Royal Enfield Interceptor/Continental GT 650

Ja, echt ik begin er behoorlijk van te balen. Het is geen onwil van de dealer natuurlijk, maar ja, daar koop ik niks voor. Letterlijk en figuurlijk.
 
En vandaag het verlossende telefoontje! De motor is er!!
Morgen kan ik 'm halen, en misschien zelfs vandaag al........
 
Nou, dames! Gisteren was het ineens zover: ik kon de Interceptor ophalen. De maidentrip (zo’n 125km helemaal binnendoor) was een feest.
Hier wat foto’s van de motor
49768FCB-A8C7-44D6-9567-F89B36E585AC.jpegD0AE7EB6-295A-449F-BBA5-FCDF126FF6B3.jpegAD47279C-63A4-4051-8D95-872B5750D161.jpegAACF7632-C3FF-4F61-B7CE-78F2C65B2BC1.jpegB4071B55-F536-45D7-9B61-0516B3CD8ED7.jpeg2F6B3B39-5798-4718-B029-7FA957F0629C.jpeg47108427-4D4B-49D1-95D2-935214E3C674.jpegD684030D-DBEF-46BF-BF42-99E18C5584FF.jpeg
 

Bijlagen

  • 69C2233E-5992-41D8-A314-9D8C9224B366.jpeg
    69C2233E-5992-41D8-A314-9D8C9224B366.jpeg
    291,8 KB · Weergaven: 134
mooi, gefeliciteerd met de mooie simpele maar perfect looking bike een pareltje
bij startwin heb ik in 1997 mijn california 1100 gekocht met inruil van monster 900,
ben er zelf ook helemaal weg van de looks alleen onderhoud is meer als de gemiddelde 3000km olie,filter 6000km kleppen stellen motor maar kleppen stellen is nog met bout en moertje gelukkig geen geshit met shims etc
als deze interceptor 3 mnd eerder leverbaar was geweest had ik er ook 1 gehad plaats van mijn mt09 deze is voor mij te overpowerd en te modern dus volgende motor word deze naw:+
hier kan je zien hoe simpel kleppenstellen is en rest van onderhoud ik zou persoonlijk wel de tank demonteren dus niet opzij hangen zoals in filmpje
en natuurlijk die inmense uitlaten eraf en zoiets monteren voor de twinsound
 
Laatst bewerkt:
wie verkoopt die dingen eigenlijk hier in NL?
Ik loop zelf ook met de gedachte mijn blade te verruilen voor iets anders.
Heb al een proefrit gemaakt op de triumph speedtwin wat me eigenlijk goed bevalt.
de royal enfield zou mischien ook wat kunnen zijn...
 
wie verkoopt die dingen eigenlijk hier in NL?
Ik loop zelf ook met de gedachte mijn blade te verruilen voor iets anders.
Heb al een proefrit gemaakt op de triumph speedtwin wat me eigenlijk goed bevalt.
de royal enfield zou mischien ook wat kunnen zijn...
Ik wilde ook een tijd lang meer, meer, meer vermogen. En heb ook een Fireblade gehad. Topding, maar ik kwam er achter, na daarna een VTR1000 SP1 gehad te hebben, dat supersporters toch niet mijn ding zijn. Ik rijd motor voor de hobby. Wil ontspannen. En dat lukt supergoed. Vandaag met mijn vrouw achterop 170 km gereden. Kopje koffie tussendoor, ergens geluncht. Gewoon genoten. En dat terwijl ik niet boven de 100 km/h en 5000 rpm ben geweest.
Wat mij betreft wordt het niet beter dan dit. Maar, dat is persoonlijk. De Interceptor biedt voor mij 100% wat ik (nu) in het motorrijden zoek.
 
Ben niet zo’n poster hier, meer een meelezer, maar ik ben benieuwd of er meer mensen gevallen zijn voor de nieuwe twins van Royal Enfield. Ik wel namelijk.

Na al maar sneller sneller te willen tot uiteindelijk een 2004 Fireblade en een VTR1000 SP1is er bij mij vorig jaar een knop omgegaan: ik wil rustig toeren en peekaa’s interesseren me geen lor meer. Ik wil terug naar de essentie, gewoon motorjackie aan met een potje en dan lekker over binnenweggetjes tuffen.

Op de laatste motorbeurs Utrecht op de nieuwe Royal Enfields gestuit en compleet verliefd geworden. Onlangs uitgebreid gereden en eigenlijk toen direct besteld: het wordt de oranje metallic Interceptor 650.

Zijn er hier nog meer liefhebbers van de nieuwe twins?
 
Dit is mijn eerste post hier, ben lid geworden omdat ik op zoek was naar een forum voor enfield 650rijders, en toen dit 'draadje' vond over de Enfield 650 twin. Ik ben sinds 13 juni de blije en trotse eigenaar van een zwart Royal enfield Interceptor. Zalige motor. Ik volgde deontwikkelingen rond deze twin al een paar jaar, vanaf de eerste spionfoto's en wazige filmpjes. Begin april zag ik hem dan eindelijjk bij een dealer staan, proefrit gemaakt en meteen besteld. Ik heb er nu dik 1000 km mee gereden, en hij staat nu even op stal, omdat de dealer (Quality bikes in Leuven, Blegië) pas op 30 juli tijd heeft voor zijn eerste onderhoud, en die inrijolie en filter moeten echt wel vervangen worden.
 

Bijlagen

  • IMG-20190613-WA0005[1].jpg
    IMG-20190613-WA0005[1].jpg
    319,3 KB · Weergaven: 91
  • IMG_20190613_122313[1].jpg
    IMG_20190613_122313[1].jpg
    306,4 KB · Weergaven: 95
heeft wel wat minder vermogen als de speedtwin maar is stukken goedkoper
hier de dealers
en zoals altijd het noorden geen dealers:( vanaf zwolle tot waddenzee en grens duitsland nada.
Er stond een foutje in de link, dit is de goede:
Valt inderdaad op dat er in het kleinere België bijna dubbel zoveel dealers zijn als in Nederland.
 
Oef. Stil draadje!

Ik heb ook de knoop doorgehakt en een Interceptor aangeschaft.

Met mijn 32 jaar waarschijnlijk de jongste hier ;) . Ik heb van alles gereden qua motoren, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo zwaar (en ik heb ook geen verstand in mijn rechterhand). Vind het een pracht apparaat.

Ik ben wel benieuwd wat jullie kwijt waren voor de eerste beurt (500 km)?
 
Inderdaad aardig stil hier.....

Gefeliciteerd met je aankoop! Veel veilige en plezierige km's gewenst. Welke kleur heb je gekozen?

De kosten van de beurt weet ik niet meer, was vorig jaar i.c.m. montage van een Tomtom. Ik hoefde geloof ik alleen de olie en het filter te betalen.
 
Ik vind het een heerlijke motor. Hij rijdt ontzettend fijn, ik vind 'm nog steeds bloedmooi en ik krijg er leuke reacties op.

Hij is ook nog eens flink zuinig: 1 op 25. Is wat anders dan mijn vorige motor VTR1000 SP1, die liep 1 op 13 à 14.
 
Terug
Bovenaan Onderaan