Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Hi,ikzelf heb de orginele H4 lamp vervangen door een gele H4 lamp,ziet er heel gaaf uit en het valt in het verkeer zeer goed op.:)
 
Nu over de 4000 km gereden.
Geen merkbaar olie verbruik geconstateerd, zie wel dat de kleur behoorlijk donkerder is.

Verlichting voor vervangen, zit nu led in.
Dimlicht, kan er mee leven, groot licht in mijn ogen gewoon slecht.
Licht niet aan opbrengst led verlichting, maar aan reflector koplamp.

Stel je groot licht naar tevredenheid in, staat je dimlicht veel te laag, dus ben er maar wat tussen in gaan zitten.
Geen klachten gehad van te gemoed komend verkeer, dus het zal wel goed zijn.
Met wegen zonder belijning, blijft het oppassen dan is 60 km per uur net te doen.

Rij nog met veel plezier rond, leuke motor met een eigen karakter.

Bas.


 
Vrijdag moest ik ruim een uur in het donker rijden. Daarbij kwam een minpuntje van de Meteor aan het licht (letterlijk): de verlichting in de snelheidsmeter is te fel, waardoor je ogen zich voortdurend moeten aanpassen. Dat is oncomfortabel en bovendien slecht voor je nachtzicht.
Ik heb gegoogeld of ik misschien een instelling gemist heb om de helderheid aan te passen. Maar ik heb alleen soortgelijke klachten gevonden en de tip om de display af te plakken met getint plastic. Dat vind ik een nogal matige oplossing. Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën.
Gisteren veel op wegen gereden met overhangende bomen. Dan is het toch fijn een wat fellere verlichting.
S'avonds rij ik niet zoveel maar de keren dat ik gereden heb kijk ik meestal voor me inplaats van naar beneden. 😉
 
Vandaag heerlijk gereden door 't Tukkerland!

Mijn motor was 2 weken geleden terug geweest vanwege dof koplamp glasen ze hebben de spelling op de versnellingpook kleiner gemaakt waardoor hij beter in de versnelling valt. Betreft de lamp er is toen een nieuwe geplaatst en de monteur gaf aan dat hij deze ook niet helemaal helder vond. Even bij de 2 showroommodelen gekeken die hadden het ook een beetje. Het was nu in ieder geval een stuk beter als daarvoor! Maar na 1 rit was hij weer net zo dof als de oude, hebben jullie dit ook? (Wellicht de warmte van de lamp die reageert met het kunstof) het is geen vocht.

Ook is het uitlaatgat veroest na 2 maanden. Dat laat ik oplossen met hitte bestendige verf.

Verder ben ik er hartstikke blij mee! Heb een sticker besteld voor op de tank om het wat te customizen!

Dit was de update inmiddels de 2000km gepasseerd.

Groetjes Royke
 

Bijlagen

  • 20220915_151902.jpg
    20220915_151902.jpg
    136,7 KB · Weergaven: 32
  • TRANSFER56B 1200.jpg
    TRANSFER56B 1200.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 28
  • Screenshot_20221009_181244_onntrack.jpg
    Screenshot_20221009_181244_onntrack.jpg
    131,9 KB · Weergaven: 28
Een koplampglas mag absoluut niet mat worden binnen de garantietermijn van drie jaar; ook niet een beetje. Bij een auto zou het reden zijn voor afkeuren bij de APK; het is onveilig vanwege het strooilicht wat tegenliggers kan verblinden. Bij auto's treedt het ook wel op, maar dan is de auto in de regel echt oud. Mijn 19 jaar oude Audi A2 begint er een klein beetje last van te krijgen.
Bij mijn Meteor is er na 2900 km nog geen spoortje van mattering van het koplampglas. Het lijkt bij mij echt glas te zijn i.p.v. kunststof.

Aan de binnenzijde van de uitlaat heb ik ook wel wat roest. Dat lijkt me minder ongewoon, maar het is wel een idee om dat met hittebestendige verf te behandelen. Die heb ik toch nog staan voor de houtkachel.
 
Een koplampglas mag absoluut niet mat worden binnen de garantietermijn van drie jaar; ook niet een beetje. Bij een auto zou het reden zijn voor afkeuren bij de APK; het is onveilig vanwege het strooilicht wat tegenliggers kan verblinden. Bij auto's treedt het ook wel op, maar dan is de auto in de regel echt oud. Mijn 19 jaar oude Audi A2 begint er een klein beetje last van te krijgen.
Bij mijn Meteor is er na 2900 km nog geen spoortje van mattering van het koplampglas. Het lijkt bij mij echt glas te zijn i.p.v. kunststof.

Aan de binnenzijde van de uitlaat heb ik ook wel wat roest. Dat lijkt me minder ongewoon, maar het is wel een idee om dat met hittebestendige verf te behandelen. Die heb ik toch nog staan voor de houtkachel.
Bedankt voor je reactie, ik heb het meteen bij de dealer neergelegd. Vermeld dat jij dit probleem helemaal niet hebt. Ze waren benieuwd of je motor binnen gestald staat. Die van mij staat buiten onder een goede kwaliteit hoes (discovers).

Wat mij betreft niet helemaal relevant omdat het na een uurtje toeren alweer was, dit was meteen na het vervangen. Dus kan het niet mee te maken hebben lijkt mij.

Staat die van jou ook buiten?
 
Ik heb, na bijna 7.000 km, een helder koplampglas en geen roest aan de uitlaat. Ik probeer om nooit in de regen te rijden, tenminste, met de Meteor. Als het toch regent neem ik de Piaggio Medley 125s wel, iets minder motor maar wel gemakkelijker. Mijn tweewielers staan mooi beschermd in een goed verluchte houten stalling .
 
Hi Royke
Kijk eens op you tube over het reinigen van de koplamp van de Meteor,bij mij was het glas ook dof,en heb deze gereinigd met glassex.
Gewoon de koplamp demonteren lamp eruit en wat glassex erin spuiten,dan met een doek naar binnen gaan en het glas van de binnenkant reinigen.
Daarna weer monteren en klaar is klara!!
 
Hi Royke
Kijk eens op you tube over het reinigen van de koplamp van de Meteor,bij mij was het glas ook dof,en heb deze gereinigd met glassex.
Gewoon de koplamp demonteren lamp eruit en wat glassex erin spuiten,dan met een doek naar binnen gaan en het glas van de binnenkant reinigen.
Daarna weer monteren en klaar is klara!!
Hartelijk dank voor de tip! Dit ga ik zeker proberen!
 
Verder nog een greep, links achter op de schokdemper geschroefd(grote kettingsgalm), bokt net wat makkelijker op nu.
Ik moet vanwege mijn bescheiden lengte nog steeds veel kracht zetten om de RE op de middenbok te zetten. Ik ben bang dat het me een keer in de rug schiet en om dat te voorkomen heb ik het internet nog een keer afgestruind naar zo'n handgreep. En gevonden: LIFTING HANDLE, SIDE MOUNTED
Ik heb hem besteld en dan blijkt er nog hetzelfde bedrag bij te komen voor 'shipping' en mogelijk ook nog voor de douane. Maar dat is me mijn rug wel waard. Ik zal later nog wel melden hoeveel het ding me totaal gekost heeft.
 
Vandaag de sticker op de tank aangebracht, welke ik een tijdje geleden in engeland besteld had.

Resultaat is erg gaaf! Was voor mij de eerste keer dat ik een sticker aanbracht, was er wel eventjes mee bezig!
 

Bijlagen

  • 20221026_154639.jpg
    20221026_154639.jpg
    248,4 KB · Weergaven: 30
  • 20221026_154630.jpg
    20221026_154630.jpg
    178,9 KB · Weergaven: 33
  • 20221026_154534.jpg
    20221026_154534.jpg
    272,6 KB · Weergaven: 30
Ik moet vanwege mijn bescheiden lengte nog steeds veel kracht zetten om de RE op de middenbok te zetten. Ik ben bang dat het me een keer in de rug schiet en om dat te voorkomen heb ik het internet nog een keer afgestruind naar zo'n handgreep. En gevonden: LIFTING HANDLE, SIDE MOUNTED
Ik heb hem besteld en dan blijkt er nog hetzelfde bedrag bij te komen voor 'shipping' en mogelijk ook nog voor de douane. Maar dat is me mijn rug wel waard. Ik zal later nog wel melden hoeveel het ding me totaal gekost heeft.
De winkelprijs is 7,15 pond excl. BTW. Inclusief verzending betaalde ik €17,66. Later kwam daar dankzij de Brexit €5,78 inklaringskosten bij. Totaal was ik dus €23,44 armer. Best veel voor een eenvoudig stukje ijzer, maar het resultaat bevalt me erg goed. De bestaande greep naast de buddyseat zit voor mij te hoog als aangrijpingspunt om de motor te tillen. Ik pakte hem daarom vast aan het frame nabij de passagiersvoetsteun, maar dat is slecht voor mijn rug. Met de nieuwe handgreep kan ik de motor met gestrekte rug moeiteloos op de middenbok krijgen.
handgreep.jpg
 
Heb een rvs setje gekocht om het schakel mechanismen wat beter af te kunnen stellen. Heb problemen met opschakelen ivm een enkel blessure. Aanschaf was €40,10 + €12,61 verzendkosten. Aangezien het uit de UK komt kwam er nog €13,08 invoerrechten bij. Gelukkig geen handelings kosten die ik er ook nog overheen kreeg bij mijn voortandwiel van Hitchcock.
Dit setje kwam van Ebay.
Als setje gemonteerd is volgt er meer info+foto's.
Screenshot_20221104-203437_eBay.jpg
 

De super meteor wordt op 8 nov blijkbaar revealed. Meteor met het 650 twin blok?
Voor zover ik de spion foto's ik gezien heb wel. Iets meer gestroomlijnd,lijkt wel.
De prijs zal denk ik wel veel hoger liggen dan de 350. En om eerlijk te zeggen zou ik dan toch echt voor een jappaner gaan.
 

De super meteor wordt op 8 nov blijkbaar revealed. Meteor met het 650 twin
Stiekem toch wel benieuwd, hoop er ooit eens een proefrit mee te maken.
Zal mij benieuwen, wat het kosten plaatje word.
Van wat ik er van gezien heb, wekt in ieder geval mijn interesse.

Nu een dikke 5500 km op de meteor gezet, tweede service beurt gedaan.
Dus kan nu doorrijden tot de eerste pekel, of tot dec (winterstop verzekering)
Dan maar wassen en een poetsbeurt, ketting heb ik 1x wat meer op spanning gezet.
Verder probleemloos gereden dit jaar.

In de wintermaanden, de achterkant wat aanpakken.
Het nummerbord en knippers wil ik omhoog hebben, en voor 100 euro een blikje kopen is mijn eer te na.
Heb al een plaat (tje) rvs staan, daar maar een tidy van maken.
Plus duo zit en rugsteun er af, maar eens uitvogelen hoe ik het geheel netjes kan laten aflopen.
 
De winkelprijs is 7,15 pond excl. BTW. Inclusief verzending betaalde ik €17,66. Later kwam daar dankzij de Brexit €5,78 inklaringskosten bij. Totaal was ik dus €23,44 armer. Best veel voor een eenvoudig stukje ijzer, maar het resultaat bevalt me erg goed. De bestaande greep naast de buddyseat zit voor mij te hoog als aangrijpingspunt om de motor te tillen. Ik pakte hem daarom vast aan het frame nabij de passagiersvoetsteun, maar dat is slecht voor mijn rug. Met de nieuwe handgreep kan ik de motor met gestrekte rug moeiteloos op de middenbok krijgen.
Bekijk bijlage 1819246
Screenshot_20221108_145854_WhatsApp.jpg


Op de nieuwe 650 zit die beugel er standaard op lijkt wel. Of misschien als accessoire
 
Terug
Bovenaan Onderaan