Gelukkig, Royal Enfield is zo wijs geweest om naast de Classic en de Meteor nu de Hunter uit te brengen. Hetzelfde blokje, maar nu wat sportiever ( lees: voetsteunen op de juiste plek en een “kekke” uitlaat). Het is respectievelijk 14 en 10 kg lichter dan de andere twee.
De eerste plaatjes:
de uitvoering met spaakwielen is de retro en gietwielen de metro.
Visor down heeft weer een leuke revieuw geschreven vanuit Bangkok.Klik
specs:
De eerste plaatjes:
Visor down heeft weer een leuke revieuw geschreven vanuit Bangkok.Klik
specs:
Engine & Drivetrain | |
Capacity | 349cc |
Engine type | Single cylinder, 4 stroke |
Fuel supply | Electronic Fuel Injection |
Cam drive | SOHC |
Cooling | Air/Oil cooled |
Bore | 75mm |
Stroke | 85.8mm |
Compression ratio | 9.5:1 |
Valves | 2 |
Power | 20.2bhp |
Max power RPM | 6100rpm |
Torque | 27Nm / 19.9lb-ft |
Max torque RPM | 4000rpm |
Max speed | 114 Km/h / 70mph |
Redine | 7000rpm |
Fuel economy | 36.2KMpL / 85MPG |
Theoretical range | 290-miles |
Clutch type | Wet multiplate |
Gears | 5 |
Primary drive | ratio 2.313 |
1st Gear ratio | 2.615 |
2nd Gear ratio | 1.706 |
3rd Gear ratio | 1.3 |
4th Gear ratio | 1.04 |
5th Gear ratio | 0.875 |
Final drive ratio | 2.8 |
Electrical system | |
Charging system voltage | 12V |
Battery | 8.0Ah lead acid |
Chassis | |
Wet weight | 181kg |
Gross vehicle weight | 360kg |
Fuel capacity | 13-litres |
Seat height | 800mm |
Ground clearance | 150.5mm |
Rake | 25 degrees full droop |
Trail | 96.4mm @ full droop |
Steering Lock | (deg) 43 |
Wheelbase | 1,370mm |
Tyre front | Alloy wheel- 110/70-17 54P (tubeless tyre) |
Tyre, rear | Alloy Wheel - 140/70 – 17 66P (tubeless tyre) |
Frame | Twin Downtube Spine Frame |
Suspension front | Telescopic, 41mm forks |
Travel front | 130mm |
Suspension rear | Twin tube Emulsion shock absorbers with 6-step adjustable preload |
Travel rear | 102mm |
Brakes front | 300mm disc with twin piston foating caliper |
Brakes rear | 270mm disc, single piston floating caliper |
ABS type | Dual Channel |
Laatst bewerkt: