Routes Zwitserland

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Wel gezocht, edoch niet veel bruikbare routes gevonden. Ik ben zelf nog niet erg handig met zelf routes maken, dus ik was benieuwd of er ergens wat routes voor in mijn Zumo te vinden zijn. De bedoeling is om vanuit Innsbruck richting het Westen Zwitserland in te rijden en passen te nemen. Dan waarschijnlijk via de Voghezen, zwarte woud en de Eiffel terug naar NL. Dit alles moet begin september gaan gebeuren.
 
Swiss is super ! Maar niet terugrijden via Zwarte Woud of Eiffel maar gewoon via de good old Autobahn. Waarom: na Swiss valt ALLES tegen ! .
Weet wel van te voren hoeveel geld je wilt besteden aan koffie etc...
 
En aan boetes. Er wordt best veel gecontroleerd. Ik vind er geen zak aan in Zwitserland vanwege de controles. Natuur mooi, maar die Zwitserse politie. :(
Waarom denk je dat die Zwitsers zo hard rijden in Duitsland? Daar kan het weer en zijn de boetes betaalbaar. In Zwitserland zijn ze inkomens afhankelijk.
 
Laatst bewerkt:
En aan boetes. Er wordt best veel gecontroleerd. Ik vind er geen zak aan in Zwitserland vanwege de controles. Natuur mooi, maar die Zwitserse politie. :(
Waarom denk je dat die Zwitsers zo hard rijden in Duitsland? Daar kan het weer en zijn de boetes betaalbaar. In Zwitserland zijn ze inkomens afhankelijk.

Diverse keren in Zwitserland geweest met de motor maar geen last gehad met de politie en me toch echt niet altijd braaf aan de max snelheid gehouden. Je moet je natuurlijk niet als een hooligan gedragen op de motor.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een leuk tochtje voor je. Vorig jaar gereden, Zwitserland, Stelvoipas, Timmelsjoch, Silvretta en dan autobahn immer gerade aus nach Holland. Want inderdaad na al dat moois is Schwarzwald maar gewoontjes.

Als je interesse hebt stuur ik het via pb
 
Swiss is super ! Maar niet terugrijden via Zwarte Woud of Eiffel maar gewoon via de good old Autobahn. Waarom: na Swiss valt ALLES tegen !
Goed advies om terugweg gewoon de Autobahn te pakken.
Zo'n ervaring komt mij wel bekend voor.

Een jaar of 15 terug na de Dolomieten een week later een trip naar de Taunus gemaakt.
Op zich is de Taunus best mooi, maar na de Dolomieten ben je daar niet blij.

Idem 2 jaar terug na een reis naar de Picos de Europa en Pyreneeën.
Toen werd die Promotor-toer in Noord-Engeland voor mij ook niet zo'n succes.

Conclusie: Niet meer doen zo.
Andersom kan wel. Eerst naar het heuvelland, daarna de echte bergen.
Dus op heenweg van Z.Limburg, via Eiffel en Zwarte Woud naar de Alpen rijden.
Rückfahrt: Fah'n, fah'n fah'n auf der Autobahn!

Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
Afgelopen week werd ik al blij bij het rijden over de Posbank bij Arnhem. :]
 
Laatst bewerkt:
IK ben het toch niet met de mensen hierboven eens dat je maar beter over de snelweg terug kunt racen. Ik haat snelweg. Ik ben het na een half uur als spuugzat en na een uur wil ik gewoon stoppen.

Ook als je voor de terugweg mooie wegen uitzoekt kun je via de Pfalz / Eiffel of Vogezen/ Elzas heel leuk rijden. Op die manier ga ik dit jaar weer naar de World Ducati Week.

Wij rijden nooit een kilometer snelweg op vakantie.
Nu moet ik er dan wel twee dingen bij zeggen;
- ik heb een Monster, die zich heel erg thuis voelt op bochtige weggetjes en niet voor langere tijd op de snelweg.
- De laatste jaren gaan we vaak met een aanhanger van huis, rijden de eerste 1000 kilometer met de auto, laten de boel achter en pakken dan de motoren om een week rond te reizen. (Dus ja; dat is eigenlijk misschien wel een beetje hetzelfde idee...) Op die manier kom je namelijk ook op heel andere plekken, dan altijd alles met de motor te willen doen (en allen maar binnendoor te willen rijden)
 
Bedankt voor de reakties allen. We gaan met de autotrein heen met het idee dat we op ons gemakkie eerst passen in Zwitserland gaan doen en dan binnendoor via mooie routes terug naar NL kunnen rijden. Als we de terugreis met de autotrein hadden gedaan dan heb je zo’n deadline waar je op tijd moet zijn, maar de reis naar Zwitserland binnendoor was dan wel mooi opbouwend geweest ja. Maar goed, zo is er altijd wel wat ;).
Wat betreft die boetes, daar heb ik wel eens van gehoord, maar ik heb hier op het forum ook wel eens gelezen van iemand die er woont dat het best meevalt. Je moet je gewoon niet als een mongool gedragen.
 
Ik heb nog wel een leuk tochtje voor je. Vorig jaar gereden, Zwitserland, Stelvoipas, Timmelsjoch, Silvretta en dan autobahn immer gerade aus nach Holland. Want inderdaad na al dat moois is Schwarzwald maar gewoontjes.

Als je interesse hebt stuur ik het via pb

U heeft PM
 
IK ben het toch niet met de mensen hierboven eens dat je maar beter over de snelweg terug kunt racen. Ik haat snelweg. Ik ben het na een half uur als spuugzat en na een uur wil ik gewoon stoppen.

Wij rijden nooit een kilometer snelweg op vakantie.
Nee, snelweg rijden is niet leuk. Soms wel makkelijk om op te schieten. :]
Vorig jaar was ik in een uurtje of wat vanaf de Poolse grens weer thuis.
Binnendoor kost dat 2 dagen.................. :$
 
Prima !. Ik ben het eens met mean-machine.
Ik wil zolang mogelijk rondrijden in het fraaie gebied. Dat ik daarvoor met een 21-jaar oude Africatwin eerst 900km tolweg moet rijden (dus slechts ca 120kmu, maar wel lang doorijden) naar de Franse Alpen.... ach 1 lange dag afzien en direct de 2e dag s-morgens vroeg een big smile. !!!


Hoe ga je overnachten in Swiss ?.
(Mijn favo: regio Andermatt).
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd op een 22 jaar oude Africa Twin dus ik herken het wel, maar 140 lukt ook nog wel hoor ;). We gaan kamperen en afhankelijk van de route zien we wel waar we uitkomen. Ik lees dat het zuiden van Zwitserland mooier is dan het noorden? En de westkant bij Genève?
 
Laatst bewerkt:
Ik haat snelweg. Ik ben het na een half uur als spuugzat en na een uur wil ik gewoon stoppen.

- De laatste jaren gaan we vaak met een aanhanger van huis, rijden de eerste 1000 kilometer met de auto, laten de boel achter en pakken dan de motoren om een week rond te reizen.

full


Idem. Voordeel is dat je in de auto je tent en andere zooi dondert, er heen rijdt, je tent neerzet, je motor van de aanhanger trekt en :] maar.
Naar een ander favoriet doel voor het mooie vervolg is dan een makkie.
Schijtweer en verkassen? Niet dat gekut op de motor in de regen of whatever.
Tent oprollen en in de kofferbak, motor op de trailer en wegwezen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel tijd heb je in CH? Ken hier wel een paar weggetjes :)

Boetes zijn hoog, ja, maar zoals je zelf al zei, je moet je gewoon niet als een idioot gedragen...
 
Ik rijd op een 22 jaar oude Africa Twin dus ik herken het wel, maar 140 lukt ook nog wel hoor ;). We gaan kamperen en afhankelijk van de route zien we wel waar we uitkomen. Ik lees dat het zuiden van Zwitserland mooier is dan het noorden? En de westkant bij Genève?
Maar 22jr oud?
Bij mijn ritje vorig jaar terug van Polen was mijn brommerd 32jr oud.
Ondanks met alle kampeerbagage achterop was ik met een paar uurtjes toch weer thuis.
In N.Duitsland (lekker rustig op de Autobahn) heb ik het oude beessie flink de sporen gegeven en zag alleen het getal 140 effe bij het op gang komen.....

Zwitserland: zuiden heeft iha vooral beter weer dan het noorden.
Het mooiste stuk van Zwitserland vind ik Graubünden. (oosten)
Ook het Berner-Oberland is erg mooi. Heel veel passen!
 
Boetes zijn hoog, ja, maar zoals je zelf al zei, je moet je gewoon niet als een idioot gedragen...

Dat is het inderdaad. Altijd dat gemekker over hoge boetes, als je je gewoon beschaafd gedraagt is er niks aan de hand en kan je prachtig rijden in Zwitserland. Verder is alles gewoon duur daar, dat is nou eenmaal zo.

Omgeving Andermatt vind ik erg mooi, ligt een mooie natuurcamping in Sedrun, net over de Oberalppas.
Ook de omgeving van Sankt Moritz (maar dan niet de stad zelf want das duur) vind ik erg mooi, veel mooie passen in de omgeving, en je zit ook zo bij de Stelvio en Gavia.
 
En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Tentje achterop en lekker kamperen.. Ook campings zijn ietsje duurder maar ach.. gewoon een keer zelf koken op een eenpitsbrander daar wordt niemand slechter van.
 
Camping is het leukste, maar bij al te slecht weer toch onder een dak.

1-pitsbrander is me bekend. Prima!
Dan ook een 1-pans-maaltijd. Super-simpel vooral voor calorieën.
Een dag later mss weer lekker eten in een resto!
 
Whoppa! Jackpot!
Gaan we uit van 10 rij-dagen a 350km (het is tenslotte vakantie) dan heb je 3500km. Bwoah. Dat wordt een mooie toer :) Zal kijken of ik morgen wat in elkaar kan draaien als rode draad :)

Cheers
 
Haha nice! 8-). De terugreis door Frankrijk, Duitsland en eventueel Luxemburg zit er ook nog bij trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan