Royal Enfield Himalayan

Gisteren zijn eerste (500km) beurt gehad bij 580km, inmiddels weer thuis met 750km... kilometers maken gaat zooo makkelijk met de Himi. Nog steeds geen seconde spijt gehad van deze switch met de GS. Blokkie begint al een beetje los te komen, geen rare dingen al mogen ze degene die in de fabriek de tie-wrap doet gelijk ontslaan, kabels lopen onlogisch en niet 1 tie-wrap is afgeknipt. Ook was er een stekker niet goed in ge-klikt onder de tank waardoor hij zondag eerst niet wilde starten. Na vaststellen dat de brandstof pomp niet "prime"de en even goed kijken, was het even aandrukken met een "klik" en klaar. hier en daar al wat kabels ge-reroute i.v.m. niet vrijlopen van vorkpoten e.d. nogmaals die tie-wrap guy... |(
Standaard uitlaat klinkt heerlijk en verbruik is een lachertje 1/30-33. Standaard zadel is verassend comfortabel daar is het goed op toeven, bak schakelt als boter en de standaard CEAT Gripp banden doen precies wat het type zegt... Bakken grip in droog en nat op asfalt (off-road weet ik nog niet})). Remmen zijn gewoon goed te noemen, vertragen prima. Het "Harris" frame stuurt super goed en de standaard vering voldoet prima. Zelfs de pre-load heb ik nog niet hoeven verstellen en ik weeg toch echt in de 3 cijfers... Grootste nadeel: 5bak, voor de momenten dat je even over de snelweg moet (al heb je hier met 24,5pk nix te zoeken) had er een 6e versnelling op gemogen. Trekkracht zat dus dat had best gekund, al moet ik zeggen dat je tussen de 100-120 goed mee kan komen, en de topsnelheid van 130 gewoon moet vermijden i.v.m. seintjes van het blokje (trillingen) dat ie het niet leuk vindt. Tot nu toe super blij met de Thumper! op naar de volgende beurt... (5000km):]
Welkom in de vroege 20ste eeuw!
 
Welkom in de vroege 20ste eeuw!
Ik zat er serieus over te denken om een nieuwe te kopen. Tegenwoordig mag je toch maar 100 op de snelweg, maar las in testen dat die daar ook niet voor gemaakt is. Ik denk dat ik de motor moet vergelijken met een XT500 die ik gehad heb jaren geleden. Was altijd weer blij als ik van de snelweg af was en rond de 80 reed. Ik gebruik de motor voor woon werk 90 km per dag v.v waarvan ongeveer 70 km snelweg.
 
Met 70km snelweg per dag kan je i.d.d. beter een Interceptor kopen bijvoorbeeld. Maar ga vooral eens vrijblijvend proefrijden, hoe de motor er op papier uitziet, lijkt totaal niet op de werkelijkheid *D
 
Met 70km snelweg per dag kan je i.d.d. beter een Interceptor kopen bijvoorbeeld. Maar ga vooral eens vrijblijvend proefrijden, hoe de motor er op papier uitziet, lijkt totaal niet op de werkelijkheid *D
Ik vind hem leuk maar is niet de goede keus voor mijn gebruik. Interceptor is leuk maar is een echte poetsfiets, iets waaraan ik een gloeiende hekel heb.
 
Ik vind het ook een leuke motor, juist omdat het allemaal low tech is. Maar heb al een Husqvarna 701 enduro.

Verder zie ik dat de duosteunen ook erg diep zitten t.o.v. de zitplaats van de pillion seat, wat in mijn geval (partner met heupklachten) erg gunstig zou zijn. Op de Husky kunnen ook duosteunen worden bevestigd en die zitten dan ook erg laag, maar het zadel is dan weer erg Spartaans. Zit daarom zelf te denken aan iets als de V strom.
 
Laatst bewerkt:
Husky's zijn cool! maar als ik naar dat zadel kijk krijg ik al pijn in mijn reet _O- De nieuwe Norden wordt wel een echte reis enduro denk ik :]
 
Ik vind het ook een leuke motor, juist omdat het allemaal low tech is. Maar heb al een Husqvarna 701 enduro.

Verder zie ik dat de duosteunen ook erg diep zitten t.o.v. de zitplaats van de pillion seat, wat in mijn geval (partner met heupklachten) erg gunstig zou zijn. Op de Husky kunnen ook duosteunen worden bevestigd en die zitten dan ook erg laag, maar het zadel is dan weer erg Spartaans. Zit daarom zelf te denken aan iets als de V strom.
Een kussentje is goedkoper dan een nieuwe motor.
 
Ik vind het ook een leuke motor, juist omdat het allemaal low tech is. Maar heb al een Husqvarna 701 enduro.

Verder zie ik dat de duosteunen ook erg diep zitten t.o.v. de zitplaats van de pillion seat, wat in mijn geval (partner met heupklachten) erg gunstig zou zijn. Op de Husky kunnen ook duosteunen worden bevestigd en die zitten dan ook erg laag, maar het zadel is dan weer erg Spartaans. Zit daarom zelf te denken aan iets als de V strom.
V strom is wel prima, mijn broertje heeft een beetje jouw postuur en zat er goed op. Ik vond het ook wel lekker rijden, niet spectaculair.
 
V strom is wel prima, mijn broertje heeft een beetje jouw postuur en zat er goed op. Ik vond het ook wel lekker rijden, niet spectaculair.
Spectaculair is ook wel het laatste dat ik van een V strom verwacht, heb ik ook niet meer zo nodig op mijn leeftijd. Betwijfel of jouw broer een postuur zoals ik heeft (was 1m87 en 125kg, maar na hartinfarct afgeslankt naar 98kg).
 
Spectaculair is ook wel het laatste dat ik van een V strom verwacht, heb ik ook niet meer zo nodig op mijn leeftijd. Betwijfel of jouw broer een postuur zoals ik heeft (was 1m87 en 125kg, maar na hartinfarct afgeslankt naar 98kg).
Ik wist van je hartinfarct. Mijn broertje is een bonk.
 
Ik heb gelezen dat er een twee cilinder met 650 cc gaat komen.
Die zal dan wel een stuk duurder zijn.
 
A5D9BA0F-28C3-4D29-87B5-519268A43D1B.jpeg
Ik vind het nog steeds een leuke motor.

Veel custom bouwers hebben dit model ook gevonden.
4B9B3169-223D-4899-9B63-56C49BCA0204.jpeg
 

Bijlagen

  • 7DA855DB-4F4E-4970-AFBF-12C3C860F8F3.jpeg
    7DA855DB-4F4E-4970-AFBF-12C3C860F8F3.jpeg
    135,1 KB · Weergaven: 17
Mwah, de huidige Interceptor 650 valt qua prijs best mee dus het blok in een Himalayan, zou best wel eens mee kunnen vallen. Ben benieuwd.
Dat is ook weer waar. Ik ben benieuwd wat er allemaal naar Europa gaat komen vanuit India.
 
Binnenkort is er ook een scrambler op de markt. De Scram 411. Ik kijk er naar uit.
 
Sinds 3 maanden ook trotse eigenaar van een himalayan rijd echt heerlijk. Heb zelf alleen een beetje moeite met de banden zodra het wat vochtig word buiten dan glij ik alle kanten op! is er hier iemand die hier toevallig ook tegen aan loopt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Sinds 3 maanden ook trotse eigenaar van een himalayan rijd echt heerlijk. Heb zelf alleen een beetje moeite met de banden zodra het wat vochtig word buiten dan glij ik alle kanten op! is er hier iemand die hier toevallig ook tegen aan loopt?
Welke banden zitten er op?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan