Welkom in de vroege 20ste eeuw!Gisteren zijn eerste (500km) beurt gehad bij 580km, inmiddels weer thuis met 750km... kilometers maken gaat zooo makkelijk met de Himi. Nog steeds geen seconde spijt gehad van deze switch met de GS. Blokkie begint al een beetje los te komen, geen rare dingen al mogen ze degene die in de fabriek de tie-wrap doet gelijk ontslaan, kabels lopen onlogisch en niet 1 tie-wrap is afgeknipt. Ook was er een stekker niet goed in ge-klikt onder de tank waardoor hij zondag eerst niet wilde starten. Na vaststellen dat de brandstof pomp niet "prime"de en even goed kijken, was het even aandrukken met een "klik" en klaar. hier en daar al wat kabels ge-reroute i.v.m. niet vrijlopen van vorkpoten e.d. nogmaals die tie-wrap guy...
Standaard uitlaat klinkt heerlijk en verbruik is een lachertje 1/30-33. Standaard zadel is verassend comfortabel daar is het goed op toeven, bak schakelt als boter en de standaard CEAT Gripp banden doen precies wat het type zegt... Bakken grip in droog en nat op asfalt (off-road weet ik nog niet). Remmen zijn gewoon goed te noemen, vertragen prima. Het "Harris" frame stuurt super goed en de standaard vering voldoet prima. Zelfs de pre-load heb ik nog niet hoeven verstellen en ik weeg toch echt in de 3 cijfers... Grootste nadeel: 5bak, voor de momenten dat je even over de snelweg moet (al heb je hier met 24,5pk nix te zoeken) had er een 6e versnelling op gemogen. Trekkracht zat dus dat had best gekund, al moet ik zeggen dat je tussen de 100-120 goed mee kan komen, en de topsnelheid van 130 gewoon moet vermijden i.v.m. seintjes van het blokje (trillingen) dat ie het niet leuk vindt. Tot nu toe super blij met de Thumper! op naar de volgende beurt... (5000km)