg dat het relaxter is om solo te rijden dan met een groepsreis.

Zijn er mensen hier op MF die ervaring hebben met het alléén rijden van de Route66 of soortgelijk? Ik vraag eigenlijk specifiek naar ervaring met deze route, juist omdat het toch een redelijk lange route is, die zomaar heel eenzaam zou kunnen zijn voor pak en beet 3 weken. Zou je het opnieuw doen? Ik ben best avontuurlijk, maar wil wel veilig op pad. Kan me voorstellen dat wanneer je zelfstandig rijdt er meer risico's aan zitten.

Kortom, ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van jullie. Misschien heb je het samen met iemand anders gereden en zag je veel solo rijders? Ik heb geen idee. Bijna alle ervaringen die ik lees zijn toch wel minstens met twee rijders.

Ohja, als je nou zélf ook gaat/twijfelt en je vindt het tof dat ik aansluit hou ik me aanbevolen natuurlijk :Y
 
Tja, als je je verstand erbij houdt, is dat goed te doen (mijn bescheiden mening). Mits je de juiste voorbereidingen treft. Ben je een handige sleutelaar? Wel eens een band geplakt, etc? Er zullen flink wat afgelegen stukken bij zijn, maar kan me bijna niet voorstellen dat je daar niet juist ook erg van zal genieten. Ik vind het vaak juist lekker om alleen op pad te zijn. Je hoeft nergens rekening mee te houden. Je eigen tempo. En vaak zorgt het voor de mooiste gesprekken met mensen.

1 tip, bij solo-trips zou ik wel een gps tracker meenemen (spot gen 3 ofzo), zodat je in geval van nood wel altijd hulp kan inschakelen.

En voor de rest vooral lekker rijden! Enjoy!
 
Mijn vriendin heeft de route66 :Z op haar bucketlist. Maar die leen ik niet uit. :+

route-66.jpg
 
Heb twee keer in de States met de motor gereden, tenminste de mooie routes met de huurmotor en de steden met een huurauto (twee weken motor en een week auto)
Ook een stuk van de Route 66 gereden.
Een paar stukken zijn nog origineel maar er is ook veel nieuw of het tracé is verlegd.
Wat je onderweg ziet zie je alleen daar, zoals bv het stadje Seligman
BMW is daar het merk in de verhuur, (Harley kan ook natuurlijk, moet je zelf weten).
Juni en juli is daar ook het hoogseizoen en dus zijn de motels onderweg duur en vaak volgeboekt, in september is het weer er ook nog goed en zijn de motels een stuk betaalbaarder.

Er zijn reisorganisaties die deze reizen kant en klaar aan bieden, dan krijg je een route, staat de motor voor je klaar en zijn de motels gereserveerd.
Via onze Oosterburen kan het nog wat minder duur, die zijn wat groter en kunnen dus oog groter inkopen.
 
Alleen rijden in de states kan prima, af en toe vond ik het wel spannend als ik in zo een motel sliep waar foute gasten overnachtten, niet zozeer mn eigen veiligheid maar de motor die ik niet op me kamer kon zetten.... buiten de grote steden en ghetto's is het prachtig en heel gemoedelijk

Verders af en toe in LA de verkeerde buurt ( gangs... drugs.... bums.... ) was ook niet echt prettig maar wel super spannend om te zien het echte amerika achter de facade van amurika the greatest country in the world... niet van je bike afstappen en draaiende motor houden hielp wel ,
 
1 tip, bij solo-trips zou ik wel een gps tracker meenemen (spot gen 3 ofzo), zodat je in geval van nood wel altijd hulp kan inschakelen.
Daar zeg je me wat, mobiel bereik zal wel niet beschikbaar zijn in alle regio's. Ik kan me voorstellen dat er meer rijders zijn, vooral in het hoogseizoen. Kan me voorstellen dat je zomaar een hele "etappe" meerijdt met andere rijders?

Mijn vriendin heeft de route66 :Z op haar bucketlist. Maar die leen ik niet uit. :+
Valt me dat ff tegen :+ Maar ideaal, je hebt i.i.g. je reisgezelschap als je 'm zelf wilt rijden ;)

Er zijn reisorganisaties die deze reizen kant en klaar aan bieden, dan krijg je een route, staat de motor voor je klaar en zijn de motels gereserveerd. Via onze Oosterburen kan het nog wat minder duur, die zijn wat groter en kunnen dus oog groter inkopen.
Goede tip over de oosterburen, heb je een naam van organisatie (natúúrlijk zonder winstoogmerk *D)

Alleen rijden in de states kan prima, af en toe vond ik het wel spannend als ik in zo een motel sliep waar foute gasten overnachtten, niet zozeer mn eigen veiligheid maar de motor die ik niet op me kamer kon zetten.... buiten de grote steden en ghetto's is het prachtig en heel gemoedelijk
Had je van tevoren gezocht naar beschikbare motels in de plekken waar je ging overnachten dan? Kan me voorstellen dat je niet een motel in de ghetto wilt idd. Het mooie van zelfstandig rijden lijkt me juist dat je niet alles van tevoren boekt, maar juist wel ziet waar je aan komt.
 
Het mooie van zelfstandig rijden lijkt me juist dat je niet alles van tevoren boekt, maar juist wel ziet waar je aan komt.
Alleen in een tentje op de hei? _O-

camping-alone-tent-night_h.jpg


Ik ben wel eens op de bonnefooi naar Kroatië gereden, op de plaats van bestemming een halve dag bezig geweest om een beetje normaal en betaalbaar hotel te vinden. Uiteindelijk voor de hoofdprijs rond twaalf uur in de avond een vies en duur hotel gevonden. De laatste optie voor de nacht. terug naar andere mogelijkheden was geen optie meer zo vermoeid was ik. _O-

Dus misschien is realistisch plannen wel een optie. ;)
En dan hou je ook nog tijd over om ergens rond te kijken als je op/voor schema kan rijden. :9

Of, om de vrijheid erin te houden, alle opties langs de route openzetten. O-) (Is er geen app voor :+ )
 
Laatst bewerkt:
usa motorradreisen

Met dit als zoekterm op goegel kom je al een heel eind. :]
 
Zo mijn twee centen: Ik reed inmiddels 14k km door de USA. Alleen en in groep, maar nooit georganiseerd. Wij kampeerden en soms namen we een hotel. Gaat prima. I.t.t. wat je hier in de media ziet is het een heel veilig land en zijn de mensen in de wat afgelegen gebieden heel behulpzaam en vriendelijk.
Nadeel van de georganiseerde reizen is: er rijdt een voorrijder en een volgwagen met reservemotor mee (meestal). Die betaal je dus als deelnemer en ook hun brandstof. Daardoor zijn die reizen erg duur, vind ik. Bovendien en dat is (voor mij) nog belangrijker: de voorrijder houdt zich strikt aan de V max, ook als daar geen enkele aanleiding voor is. Daarnaast is het continu samen uit, samen thuis, dus stop je daar waar de organisatie bepaald dat je stopt. Vaak gaan de motoren 's avonds aan de ketting. Kortom niet echt de vrijheid van een motorreis.
Ik zit midden in de voorbereiding van onze volgende trip: van de zomer vliegen we met onze motoren in het ruim m.b.v. www.motorcycleexpress.com naar Vancouver en gaan dan drie maanden rondtrekken. Ik heb behalve de uit- en thuisreis niets geboekt. We rijden dan weliswaar met zijn tweeën, maar alleen zou ik het net zo goed doen. Ik heb een groot deel van de route af, ben nu bezig met het laatste stuk in de USA, bijenkaar iets van 20k km.
Oh ja als je echt de bush op zoekt, zoals wij gaan doen in Alaska, dan is een Garmin Inreach Mini wel een goede investering. En doe een cursus noodreparaties, zoals van Berrt (ik zag gisteren dat er voor het komend weekend nog plaatsen vrij zijn) Leuke cursus: wielen er uithalen, banden vervangen enz. Wel gericht op de GS, maar ook voor andere zeer bruikbaar.
Ik heb eventueel via een PB nog een telefoonnummer van een Nl dame die motoren verhuurd in de USA.
Kom uit je comfort zone en ga op avontuur!
Screenshot 2019-03-05 at 16.18.44.jpg
 
Ik ben nog nooit in de States geweest maar alleen reizen gaat me goed af.
Er zijn zoveel, motards die dat doen , je moet wel tegen de eenzaamheid kunnen .
Dit jaar ga ïk voor 25 dagen alleen op reis.
Het zijn mijn leukste vakanties ooit.
 
Er zijn reisorganisaties die deze reizen kant en klaar aan bieden, dan krijg je een route, staat de motor voor je klaar en zijn de motels gereserveerd.
Via onze Oosterburen kan het nog wat minder duur, die zijn wat groter en kunnen dus oog groter inkopen.

Heb in 2015 een georganiseerde tour gedaan. Op nieuwe huur HD’s door zuidelijke staten gereden. Prima aan te raden alleen wat Sphyrnidus ook zegt, je betaalt er wel dik voor en je wijkt niet van de vaste route af. Vmax niet overschrijden viel in mijn geval wel mee. Bedrijf waar ik mee reed biedt route 66 ook aan, maar was qua rijden niet echt een aanrader, beter door de appalachen scheuren :]
 
In 2013 met een maat gereden, gewoon twee HD's gehuurd en gaan.

We hadden enorme slingerweggetjes als routes uitgestippeld, na 10km kwamen we er al achter dat dat niet is weggelegd voor HD's :+

Van Motel naar Motel gereden, zonder GPS. Als je de hoofdbanen en toeristische plekken aanhoud kan er weinig fout gaan. Je spreekt de taal al dus ach?

Het voordeel van 'niet' Route66 rijden is dat je zelf kan bepalen wat je wilt zien, ook dingen die normaal worden overgeslagen bij georganiseerde reizen, daarnaast doet het veel Amerikaanser aan dan al het opgeblazen toeristische Route66 gedoe.

 
Nieuw op MF hier en val meteen met de deur in huis. Ik ben Christiaan (34) en wil deze zomer (juni/juli) de Route66 van Chicago naar LA gaan trotseren op een HD als het even kan. Ik zit alleen enorm te twijfelen tussen een groepsreis of zelfstandig (alleen). Het liefst zou ik samen met iemand reizen, maar niemand in m'n directe omgeving met motorrijbewijs die mee wil/kan helaas. Groepsreizen hoor ik ook verschillende verhalen over (tegenvallende motoren/regels, iedere dag zelfde groep NL'ers, minder vrijheid) waarbij ik de indruk krijg dat het relaxter is om solo te rijden dan met een groepsreis.

Zijn er mensen hier op MF die ervaring hebben met het alléén rijden van de Route66 of soortgelijk? Ik vraag eigenlijk specifiek naar ervaring met deze route, juist omdat het toch een redelijk lange route is, die zomaar heel eenzaam zou kunnen zijn voor pak en beet 3 weken. Zou je het opnieuw doen? Ik ben best avontuurlijk, maar wil wel veilig op pad. Kan me voorstellen dat wanneer je zelfstandig rijdt er meer risico's aan zitten.

Kortom, ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van jullie. Misschien heb je het samen met iemand anders gereden en zag je veel solo rijders? Ik heb geen idee. Bijna alle ervaringen die ik lees zijn toch wel minstens met twee rijders.

Ohja, als je nou zélf ook gaat/twijfelt en je vindt het tof dat ik aansluit hou ik me aanbevolen natuurlijk :Y

Ik ga samen met mijn pa in september, want juni/juli is BLOED en BLOEDHEET. September is dan al heel wat beter en richting de westkust nog warm/heet zat. Wij hebben 2 electra glides gehuurd omdat het moet, BMW's zijn bijna niet te krijgen. Mijn topic staat hier ook ergens, via wie wij huren hebben we 0 eigen risico en een nette prijs al geloof ik dat je al te laat bent voor de vroegboek korting en dat is gezien het bedrag best leuk.

Als je alleen bent kán een groepsreis juist prettig zijn, ik zelf leg makkelijk contact en ben in mijn eentje naar zowel de Noordkaap als naar Zuid Portugal gereden. Nooit alleen gevoeld, maar ik ben een pro (chauffeur namelijk) dus dat is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen. Mijn vader en ik gaan solo, simpelweg... een groepsreis zit je elke avond met dezelfde mensen aan tafel/biertje te drinken enz en volgens het schema van de organisatie. Wij hebben de vlucht, de motoren, en het eerste en laatste hotel geboekt en de rest op de bonnefooi. Het is Amerika en niet Mexico City dus een beetje gezond verstand en alles komt goed.
 
Ik ga samen met mijn pa in september, want juni/juli is BLOED en BLOEDHEET. September is dan al heel wat beter en richting de westkust nog warm/heet zat. Wij hebben 2 electra glides gehuurd omdat het moet, BMW's zijn bijna niet te krijgen. Mijn topic staat hier ook ergens, via wie wij huren hebben we 0 eigen risico en een nette prijs al geloof ik dat je al te laat bent voor de vroegboek korting en dat is gezien het bedrag best leuk.

Als je alleen bent kán een groepsreis juist prettig zijn, ik zelf leg makkelijk contact en ben in mijn eentje naar zowel de Noordkaap als naar Zuid Portugal gereden. Nooit alleen gevoeld, maar ik ben een pro (chauffeur namelijk) dus dat is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen. Mijn vader en ik gaan solo, simpelweg... een groepsreis zit je elke avond met dezelfde mensen aan tafel/biertje te drinken enz en volgens het schema van de organisatie. Wij hebben de vlucht, de motoren, en het eerste en laatste hotel geboekt en de rest op de bonnefooi. Het is Amerika en niet Mexico City dus een beetje gezond verstand en alles komt goed.

Ik ben ook in September gegaan, toch was het pal onder Death Valley achtelijk heet :+

Ik had twee lagen zonnebrand factor 50 gebruikt en nog brandde de zon er doorheen.
 
Ik zit midden in de voorbereiding van onze volgende trip: van de zomer vliegen we met onze motoren in het ruim m.b.v. www.motorcycleexpress.com naar Vancouver en gaan dan drie maanden rondtrekken.
Ook gave route als ik dat zo zie! Bedankt voor je tips! Hoop dat ik geen banden hoef te plakken i.i.g. (klopt af :X)

Heb in 2015 een georganiseerde tour gedaan. Op nieuwe huur HD’s door zuidelijke staten gereden. Prima aan te raden alleen wat Sphyrnidus ook zegt, je betaalt er wel dik voor en je wijkt niet van de vaste route af.
Ja, ik ben inmiddels om wat betreft de groepsreizen, ik ga op eigen houtje. Misschien wel georganiseerd met motorhuur en vluchten e.d., maar niet met groep en volgauto's enzo.

Van Motel naar Motel gereden, zonder GPS. Als je de hoofdbanen en toeristische plekken aanhoud kan er weinig fout gaan. Je spreekt de taal al dus ach?

Het voordeel van 'niet' Route66 rijden is dat je zelf kan bepalen wat je wilt zien, ook dingen die normaal worden overgeslagen bij georganiseerde reizen, daarnaast doet het veel Amerikaanser aan dan al het opgeblazen toeristische Route66 gedoe.
Ja precies, dat dacht ik dus ook! Bedankt voor de bevestiging van m'n vermoeden :t

Wij hebben de vlucht, de motoren, en het eerste en laatste hotel geboekt en de rest op de bonnefooi.
Dat is ook mijn plan nu, misschien zelfs nog wel op doorreis daarna zonder motor. Al zal dat wel lastig worden met bagage gok ik :? Ik ben benieuwd naar juni qua temperatuur, hoop dat het enigszins mee valt 8-) September is voor mij te laat nl.

Qua overnachting stops op de route is het verstandig om alle plekken uitgestippeld te hebben? Of rijden jullie tot een willekeurige plek op je route en zoeken daar gewoon wat? Ik zit zelf te denken om ongeveer op dezelfde plaatsen te overnachten als de groepsreizen ook doen, neem aan dat dat wel de meest bekende en leukste plekken zijn (toeristisch ook waarschijnlijk, mja dat ben ik dan toch ook :P).
 
Qua overnachting stops op de route is het verstandig om alle plekken uitgestippeld te hebben? Of rijden jullie tot een willekeurige plek op je route en zoeken daar gewoon wat? Ik zit zelf te denken om ongeveer op dezelfde plaatsen te overnachten als de groepsreizen ook doen, neem aan dat dat wel de meest bekende en leukste plekken zijn (toeristisch ook waarschijnlijk, mja dat ben ik dan toch ook :P).

Ik ben van mening dat je altijd wel wat vind, zeker in de tijd van booking.com (wat wij toen niet hadden).

Wij reden van stad naar stad en vaak bij binnenkomst van steden of dorpen zie je Motels (die je vaak in horrorfilms ziet :P ), voor 50/60$ per nacht. Die ene keer dat ik op Route66 heb overnacht was het gelijk 100$. In Denver vonden we voor 50$ per nacht een ghetto hotel met een gezamelijke douche maar ach, het maakt het allemaal avontuurlijk :P

Bijkomend voordeel van niet vooruit boeken is, dat je kan doorrijden / stoppen wanneer je wilt. Als je in September gaat, gaat de zon onder rond 19:00, en dan is rijden fantastisch daar.
 
Ook gave route als ik dat zo zie! Bedankt voor je tips! Hoop dat ik geen banden hoef te plakken i.i.g. (klopt af :X)


Ja, ik ben inmiddels om wat betreft de groepsreizen, ik ga op eigen houtje. Misschien wel georganiseerd met motorhuur en vluchten e.d., maar niet met groep en volgauto's enzo.


Ja precies, dat dacht ik dus ook! Bedankt voor de bevestiging van m'n vermoeden :t


Dat is ook mijn plan nu, misschien zelfs nog wel op doorreis daarna zonder motor. Al zal dat wel lastig worden met bagage gok ik :? Ik ben benieuwd naar juni qua temperatuur, hoop dat het enigszins mee valt 8-) September is voor mij te laat nl.

Qua overnachting stops op de route is het verstandig om alle plekken uitgestippeld te hebben? Of rijden jullie tot een willekeurige plek op je route en zoeken daar gewoon wat? Ik zit zelf te denken om ongeveer op dezelfde plaatsen te overnachten als de groepsreizen ook doen, neem aan dat dat wel de meest bekende en leukste plekken zijn (toeristisch ook waarschijnlijk, mja dat ben ik dan toch ook :P).

Wij pakken onze zooi van koffers naar motor om en verhuur regelt ups/fed ex/oid en stuurt de koffers naar het eind station.

Des te toeristischer des te duurder. Schijnt ook een wigwam overnachting te zijn, dat soort zaken moet je echt reserveren maar wij stoppen wanneer we er genoeg van hebben en zien wel wat we vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan