routes dolemieten

vfruud

Rookie
21 aug 2011
8
0
deurne
Hallo

Wij zijn van plan om in mei naar de dolomieten te gaan en dan met de trein vanaf dusseldorf.
Wie kan ons helpen aan een uitgewerkte vakantie incl routes in dit mooie en voor ons nieuwe gebied.

gr Ruud
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk meer van het zwerven. De omgeving is daar mooi genoeg voor en je komt ook nog eens ergens buiten de geijkte passen en wegen...

Als je dit doet, wel even de tijd en de afstand tot je hotel/pension/camping in de gaten houden, ;) zodat je er niet om 21:00 uur achter komt, dat je nog 300 km terug moet :$

Maar misschien zit hier wat bij:

GPStracks - GPS motor en auto routes in Europa
 
Hallo

Wij zijn van plan om in mei naar de dolomieten te gaan en dan met de trein vanaf dusseldorf.
Wie kan ons helpen aan een uitgewerkte vakantie incl routes in dit mooie en voor ons nieuwe gebied.

gr Ruud

Routes op papier, of voor de Garmin?
Op papier heb ik nog wel ergens, denk ik. Stuur maar een pb als je ze wilt hebben.
Hebben wel een vast startpunt (in Tenna).
 
Hey Ruud, Ik zou idd niet in Mei gaan ivm dichte passen. Ook denk ik dat je beter je motor op aanhanger kan zetten. En dan 2 motoren op aanhangwagen en dan samen die kant op. De trein is volgens mij rond de 600 euro retour PP + motor.... kan je makkelijk voor met je eigen auto rijden en stel dat er iets gebeurd (niemand hoopt dat natuurlijk) maar kan je altijd met motor weer makkelijk in NL komen.

Afgelopen jaar heeft Frank Switser een reisje georganiseerd die kant op dus hij heeft ook route's die als het goed is up to date zijn.. Die zijn tevens met uitvalsbasis hotel Des Alpes in Val Gardena. Een goed hotel qua kwaliteit en redelijke prijs.....

S6 en als je grootschaliger wil organiseren zijn er misschien nog wel mensen die mee willen ;-)
 
Hey Ruud, Ik zou idd niet in Mei gaan ivm dichte passen. Ook denk ik dat je beter je motor op aanhanger kan zetten. En dan 2 motoren op aanhangwagen en dan samen die kant op. De trein is volgens mij rond de 600 euro retour PP + motor.... kan je makkelijk voor met je eigen auto rijden en stel dat er iets gebeurd (niemand hoopt dat natuurlijk) maar kan je altijd met motor weer makkelijk in NL komen.

Afgelopen jaar heeft Frank Switser een reisje georganiseerd die kant op dus hij heeft ook route's die als het goed is up to date zijn.. Die zijn tevens met uitvalsbasis hotel Des Alpes in Val Gardena. Een goed hotel qua kwaliteit en redelijke prijs.....

S6 en als je grootschaliger wil organiseren zijn er misschien nog wel mensen die mee willen ;-)

En je motor kan mooi binnen onder het hotel staan in een afgesloten garage ;)
 
Hey ruud, ik ben 2 jaar geleden naar de Dolomieten geweest, echt geweldig daar! Krijg nog er nog steeds een harde plasser van als ik eraan terug denk:p Vorig jaar ook naar Zwiterland geweest, was toch minder. Asfalt is echt verrot daar, weinig grip veel scheuren en gaten#slecht voor je zelfvertrouwen. Asfalt in de Dolomieten is prima over het algemeen. Wij hebben een tent gehuurd bij vacansoleil, echt een aanrader. Koelkast, matrassen alles voor een prikkie. Ik heb alle routes die ik heb gereden in *itn bestanden voor de tomtom, als je die wilt moet je het maar even laten weten!

Daniël
 
Waarom niet gewoon er naar toe rijden met de brommert? Eiffel, Schwarzwald, Oostenrijk/Zwitserland, Italië dan ben je al lekker in de stemming als het "echte" werk begint :]

Hier staan vast wel wat leuke routes tussen: klik

Ik zal nog eens even terug zoeken waar ik in september geslapen heb. Goedkoop hotelletje (45 euro/nacht), ruime kamer, prima eten, afgesloten privé stalling voor de motor, leuk dorpje en op ongeveer 3 kwartier sturen van de Stelvio. Ik kan alleen ff niet op de naam komen....
 
We zijn er vorig jaar geweest ( laatste week van Mei) , Hotel Zum Hirschen in Unsere Liebe Frau im Walde ( http://www.zumhirschen.com/tcms/start/deutsch ), echt centraal gelegen tussen alle grote passen. *O* :] :] :]
Goede bedden en kamers, geweldig eten ( half pension ca. € 55) .Op zon en feestdagen 6 gangen menu 's avonds. 8-)
En groot voordeel daar, je hoeft 's avonds niet op een uurtje te kijken met terug komst, er word gewoon nog goed voor je gekookt, wat je 's ochtends hebt besteld uit keuze menu :Y .

Heel mooi centraal gelegen, je begint met ófwel bijv. 12 km bergop bochten, of 8 km bergaf ( je raad het al) BOCHTEN :Y *O* *O*
Echt overal geweldige wegen en asfalt. *O* :} :]

De passen waren trouwens toen al allemaal open. :Y

Kijk maar ff op: Alpenpässe


Je kunt er haarspelden nemen zoveel je wil, zo snel je wil/kunt ÉN dat verveelt, wat ons betrof, absoluut niet :N
Het is onvoorstelbaar dat de wegen op die hoogtes zo zuiver zijn :)

Op onze "topdag " zaten we op +250 haarspelden, en geweldige uitzichten en natuur.
Kijk maar ff op : Dolomieten 2010 by G Rademakers
De eerste bladzijde zijn een beetje "sfeer foto's "
En dan op een groot aantal passen foto's maken van het bord, en rijden, op naar de volgende :] :] :] :] :] :] , en filmen natuurlijk eventueel met pda op de tank of stuur, wat verbluffend goed beeld gaf. Alleen het geluid gaat de microfoons vaak boven het hoofd. Maar ja, je kunt ook niet alles hebben :N

Wat de afstanden betreft, 400km + is gemakkelijk te doen, alleen zorgen dat je helm groot genoeg is om de SMILE die je de hele dag hebt, te kunnen herbergen.

Zoals je ziet zijn wij, zoals ook eerder door anderen aan gegeven, met de auto gegaan.
Groot voordeel is dat je droog en warm heen en terug kunt, het is immers in die tijd niet overal even warm, en al zeker ook niet altijd droog. We zijn hier vertrokken in de stromende regen, en vanaf Bolzano ( Bozen), 30 km voor aankomst, was het pas droog :} :}
Tevens heb je dan de mogelijkheid om wat meer kleren en eventueel dubbele uitrusting mee te nemen, koffertje met eventueel gereedschap en groot voordeel: De banden zijn nog steeds rond als je aankomt i.p.v. vierkant, wat de lol toch een stukje minder maakt :Y
 
Wij rijden naar de Oostenrijkse grens, 700 km vanaf Arnhem. Gaan `s morgens weg en zitten rond 15:00 16:00 op de motor. Rijden elke dag zo`n 400 km zoeken een slaapplekje, makkelijk te doen, ook in het hoogseizoen, en de volgende dag weer. Laatste dag motoren op de aanhanger, slapen en naar huis.
full
 
Of je koopt Michelin-kaart 562 Italia Nord-Est voor 8 euro bij de lokale ANWB-shop.
Alle mooie leuke passen en weggetjes die je echt wil rijden staan in het groen aangegeven, voor de echt heftige pasjes neem je die met zwart-wit geblokte streepjes.
Heb die kaart en op basis daarvan heb ik 2 fantastische vakanties in de Dolomieten gehad.

Als je toch voor GPS gaat, zou ik deze kaart in elk geval als back-up meenemen, mocht de Game-boy ermee ophouden ;)

(Ben niet zo'n liefhebbert van GPS op de motor, ieder zijn eigen keuze, toch?)
 
Ik zal nog eens even terug zoeken waar ik in september geslapen heb. Goedkoop hotelletje (45 euro/nacht), ruime kamer, prima eten, afgesloten privé stalling voor de motor, leuk dorpje en op ongeveer 3 kwartier sturen van de Stelvio. Ik kan alleen ff niet op de naam komen....
Gevindt! *O*

Hotel Centrale (Albergo Centrale) in San Pellegrino Terme (iets boven Bergamo)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan