Routes Garmin omzetten naar TomTom

NoSER

MF veteraan
14 jul 2006
14.137
32
Oost-Vlaanderen (B)
Kan iemand mij (in lekentaal) uitleggen of en hoe je routes bestemd voor een Garmin GPS eenvoudig kan omzetten naar een bestand voor 'n TomTom Rider ?

Heb al wat uitleg gezocht & gevonden via de zoekfunctie van MF, maar die info is wat te geavanceerd ;)

Thx!
:]
 
Thx, maar kan je misschien iets meer uitleg verschaffen ?

Via deze tool kunnen routes van google earth naar TomTom worden omgezet - maar moet je dan eerst routes van je Garmin omzetten naar Google earth ?

route in tyre laden, daarna omzetten naar ITN, en dan in je TT schieten
 
Ik probeer info rondom GPS-apparaten en conversie-programma's te verzamelen op mijn homepage:
http://misstakensplace.spaces.live.com/
-> Daar vind je verschillende lijsten, waaronder ook een verzameling websites tbv GPS-Roadbooks.

Oproep: Schieten op mijn site mag, graag zelfs!
De site is nog niet zo lang online en daarom zie ik graag op- en aanmerkingen tegemoet.

Bij voorbaat: Zenx! :}
 
Het is zooooooo simpel zelf te doen. Je moet het Garmin bestand, de GPB, omzetten naar GPX (kan vanuit mapsource). Als je dit bestand opend in bijvoorbeeld notepad, dan zie je dat het eenvoudig xml is. In die xml zie je gemakkelijk de waypoints staan.
Een ITN bestand voor een tomtom ziet er meer uit als een ouderwets .ini bestand. Open er één om vertrouwd te raken met hoe het eruit moet zien. Je kunt nu de waypoints uit je gpx zo overztten naar de itn. Hou er wel rekening mee dat in de gpx de locaties in uren, minuten en seconden staan, verwijl itn een decimaal systeem hanteerd maar dat kun je zó omrekenen.

Kind kan de was doen, eerste keer is wel lastig maar verder een eitje.

Oh ja, let wel op dat je niet teveel waypoints in je itn zet, tomtom kan er maar een paar aan. Iets van 25 ofzo staat me bij.
 
Alloha,

Routes zijn zeker om te zetten (check www.st-enroute.nl voor een uitleg)
Bedenk wel even dat de route een maal op de domdom anders kan zijn dan jet origineel van de garmin.
Dit komt omdat de tomtom nogsteeds de snelste/kortste route rijd tussen de verschillende punten.
Rijd jij dus met je tomtom en je maatje met een garmin dan ben je elkaar echt een keer kwijt een paar minuten :)
 
Allen bedankt voor de reacties & hulp ! :}

Zodra ik de garmin-route heb ontvangen ga ik de vermelde programma's er een keer op los laten :)
 
Ter info: Route omzetten in Mapsource van .gdb naar .gpx, en dan via ITNconvert naar TomTom (.itn) did the trick !

thx allen :]
 
Ter info: Route omzetten in Mapsource van .gdb naar .gpx, en dan via ITNconvert naar TomTom (.itn) did the trick !

thx allen :]



Ok, maar als je daarna deze .itn weer terugconverteert naar .gpx blijkt dat je toch heel wat info over de route verliest.

Maar na wat prutsen op je TomTom (door wat extra waypoints toe te voegen) kom je een eind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan