A
Anoniempje599
Guest
- Onderwerp starter
- #51
Naar de Kawasaki heb ik ook serieus gekeken. Ook een leuke motorfiets. De Yamaha XSR 125 ook, maar net ff te weinig power voor een stukje snelweg. Het kan wel, maar je hebt niets over. Een XSR van 350 CC zou fantastisch zijn. Misschien komt Yamaha er in de toekomst wel mee.Met reuma maakt dat het absoluut lastiger. Lekker bij die BMW G310 blijven ipv een Meteor 350! Ook een heerlijke motor en een stuk lichter.
Ik heb dan het eerste model gereden, de nieuwe ziet er nog beter uit. Op de snelweg wel wat hoogtoerig, maar hij loopt wel 150 km/u+ en dan heb je 's avonds gewoon veel meer marge. Sterkte met de reuma, wel fijn dat je dan toch weer op een motor kan stappen!
Overigens ben ik ook fan van een lichte koppeling en een rempartij die stevig kan remmen bij weinig kracht zetten.
Zeker dat van de koppeling vermeld ik ook altijd in mijn reviews. Als ik iets haat is het een zware koppeling, waarbij je na een dag rijden pijn in je pols krijgt. Met reuma zal dat nog veel sneller zijn, zo niet direct. Er zijn wel 3rd party oplossingen voor, maar vanuit de fabriek moet dat gewoon al goed zijn geregeld. Tegenwoordig zie je wel veel meer assist-koppelingen op nieuwe motoren.
Een andere aanrader, wel 9 kg zwaarder dan je BMW, is de Kawasaki Z400. Ook een bijzonder lichte koppeling en het blok zelf nog weer een pak krachtiger dan de BMW G310.
Honda heeft ook zo'n gaaf retro model van ik meen 350 CC, maar die wordt hier helaas niet geleverd. In India is het een succes.