Routemobiel, ANWB of KNMV?

Tsja, Route Mobiel: abonnement per voertuig. ANWB: abonnement per persoon.

Onze voertuigen (allen op mijn naam)

Kawasaki ZZR1100
Yamaha Diversion 900
Opel Astra Station
Opel Omega Station
Mercedes 280SLC (1975)

Hmm Wat zou de beste optie zijn? hahaha da's duidelijk natuurlijk. Daarnaast wordt je door route mobiel in de meeste gevallen afgesleept. Zit je niet op te wachten natuurlijk.

Daarbij: toiletbezoek hier in huis zou een stuk saaier zijn zonder de ANWB Kampioen.
 
Van de ANWB krijg je VERVANGEND VERVOER, dat kan inhouden als er geen motor beschikbaar is dat je een auto aangeboden krijgt,(deze hoef je niet te accepteren)e kan er ook voor kiezen om een treinkaartje van de ANWB te krijgen.
Dat is pas leuk in je motorpak.

Als mijn motor afgelopen zomer in Frankrijk niet ter plekke gerepareerd had kunnen worden was ik wat blij geweest met een vervangende auto. Ik zat me eerder zorgen te maken dat ik een vervangende motor zou krijgen, want daar had ik de bagage nooit op mee gekregen zoals ik die op mijn Pan meeneem (topkoffer, twee zijkoffers, Bagster tanktas die alleen op een tankhoes past).

Gelukkig was hij drie dagen later wel klaar (maandag dealer dicht, dinsdag onderdeel besteld, woensdag klaar).
 
het is altijd de de schuld van iemand anders, als ik je verhaal zo lees dan moet je al 120 jaar oud zijn, een normaal mens krijgt volgens de statistieken eens per 3 jaar pech autopech, of je heb heel erg veel pech dat je veel autopech had/hebt, of je moet je eens afvragen of het onderhoud van je voertuigen anders gedaan moet/kan worden.

Die ENE keer dat ze me wel goed met de motor geholpen hadden, dankzij een foutief geplaatste ketting door een Duitse sukkel van een yamaha dealer, vroegen ze nog "wilt u een vervangauto?"... terwijl ik nog in motorpak naast hem zit

Van de ANWB krijg je VERVANGEND VERVOER, dat kan inhouden als er geen motor beschikbaar is dat je een auto aangeboden krijgt,(deze hoef je niet te accepteren)e kan er ook voor kiezen om een treinkaartje van de ANWB te krijgen.
Dat is pas leuk in je motorpak.
:^


btw... KNMV rulez *O* *O* .
 
:? Twee pechhulpdiensten betalen?
Die is gek.

Of bedoel je dat je bij de KNMV de verzekering hebt, en
ANWB voor de pechhulp?

Ik heb zowel verzekering als pechhulp bij de ANWB.

KNMV heeft toch geen eigen pechdienst?
Dus die zal ook gebruik maken van bijvoorbeeld EuroAssistance.

Enne, je zegt: ga een oude motor kopen.
Dan kom je er bij Route Mobiel al niet eens in waarschijnlijk.

Wie is eigenlijk gek? :}
Veel teveel betalen bij ANWB voor de verzekering en dan ook nog eens betalen voor een abonnement mét een supplement voor wegenwachthulp? Of kiezen voor één van de voordeligste verzekaars (met het meest op motoren passende polispakket) met inbegrepen wegenwachthulp?

Ik heb dussss gekozen voor KNMV. Doe 's een offerte opvragen daar!
 
Nou, de eerste die mij als vervangend vervoer een motor kan bieden heeft mijn klandizie. Tot die tijd blijf ik gewoon bij de anwb, die vertelden tenminste eerlijk dat je daar dan misschien wel recht op hebt maar dat dat bijna nooit lukt. (Een vervangend rijbewijs konden ze helaas niet leveren :N )

Toen ik nog lease reed heb ik ze 1 keer nodig gehad. En dat was perfect geregeld. Van die snelle reclame jonges die voor het grote geld gaan,hard schreeuwen en met modder smijten vertrouw ik toch niet zo in hun bedoelingen om mij goed te helpen. Maar dat zal wel aan mij liggen...
 
ANWB, en wel om een aantal redenen:

1. paar keer nodig gehad, altijd snelle en goede hulp en vervangend vervoer wanneer nodig.

2. Ik rij regelmatig in 3 verschillende autos en op mn Bird, is bij de ANWB geen enkel probleem, bij Route Mobiel zou ik dan 4 abbos moeten hebben.

3. Zo'n verschrikkelijk leuk blad..... *O* :W
 
Ik heb nog niemand zien schrijven over de pechhulp via je verzekering (of niet goed gelezen)

Ik ben overigens wel erg goed verzekerd voor pech onderweg:

-mobiliteitsservice (auto)
-pechhulp via verzekering
-ANWB
-KNMV

toch maar es eentje afschaffen, maar die boekjes zijn zo leuk!! :9
 
Wat ik zelf ook als een pluspunt ervaar is dat de meeste Wegenwachters een hobby hebben die te maken heeft met techniek. Zoals een oldtimer auto/motor. Bezig zijn met karten of rally rijden of op een andere manier bezig zijn met Techniek.

Bij de andere hulpdiensten moet je altijd maar afwachten wie/wat er komt om je zogenaamd te helpen. Het kan dus voorkomen dat er alleen een berger(die zijn werk waarschijnlijk goed doet) komt, zonder enige technische kennis.

De vraag is wil je die mensen aan je auto/motor laten sleutel??????

Ik liever niet ..

grt Marco.
 
De sukkels :N :

"DEN HAAG - Ruim 61.000 leden van de ANWB zijn overgestapt naar de concurrent Route Mobiel. Het aantal overstappers ligt ongeveer 5 procent lager dan vorig jaar, zo liet de ANWB dinsdag weten. De pechhulpdienst moet de gegevens nog wel goed doorspitten, waardoor het uiteindelijke aantal opgestapte leden wat lager kan uitvallen.

Route Mobiel houdt er iets andere getallen op na. Volgens de onderneming hebben circa 65.000 mensen de pechhulpdienst gemachtigd hun lidmaatschap bij de ANWB op te zeggen. Het gaat om eenzelfde aantal als vorig jaar. Route Mobiel zegt dit jaar te eindigen met 200.000 klanten, een verdubbeling vergeleken met vorig jaar.


Leden

De ANWB verwacht dit jaar in totaal 90.000 leden te verliezen. Daarmee zet de dalende lijn door die vorig jaar is ingezet. Mede door het ledenverlies heeft de ANWB het financieel moeilijk. Er moet voor 100 miljoen euro in de kosten gesneden worden. Door zes- tot achthonderd banen te schrappen, hoopt de belangenvereniging de zaken op orde te krijgen.

Een van de oorzaken van de problemen bij de ANWB is de opkomst van Route Mobiel, die sinds september 2004 actief is. In 2005 is de concurrentiestrijd tussen beide pechhulpverleners verhevigd. De ANWB beschuldigt de nieuwkomer van het verspreiden van onjuiste prijsvergelijkingen en heeft daarom een bodemprocedure tegen het bedrijf aangespannen.

Op zijn beurt heeft Route Mobiel de ANWB voor de rechter gedaagd. In de ogen van de nieuwe pechhulpdienst verspreidt de ANWB onjuiste berichten over Route Mobiel. De ANWB zou voortdurend verkondigen dat Route Mobiel mensen met pech niet ter plaatse helpt, maar alleen wegsleept. De rechter heeft de eis echter afgewezen."

Nog genoeg naieve mensen blijkbaar op de wereld :N
 
Wie is eigenlijk gek? :}
Veel teveel betalen bij ANWB voor de verzekering en dan ook nog eens betalen voor een abonnement mét een supplement voor wegenwachthulp? Of kiezen voor één van de voordeligste verzekaars (met het meest op motoren passende polispakket) met inbegrepen wegenwachthulp?

Ik heb dussss gekozen voor KNMV. Doe 's een offerte opvragen daar!


heb ik gedaan, en ze willen mijn GS niet wa+ verzekeren omdat hij te oud is |( nee, lekker voordelig die knmv |(

doe mij de anwb maar, ongeacht met welke auto of motor je bent: je krijgt hulp! en dat voor een zeer redelijk bedrag *D
 
Ach, de mensen die zijn overgestapt naar routedebiel, komen er vanzelf wel achter denk ik dan zo _O-

:^
het blijven afsleepcoordinatoren, zo kan ik ook een pechdienst runnen.
en dan alleen auto's van binnen de garantietermijn aannemen 8-)
'k heb vijf kentekens, tussen de 15 en 25 jaar oud, zal eens navragen of routedebiel goedkoper is O-)
 
:^
het blijven afsleepcoordinatoren, zo kan ik ook een pechdienst runnen.
en dan alleen auto's van binnen de garantietermijn aannemen 8-)
'k heb vijf kentekens, tussen de 15 en 25 jaar oud, zal eens navragen of routedebiel goedkoper is O-)


Ik vraag me af hoe veel leden na een jaar Route-mobiel weer terug gaan naar de ANWB?
 
Iedereen praat hier over ANWB als persoonsgebonden helper............echter: volgens mij mag je niet met méér dan 3 verschillende kentekens in één jaar een beroep op ze doen. Weet ik niet zeker. Ik heb ANWB metWW en ben al erg vaak geholpen. Sinds Routemobiel bestaat zijn de wachttijden enorm veel korter geworden bij de ANWB. ANWB is goed, ik blijf er ook , maar goddank hebben ze concurrentie gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan