Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Daar ben ik dus ook benieuwd naar. Nog niemand gedaan dan?
Lijkt me niet, teminste als je je 3 jaar garantie niet wilt kwijt raken. Er is we spul te koop en iemand in België beweerd 20% verhoging van pk.en 5Nm koppel.
Dus dan wordt het 25 pk en 33Nm.
Denk niet dat je daar een verschrikkelijke hoge snelheid mee gaat halen.
Dan kan je beter 1 van de tandwielen aanpassen. Of een 400cc blok er in hangen.
Met andere woorden de motor vraagt er niet om en wil je sneller dan doorsparen voor een andere motor.
 
Probleem was dat ik er een beetje te veel van hield 😉. Maar voor mij was het de beste keuze op dat moment. Lichtgewicht, min 2 cilinder en op 80% continue 130km kunnen rijden bv op de snelweg😵‍💫 in Duitsland. Redelijk zuinig was de Kawasaki ook met 1:27.
De Meteor moet het beter doen heb ik gehoord.
Op de Classic heb ik ook een testrit gedaan maar vond de Meteor beter lees ontspannender zitten.
Vandaar mijn keuze.
De classic heeft geen hak/teen schakel pedaal, de Meteor wel. Ik vind dat op de Classic wel een gemis.
 
De classic heeft geen hak/teen schakel pedaal, de Meteor wel. Ik vind dat op de Classic wel een gemis.

De classic heeft geen hak/teen schakel pedaal, de Meteor wel. Ik vind dat op de Classic wel een gemis.
Vind het persoonlijk ook niet passen op de Classic met zijn conventionele zit.
Was ook meteen de reden om die niet te kopen, bij manoeuvreren kwamen mijn benen tegen de voetsteunen.
 
Vind het persoonlijk ook niet passen op de Classic met zijn conventionele zit.
Was ook meteen de reden om die niet te kopen, bij manoeuvreren kwamen mijn benen tegen de voetsteunen.
Ja, kon het ook niet helemaal goed plaatsen. Kan ook wennen zijn, maar het zal bij mij ook niet helemaal lekker.
 
Dank je wel. Ben er nu al blij mee.

Had hiervoor een Kawasaki versys X 300
Meer gekocht van wegen praktische redenen. Laag gewicht en ondanks 300cc toch makelijk lange stukken 130/140 kunnen rijden. Maar ondanks mijn leeftijd kon ik me maar moeilijk inhouden. Het hoog toerige blokje reed het lekkerst bij 8 a 9000 toeren.
Meteor is een bewuste keuze om lekker rustig te rijden en dan bij voorkeur nooit op de snelweg in Nederland.
Ben normaal een Zweden ganger maar zal kijken of dat te doen is volgend jaar via Eemshaven.
En dan binnendoor naar de Eemshaven? Ik zou zo'n rit ook graag eens maken, heb familie in Zweden wonen, maar zie op tegen de snelweg.
Een klein stukje is geen probleem, maar lange stukken zie ik echt niet zitten.
 
Hopelijk over 10 dagen mijn nieuwe RE meteor stellar black op halen...
Ik ben er wel benieuwd naar. Ik zelf rij nu ook een 300 CC, ook te veel toeren naar mijn zin. Heb al eens gedacht aan de Meteor, maar nooit een proefrit op gemaakt.

Over tien dagen heb je hopelijk wat lekkerder weer.
 
En dan binnendoor naar de Eemshaven? Ik zou zo'n rit ook graag eens maken, heb familie in Zweden wonen, maar zie op tegen de snelweg.
Een klein stukje is geen probleem, maar lange stukken zie ik echt niet zitten.
Dan moeten we eens een keer samen komen. En babbelen over samen de overtocht nemen. Deze is prijzig als je alleen reist.
Ja gewoon binnen door. Enige snelweg voor mij is Den Oever- Leeuwarden. En misschien nog minder. Probleem is dat je er al om 14.00 moet zijn.
 
Welke 300cc rij je nu?
Een BMW R310. Fijn motortje hoor, daar niet van. Gekozen omdat ik fysieke klachten had (reuma). Een paar jaar geleden kon ik helemaal niet meer motorrijden, maar inmiddels is dat met medicijnen redelijk goed onder controle en toen het vorig jaar weer ging, als eerste weer een lichte motor aangeschaft, puur voor plezier ritjes. Licht is me eigenlijk wel goed bevallen. Licht en laag.
De marketing van van Royal Enfield werkt goed, want ze hebben mij ook bereikt en stiekem ben ik wel een beetje verliefd op het merk geworden.
Ik kijk ook wel eens naar een Honda Rebel 500. Misschien wil ik komende zomer mijn BMW al inruilen, anders volgend voorjaar.

Heb je specifiek voor de Stellar gekozen? En zo ja, waarvoor?
 
Een BMW R310. Fijn motortje hoor, daar niet van. Gekozen omdat ik fysieke klachten had (reuma). Een paar jaar geleden kon ik helemaal niet meer motorrijden, maar inmiddels is dat met medicijnen redelijk goed onder controle en toen het vorig jaar weer ging, als eerste weer een lichte motor aangeschaft, puur voor plezier ritjes. Licht is me eigenlijk wel goed bevallen. Licht en laag.
De marketing van van Royal Enfield werkt goed, want ze hebben mij ook bereikt en stiekem ben ik wel een beetje verliefd op het merk geworden.
Ik kijk ook wel eens naar een Honda Rebel 500. Misschien wil ik komende zomer mijn BMW al inruilen, anders volgend voorjaar.

Heb je specifiek voor de Stellar gekozen? En zo ja, waarvoor?
3 april kan je zonder probleem proefrijden in Heerhugowaard btw.

Meteor is wel een stuk zwaarder en heeft een heel andere zitpositie dan de Bmw.
Vond hem redelijk makkelijk te manoeuvreren.
Wilde persoonlijk liever zwarte uitlaat ivm dat ik geen poetser ben. Maar vind de rode en gele niet mooi genoeg. Heb proef gereden op de zwarte en ik vind zwart gewoon mooier.
De zwarte uitlaat komt in de toekomst nog wel eens. Als extra heb ik een flyscreen om de druk een beetje van de borst te halen bij hogere snelheden.
De RE is echt iets anders dan de Kawasaki Versys x 300 die maar 165 kg(incl) weegt. En een hoog toeren motor is. Maar ik kan een ei in me gat gaar koken dat ik nog zolang moet wachten😂
 
3 april kan je zonder probleem proefrijden in Heerhugowaard btw.

Meteor is wel een stuk zwaarder en heeft een heel andere zitpositie dan de Bmw.
Vond hem redelijk makkelijk te manoeuvreren.
Wilde persoonlijk liever zwarte uitlaat ivm dat ik geen poetser ben. Maar vind de rode en gele niet mooi genoeg. Heb proef gereden op de zwarte en ik vind zwart gewoon mooier.
De zwarte uitlaat komt in de toekomst nog wel eens. Als extra heb ik een flyscreen om de druk een beetje van de borst te halen bij hogere snelheden.
De RE is echt iets anders dan de Kawasaki Versys x 300 die maar 165 kg(incl) weegt. En een hoog toeren motor is. Maar ik kan een ei in me gat gaar koken dat ik nog zolang moet wachten😂
🤣Ja, ik moet hier ook maar eens op proef gaan rijden, maar ik wacht op een beetje mooi weer. Afgelopen week dus een proefritje gemaakt op de Classic. Dat vond ik niet tegenvallen. Manoeuvreren ging me ook gemakkelijk af. Heb de motor zelf op de middenbok kunnen plaatsen, dus dat ging allemaal wel.
 
🤣Ja, ik moet hier ook maar eens op proef gaan rijden, maar ik wacht op een beetje mooi weer. Afgelopen week dus een proefritje gemaakt op de Classic. Dat vond ik niet tegenvallen. Manoeuvreren ging me ook gemakkelijk af. Heb de motor zelf op de middenbok kunnen plaatsen, dus dat ging allemaal wel.
Wat rijgedrag betreft is de Meteor het zelfde vind ik. Alleen de zit positie en model is anders. Motor en frame zijn dan ook het zelfde.
 
Wat rijgedrag betreft is de Meteor het zelfde vind ik. Alleen de zit positie en model is anders. Motor en frame zijn dan ook het zelfde.
Volgens mij zit je iets lager op de Meteor en de benen iets meer naar voren. Ik moet er gewoon ook maar eens op gaan rijden.
3 april niet, veels te koud. ;)
 
Wat ik ook wel leuk vind om te zien, is wat je er eventueel aan kan verbouwen. Is wel de Classic hier i.p.v. de Meteor:


1648727570485.png
 
Die ziet er best strak uit! In India standaard een kickstarter, hier blijkbaar niet. Niet dat ik daar op zit te wachten hoor, maar het oogt natuurlijk nog wel weer extra klassiek.
Dit is nog het oude model met kickstarter.
Helaas is die op de nieuwe B6 modellen verdwenen. Ik vind het altijd wel wat hebben om een motor aan te kicken.
 
Hi mensen, binnenkort hoop ik mijn a rijbewijs te halen, en deze motor staat ook ergens op mijn lijstje, vraag me alleen wel af hoe deze zich zal houden als ik hem hele jaar door buiten stal onder een hoes.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?
 
Hi mensen, binnenkort hoop ik mijn a rijbewijs te halen, en deze motor staat ook ergens op mijn lijstje, vraag me alleen wel af hoe deze zich zal houden als ik hem hele jaar door buiten stal onder een hoes.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?
Denk dat dat voor de meeste een vraag is die nog niet beantwoord kan worden.
Is naast een (verwarmde) garage een betere optie dan zonder hoes. De kwaliteit van hoes is ook nog een factor.
Mijn Meteor staat onder een afdak met hoes. Hoe dat zich gaat houden zie ik volgend jaar wel.
Desnoods gaat ze voor 3 maanden in de stalling bij de dealer.

Maar het rijd fantastisch btw.
 
Hi mensen, binnenkort hoop ik mijn a rijbewijs te halen, en deze motor staat ook ergens op mijn lijstje, vraag me alleen wel af hoe deze zich zal houden als ik hem hele jaar door buiten stal onder een hoes.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?
Geen ervaring met een Royal Enfield. Heb vroeger wel een BMW k1100 buiten onder een hoes gehad. Dat ging prima. In India rijden tienduizenden van die fietsen rond in een vochtig klimaat. Daar gaat het volgens mij ook goed, dus dan zal het hier ook niet zo’n probleem zijn.
 
Kunnen jullie ook vertellen wat de service intervallen zijn?
En de verwachte kosten?

Ik had de motor vorig jaar al een keertje al bekeken lijkt me echt een hele chille eerste motor. Het uitlaat geluid klonk ook erg mooi voor een euro 5 motor! Kwalitief zag het er volgens mij ook echt goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan