Routerol

Ik heb nu een Acerbis bakje. Dan meot je wel zelf knippen en plakken.
Verdre heb ik nog een eigenbrouwsel dat werkt met het Chalmet-principe. Je rolt het papier dus tussen het plastic.

Ik zou iets pakken van een Acerbis of Chalmet. Goed spul.
 
Het nadeel vind ik dat die plasticjes in de regen bij het doordraaien aan elkaar gaan plakken,het papier natmaken, etc.
plastic moet je er ook meteen afhalen....
ik heb duizende km's gereden met zo'n rol, zonder plastic, gewoon de blaadjes aan elkaar plakken en rollen maar. Dat gehannes met dat plastic is nergens goed voor.

als het gaat regenen is het afhankelijk van de papierkwaliteit hoe lang je kunt doorrijden... tempo opschroeven zodat je steeds een droog stukje krijgt en/of zo de route drooghouden door de fairing.
 
Ik gebruik altijd die halfords dingen.
Als je het plastik eraf haalt kan je er ongeveer 14 A4 velletje opdraaien met plakband.
Ik heb dan een plastik hoes erover tegen wind en regen .

Werkt voor mij prima
 
In Lichtenvoorde staat machinefabriek Th. Pillen. Ik kan er geen plaatjes van vinden maar van hun heb ik een routerol van aluminiumm en RVS. Echt goede kwaliteit die ongeveer 200 euri nieuw kost... dat dan weer wel... alleen heb ik 'm voor 25 euri nieuw op de kop kunnen tikken vanwege een opheffingsuitverkoop bij een handelaar (en door zelf ff het prijs er af te pulken O-) ) Er is ook ergens een man die maakt complete rollen van Perspex buis. Op maat, een vriend van me heeft er pas eentje gekocht bij die man en die rol werd op maat gemaakt op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan