Routes/must seen >>> Nederland-Italie-Nederland

Tyler890R

Die hard MF'er
13 feb 2017
426
130
Oirschot
Beste medemotorfanaten,

Dit jaar gaan we op vakantie naar het mooie Italië. Naar het Gardameer, hier huren we een boot en gaan we een weekje rond dobberen en heel de wake8)7boarden 8-)
We zijn van plan om met de motor te gaan en willen in 3 dagen heen rijden(ook in 3 dagen terug).
Nu kan ik natuurlijk makkelijk zelf een route maken die kant op, maar zou het jammer vinden als ik hierdoor mooie bezienswaardigheden of mooie wegen mis.
Ik heb al veel sites afgezocht voor een mooie route hier na toe. Deze zijn vrij weinig te vinden(of ik vind motor routes in italie zelf of het artikel is zo oud dat het bestand niet meer bestaat/niet kan openen in myroute).
Iemand hier zo een paar mooie routes liggen? En ben van plan natuurlijk de terugreis een andere route te nemen dan de heen reis.:]

Tips zijn welkom om hoe ongeveer te rijden/wat niet te missen. Dan kan ik altijd nog zelf een route maken.
Wil sowieso over de stelvio pas rijden heen en/of terug *O*
 
Ik zou zeggen blijf weg bij het Gardameer met de motor ;) Veel te druk. Maar in 3 dagen tijd kun je lekker op je gemakje binnendoor die kant uit rijden. Ondanks dat snelweg niet leuk is, is rijden in Nederland dat ook niet (meer). Ik zie dat je vanuit Oirschot komt en zou dan gewoon vanuit daar de snelweg pakken tot net boven Maastricht en zo via Zuid Limburg, Hoge Venen, Ardennen (N68) Luxemburg inrijden en de weg langs de rivier volgen (Dasburg Vianden tot aan Schengen). Daar even via de grotere wegen en een stukje snelweg tot voorbij Metz te gaan. Vauit Metz kun je een mooie doorsteek maken via de Vogezen om zo onder Srraatsburg (ga er niet doorheen) het Zwarte Woud in te rijden om zo via de B500 (schwarzwalder hochstrasse) naar het zuiden te rijden. Hierna kun je een stukje Zwitserland en Oostenrijk pakken met daarin ook de Stelvio (en heel veel mooie andere passen. Pak op de heen of terugweg ook zeer zeker de Timmelsjoch en Jaufenpass mee! Echte aanraders! Een ommetje via de Furkapass is ook aan te raden net zoal de Albula en Umbrailpass.
 
Weinig aan toe te voegen.
Er zijn in Zwits/ Oostenrijk/ Italië zo veel mooie passen te rijden dat nauwelijks is aan te geven welke je zou moeten doen.
Stelvio/Gavia is heel mooi. Ook gebied Grimsel/Furka/ Gotthardt. Niet te vergeten veel passen in Graubünden.
Genoemde Timmelsjoch dat is ook een mooie. Genoeg keus!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan