Royal Enfield Classic 350 Reborn

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
A

Anoniempje599

Guest

Bijlagen

  • blob.jpg
    blob.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het de mooiste "modern classics" van onder de 500cc. (Erboven? W650 of W800!) Maar ik ben het met Ijzervreter eens dat 6400 piek nogal fors is.

Ik vraag me overigens af of hier e.e.a. op begrenst is, en of er dus meer dan 20pk uit te trekken is. Op zo'n klein fietsje scheelt een paar pk toch weer. (Overigens heb ik me dit elders in een thread ook afgevraagd maar kan het niet meer herinneren. Mijn hersens zijn ook maar 350cc)
 
Ik vind het de mooiste "modern classics" van onder de 500cc. (Erboven? W650 of W800!) Maar ik ben het met Ijzervreter eens dat 6400 piek nogal fors is.

Ik vraag me overigens af of hier e.e.a. op begrenst is, en of er dus meer dan 20pk uit te trekken is. Op zo'n klein fietsje scheelt een paar pk toch weer. (Overigens heb ik me dit elders in een thread ook afgevraagd maar kan het niet meer herinneren. Mijn hersens zijn ook maar 350cc)
Ik zie dat Van Doorn, de dealer in het midden van het land, ze net onder de € 6.000,- aanbiedt.
 
Ik heb al een paar filmpjes op jijbuis zitten bekijken. Leuke motor en een goede opvolger van de Bullet Classic 500. Ik rijd nu een klein jaar een RE Bullet Trails 500, het gaat niet snel maar het is ontzettend leuk.
 
Ik heb al een paar filmpjes op jijbuis zitten bekijken. Leuke motor en een goede opvolger van de Bullet Classic 500. Ik rijd nu een klein jaar een RE Bullet Trails 500, het gaat niet snel maar het is ontzettend leuk.
Zolang je maar 100 kan cruisen op de snelweg vind ik het prima. Ik rijd toch niet meer ‘s avonds als het 130 km p/uur mag.
 
In Motorplus nr 5 staat een leuk artikel over de Classic 350, met ook een klein stukje over de G2, de inspiratie bron voor deze motor. Wat in het artikel geschreven wordt geldt ook voor de Classic 500. Klein voordeel voor de 500 is dat ie wat meer pk's heeft.
 
In Motorplus nr 5 staat een leuk artikel over de Classic 350, met ook een klein stukje over de G2, de inspiratie bron voor deze motor.
Hier het artikel digitaal en ook nog een artikel van Motorfreaks.


 
Ik heb er vanmiddag een proefritje op gemaakt. Ik had van het weekend een verzoekje via de site van Royal Enfield gestuurd en vanmiddag belde een medewerker van Axels Bikeshop te Heerhugowaard dat ik een proefritje kon komen maken.

Het is werkelijk een prachtig motortje. Zit ook degelijk in elkaar, stevige materialen, maar toch niet te zwaar. Met mijn fysieke klachten kon ik de motor zelf op de middenbok zetten. Het rijdt erg relaxed. Voor mij misschien wel te relaxed. Het is echt om te onthaasten, maar dan meer voor op de zondag dan op een doordeweekse "drukke" verkeersweg. Ik wacht even op de komst van de Scram 411. Dat rijdt volgens mij wat actiever. Maar de Royal Enfield maakte op mij een prima indruk.
 

Bijlagen

  • IMG_5316.jpg
    IMG_5316.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 59
  • IMG_5317.jpg
    IMG_5317.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 58
Het is toch wel een prachtig machientje 😎
 
Ik zit vlakbij Axels Bikeshop. Ben wel benieuwd hoe de 350 er in het echt uitziet.. Binnenkort eens heengaan, op de 500... Soort van vergelijkend onderzoek doen..
 
Ik heb er vanmiddag een proefritje op gemaakt. Ik had van het weekend een verzoekje via de site van Royal Enfield gestuurd en vanmiddag belde een medewerker van Axels Bikeshop te Heerhugowaard dat ik een proefritje kon komen maken.

Het is werkelijk een prachtig motortje. Zit ook degelijk in elkaar, stevige materialen, maar toch niet te zwaar. Met mijn fysieke klachten kon ik de motor zelf op de middenbok zetten. Het rijdt erg relaxed. Voor mij misschien wel te relaxed. Het is echt om te onthaasten, maar dan meer voor op de zondag dan op een doordeweekse "drukke" verkeersweg. Ik wacht even op de komst van de Scram 411. Dat rijdt volgens mij wat actiever. Maar de Royal Enfield maakte op mij een prima indruk.
Niet beter om voor de 650 te gaan,dan heb je zeker voldoende vermogen.
 
Even omhoog schoppen: heb mijn honda nc750x ingeruild en een marsh grey 350 signal aangeschaft. Had hiernaast een suzuki volty 250 en bemerkte dat ik daar eigenlijk meer lol op had dan de honda. Wilde de Suzuki beetje aanpassen zodat ie op een oude legermotor zou gaan lijken totdat ik op de beurs de groen/grijze 350 signal zag: verkocht!
Staat nu bijna 2000km op en bevalt heel goed. Komt met 100 redelijk mee op de snelweg maar is nogleuker op de b-wegen. En met 1 op 35 zuinig genoeg. Zijn er hier nog anderen die er ook een hebben?
 
Hebben niet, willen wel. Jammer dan er geen dealer hier in de buurt is en ik niet meer zover kan rijden (ongeluk enzo..) Ik vind zo'n halcyon black wel een mooie kleur. Alleen lijkt het rood van de foto op de RE website op andere foto's/filmpjes vaak meer bruin/bordeaux rood. Hoe ziet dat er in het echt uit? Ik heb een motorzaak gevonden hier in de buurt die er één kan bestellen met garantie alleen wel ongezien dan natuurlijk. Binnenkort is kijken of ik vervoer kan regelen om hem in het echt te kunnen zien. Ben dus benieuwd hoe het rood van de halcyon black er in het echt uitziet.
 
Van Doorn motoren in Ammerzoden of Lowlands in Zwolle, staan er zat. Even bellen of die rode er ook staat. In maart of zo proefrit gemaakt in Zwolle op deze: bedoelde je dit rood?
 

Bijlagen

  • 20230317_123148.jpg
    20230317_123148.jpg
    527,4 KB · Weergaven: 25
Van Doorn motoren in Ammerzoden of Lowlands in Zwolle, staan er zat. Even bellen of die rode er ook staat. In maart of zo proefrit gemaakt in Zwolle op deze: bedoelde je dit rood?
Ik bedoel deze, op de tweede foto, de rechter lijkt het meer bruin te zijn.
 

Bijlagen

  • 01-halycon-black.png
    01-halycon-black.png
    486 KB · Weergaven: 37
  • gallery-11-1920x1080(1).JPG
    gallery-11-1920x1080(1).JPG
    273,1 KB · Weergaven: 39
  • gallery-9-1920x1080.jpg
    gallery-9-1920x1080.jpg
    322,2 KB · Weergaven: 37
In Maart 2024 krijg ik mijn 350 Signals in de kleur Desert Sand. Met Axels motorshop in Heerhugowaard kreeg ik via de mail een goed contact mee en ben er naar toe gereden en tijdens de koffie hebben we een deal gemaakt. De dealer bij mij om de hoek vond het niet nodig om mij na een half uur door de showroom te hebben gelopen en op de 350 gezeten te hebben om mij aan te spreken. Toen ik richting de deur liep vroeg iemand of hij mij kon helpen. Het antwoord van mij laat zich raden, TE LAAT....Mijn huidige BMW Scarver heb ik aan een kennis verkocht. De reden van de levering in Maart is dat ik 3 maanden weg ben, vandaar. Hoop na Maart wat over mijn bevindingen kan schrijven.
Treg
 
In Maart 2024 krijg ik mijn 350 Signals in de kleur Desert Sand. Met Axels motorshop in Heerhugowaard kreeg ik via de mail een goed contact mee en ben er naar toe gereden en tijdens de koffie hebben we een deal gemaakt. De dealer bij mij om de hoek vond het niet nodig om mij na een half uur door de showroom te hebben gelopen en op de 350 gezeten te hebben om mij aan te spreken. Toen ik richting de deur liep vroeg iemand of hij mij kon helpen. Het antwoord van mij laat zich raden, TE LAAT....Mijn huidige BMW Scarver heb ik aan een kennis verkocht. De reden van de levering in Maart is dat ik 3 maanden weg ben, vandaar. Hoop na Maart wat over mijn bevindingen kan schrijven.
Treg
En, bevalt ie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan