Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Met reuma maakt dat het absoluut lastiger. Lekker bij die BMW G310 blijven ipv een Meteor 350! Ook een heerlijke motor en een stuk lichter.
Ik heb dan het eerste model gereden, de nieuwe ziet er nog beter uit. Op de snelweg wel wat hoogtoerig, maar hij loopt wel 150 km/u+ en dan heb je 's avonds gewoon veel meer marge. Sterkte met de reuma, wel fijn dat je dan toch weer op een motor kan stappen!

Overigens ben ik ook fan van een lichte koppeling en een rempartij die stevig kan remmen bij weinig kracht zetten.
Zeker dat van de koppeling vermeld ik ook altijd in mijn reviews. Als ik iets haat is het een zware koppeling, waarbij je na een dag rijden pijn in je pols krijgt. Met reuma zal dat nog veel sneller zijn, zo niet direct. Er zijn wel 3rd party oplossingen voor, maar vanuit de fabriek moet dat gewoon al goed zijn geregeld. Tegenwoordig zie je wel veel meer assist-koppelingen op nieuwe motoren.

Een andere aanrader, wel 9 kg zwaarder dan je BMW, is de Kawasaki Z400. Ook een bijzonder lichte koppeling en het blok zelf nog weer een pak krachtiger dan de BMW G310.



:+
Naar de Kawasaki heb ik ook serieus gekeken. Ook een leuke motorfiets. De Yamaha XSR 125 ook, maar net ff te weinig power voor een stukje snelweg. Het kan wel, maar je hebt niets over. Een XSR van 350 CC zou fantastisch zijn. Misschien komt Yamaha er in de toekomst wel mee.
Honda heeft ook zo'n gaaf retro model van ik meen 350 CC, maar die wordt hier helaas niet geleverd. In India is het een succes.
 
Dat is de Honda H'Ness 350 idd. XSR321 zou misschien nog wat zijn idd. Of Yamaha moet ook zijn blok groter maken. Ik had toch al wel een R4 verwacht oid. Als je één motor koopt en je mag alles rijden, dan zou ik toch echt minimaal 300cc kopen. Een 125 heeft ook binnendoor te weinig power. Inhalen kan zelden. Met een 300'te ben je gewoon veel vlotter. Honda CB300R vind ik ook een leuk ding. Is dan 286cc, maar in elk geval kan die op de snelweg ook een stuk beter meekomen.
 
Dat is de Honda H'Ness 350 idd. XSR321 zou misschien nog wat zijn idd. Of Yamaha moet ook zijn blok groter maken. Ik had toch al wel een R4 verwacht oid. Als je één motor koopt en je mag alles rijden, dan zou ik toch echt minimaal 300cc kopen. Een 125 heeft ook binnendoor te weinig power. Inhalen kan zelden. Met een 300'te ben je gewoon veel vlotter. Honda CB300R vind ik ook een leuk ding. Is dan 286cc, maar in elk geval kan die op de snelweg ook een stuk beter meekomen.
Die Honda is ook keurig afgewerkt en degelijk.
 
Dat is de Honda H'Ness 350 idd. XSR321 zou misschien nog wat zijn idd. Of Yamaha moet ook zijn blok groter maken. Ik had toch al wel een R4 verwacht oid. Als je één motor koopt en je mag alles rijden, dan zou ik toch echt minimaal 300cc kopen. Een 125 heeft ook binnendoor te weinig power. Inhalen kan zelden. Met een 300'te ben je gewoon veel vlotter. Honda CB300R vind ik ook een leuk ding. Is dan 286cc, maar in elk geval kan die op de snelweg ook een stuk beter meekomen.
Er zou ook een Tuono 400 cv komen, maar die geruchten gaan al twee jaar rond.
 
Die Honda is ook keurig afgewerkt en degelijk.

En Honda. En omdat ik maar één keer mijn geld uit kan geven, zou ik wel liever die Honda kopen. Ook makkelijker met verkopen.

Er zou ook een Tuono 400 cv komen, maar die geruchten gaan al twee jaar rond.

Geen idee of die zou komen. En als 'ie zou komen, of deze dan naar Nederland komt. de Tuono 660 kan al naar A2.
 
En Honda. En omdat ik maar één keer mijn geld uit kan geven, zou ik wel liever die Honda kopen. Ook makkelijker met verkopen.
Dus dat. 10.000 exemplaren verkocht in 3 maanden.
 
Oh, die vind ik zelfs nog een tikkeltje toffer dan de Meteor. Hij is iets minder chunky, lijkt het wel, en de spaakwielen passen er mooi bij.

Ik vind dat achterspatbord echt om te kotsen (en het voorspatbord ook eigenlijk), maar dat kan er allemaal vanaf natuurlijk 😊
 
Dat is echt een jaren '50 motor. Doet me beetje denken aan een Jawa 250cc uit die tijd. Ziet er best geinig uit.
2227 euro valt mee. :)
 
Dat is de prijs in India, neem ik aan? Gezien de prijzen van de Meteor zal 'ie hier wel tegen de 5000 gaan kosten, vermoed ik.
 
Oh, die vind ik zelfs nog een tikkeltje toffer dan de Meteor. Hij is iets minder chunky, lijkt het wel, en de spaakwielen passen er mooi bij.
Ik ook. Alleen jammer dat de kickstarter is komen te vervallen.
 
@Tano Cariddi T.o.v. het originele model waarop de Classic is gebaseerd? Want de nieuwe Meteor heeft zo te zien ook geen kickstart. Ik vind dat zelf ook wel stijlvol bij zo'n machine als dit, maar (als toch niemand kijkt) is zo'n startknopje net zo handig 😆

Het leuke aan de Classic vind ik overigens het metalliek blok. Ik hou niet zo van de compleet zwarte blokjes.
 
@Tano Cariddi T.o.v. het originele model waarop de Classic is gebaseerd? Want de nieuwe Meteor heeft zo te zien ook geen kickstart. Ik vind dat zelf ook wel stijlvol bij zo'n machine als dit, maar (als toch niemand kijkt) is zo'n startknopje net zo handig 😆

Het leuke aan de Classic vind ik overigens het metalliek blok. Ik hou niet zo van de compleet zwarte blokjes.
Ja, ten opzichte van de oude classic.
 
Inmiddels 2 maanden eigenaar van een Meteor en 3500 km probleemloos getourd door Nederland. Snel gaat het niet maar rijd op de binnendoorwegetjes en in de bebouwde kom gewoon goed. Op de snelweg 100km per uur rijden is te doen(115km/uur max). Al met al en leuke en mooie brommer.👍
 

Bijlagen

  • 20210909_200008.jpg
    20210909_200008.jpg
    180,9 KB · Weergaven: 50
Wat ik een beetje apart is dat deze 350cc ééncilinder net zo zwaar is als mijn W650 tweecilinder: 195 kilo. Juist de charme van een lichte motor vind ik dat 'ie ook licht is qua gewicht.
 
195kg voor een 350cc is ook best nog veel, maar in dit geval is het wel het gewicht van de motor inclusief alle vloeistoffen en een volle tank. Van mij had de Meteor ook lichter (gewicht) gemogen maar hij voelt toch zeker niet zwaar aan als ik deze handmatig moet verplaatsen.
 
Wat ik een beetje apart is dat deze 350cc ééncilinder net zo zwaar is als mijn W650 tweecilinder: 195 kilo. Juist de charme van een lichte motor vind ik dat 'ie ook licht is qua gewicht.

Ik denk dat die W650 iets meer kostte dan een Meteor 350. Hoe meer je betaalt, hoe lichter materiaal ze kunnen gebruiken.
195kg is idd zwaar. Zelfde voor de Benelli Imperiale 400, die weegt uit m'n hoofd ook 204 kg. Net zoveel als mijn Kawa ER-6N (en die vind ik eigenlijk al zwaar qua gewicht).
 
Wat ik een beetje apart is dat deze 350cc ééncilinder net zo zwaar is als mijn W650 tweecilinder: 195 kilo. Juist de charme van een lichte motor vind ik dat 'ie ook licht is qua gewicht.
Maar wat ik begreep zijn veel onderdelen wel van echt metaal en niet van plastic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan