Routes in zuid frankrijk

Bascy

MF'er
21 aug 2001
50
0
Eindhoven
Heeft er iemand mooie motorroutes in Zui-west frankrijk (zo tussen Bordeax - Avignon - Marseille) ?

Of weet er misschien iemand een site waar ik die kan vinden?

thanks
 
Ik ben er niet zo heel goed bekend, maar ik zou zeggen rij via de grotten van Mas d'Azil (ten zuiden van Toulouse. Van Perpignan tot Avignon vond ik niet zo super (Avignon wel erg mooi), maar als je een stukje doorrijdt naar de Alpes Maritime dan kun je erg leuk rijden, zoals de Route Napoleon.
 
Gorge de Verdon!!

prachtige wegen langs een diepe canyon, zalig om te rijden en heel bekend

de mannen van Fast Bikes hebben daar een video gefilmd geloof 'k

Ben er geweest met de auto vorig jaar, en volgend jaar ben ik gepland om er met mijn moto terug te keren.
 
Koop een paar Michelinkaarten. Schaal 1:200.000 gele serie. (Worden dit jaar waarschijnlijk vervangen door 1:150.000). Zoek de weggetjes uit met een groen lijntje er langs. Dit betekent mooie route. Kies dan de weggetjes met de meeste bochten. Voilà, de mooiste motorroute, waar je ook heen wilt. Zelf ontdekken is ook leuker dan een voorgekauwde route. Succes.
 
Boekje Motor tourgids Frankrijk... Collega vond de oude editie mooi & duidelijk / overzichtelijk, waardoor de routes redelijk goed te volgen zijn... Deze is bij ECI te koop voor een paar eurootjes... Is nu een nieuwe uit, weet niet of die goed is, maar zal wel een updated versie zijn...

Ben zelf alleen nog maar in driehoekje Belgie - Nederland - Duitsland geweest, dus weet er zelf geen op te noemen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan