Routerol

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Omdat het erg vervelend is om een route van een tanktas af te moeten lezen, heb ik een routerol om op de kuipsteun te klemmen. Voor een tientje (€) haal je een routerol bij een fietsenzaak, vervolgens plastic eruit en nieuwe plastic (genoeg voor 6 A4-tjes) erin. Verder met kunststof een paar klemmen maken, en dan is dit het resultaat:

routerol_vol.jpg


routerol_det.jpg


Werkt ideaal, de controlelampjes kun je net boven de routerol zien zitten. En je hebt altijd het juiste punt van de route voor je neus.
 
tja..... daar rij ik al heel lang mee
ik pleur dat plastic er meteen af, a4-tjes met de route aan elkaar plakken met plakband en plakken aan de rollers.
Wordt idd nat als het regent, maar dan moet je gewoon harder rijden, dan rol je sneller door de route heen en wordt het papier minder nat ;)

te koop bij halfords e.d.
merk?
weetikveel, er is er maar 1

bij safe en consorten betaal je voor het zelfde prulleke het dubbele (zoniet het 3-dubbele :( )
 
Ik heb het plastic er enkel ipv dubbel inzitten, de A4-tjes rol je er zo een voor een tussen. Geen gehannes :) met plakband.
 
Als ik nou een kleine tip mag geven, ik zie dat dat hard-pvc is waar die steun van gemaakt is, doe er iets van rubber ofzo tussen ivm het krassen.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo mooi maar goed dat is mijn mening.
 
Als ik nou een kleine tip mag geven, ik zie dat dat hard-pvc is waar die steun van gemaakt is, doe er iets van rubber ofzo tussen ivm het krassen.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo mooi maar goed dat is mijn mening.
je doet het ook niet voor het mooie....
maar als je 4 a4-tjes route hebt moet je wel...

thuis gaat die junk er natuurlijk meteen af.
 
Ik rij zelf ook al jaren met deze oplossing. Het scheelt vooral met lange vakanties heel veel energie, want van je tanktas aflezen vordt je doodmoe! :(
 
lekker handig trouwens dat je het dashboard nog zo goed kunt zien !!!!

Geen probleem. Kan met routerol het dashboard perfect zien, inclusief controle lampjes. Ontneemt me alleen het zicht op de kroonplaat en contactslot. Bij het maken van de foto hing ik met m\'n ellebogen op het duozitje. Vandaar dat het dashboard niet te zien is.

De rol zit er alleen op als ik het ding nodig heb. Ja, mooi is anders. Maar je moet iets.

Het materiaal van de steun is erg taai, maar relatief zacht. En krast daarom ook niet op de kuipsteun. Weet niet of dit Hard PVC is, maar mij is de merknaam Aculon ter oren gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan