Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
J1DLakesideDouble.jpg
 
Als liefhebber van staande ééncilindertjes vind ik dit een heel mooi ding. Jammer dat alle blokken zwart zijn, hou ik echt niet van.

Met een prijs van €4500 is 'ie zowat even duur als de Benelli Imperiale, maar dan is die Enfield toch net iets mooier. Minder druk aan de achterkant.
 
Ik mis eigenlijk alleen nog de kickstarter. Maar ja, het is dan ook 2021.
 
Ja, maar de 500cc modellen hebben dat wel. De Bullet en Classic in ieder geval. Zo'n 350cc is ook nog eens makkelijk aan te stampen.

Maarja, als de terrasjes toch niet open zijn heeft het ook geen zin om hip te kickstarten, ziet toch niemand.
 
Ja, maar de 500cc modellen hebben dat wel. De Bullet en Classic in ieder geval. Zo'n 350cc is ook nog eens makkelijk aan te stampen.

Maarja, als de terrasjes toch niet open zijn heeft het ook geen zin om hip te kickstarten, ziet toch niemand.
;) :]
 
Bijzonder. Vind het zelf mee een naked bike.
Ja, daar zou hij ook heel goed tussen passen. Ik ben er wel benieuwd naar. Een leuk uitziend, zuinig fietsje, waarbij je drie jaar garantie krijgt voor nog geen 5.000,- euro. Goedkoper nieuw motorrijden bestaat haast niet.
 
Ja, daar zou hij ook heel goed tussen passen. Ik ben er wel benieuwd naar. Een leuk uitziend, zuinig fietsje, waarbij je drie jaar garantie krijgt voor nog geen 5.000,- euro. Goedkoper nieuw motorrijden bestaat haast niet.
Honda monkey is nog ietsjes goedkoper.
 
Honda monkey is nog ietsjes goedkoper.
Ja, maar dat vind ik echt een fun motor. Ik herinner me zulk soort motorfietsen uit mijn jeugd op Franse campings.

Honda heeft ook een zeer fraaie 350 uitgebracht, maar alleen voor de Aziatische markt. Helaas.
 
Ik vind het wel een leuk ding , ........voor een beetje in de buurt , ...en een boodschappie.
Een "cruiser" is i.m.o. iets heel anders.
Leuke motorfietsjes in de mooie 70-er jaren styling zijn het ,....die nieuwe Royal Enfields !
 
Laatst bewerkt:
Oh ,......dan komt zo'n dingetje weer ( i.m.o. ) te dicht qua prijs in de buurt van een leuke 2ehands Harley Sportster.
Die laatste verkies ik dan.
Er rijdt wel 'ns iemand met ons mee op een nieuw type 1 cilinder 350cc Royal Enfield , .....maar op de snelweg beland , komt dat ding ondanks dat we dan extra rekening met 'm houden maar erg moeilijk mee.
 
Laatst bewerkt:
Ja, met 5000 piek gaat 'ie voor mij toch echt wel over de grens van "leuk voor erbij".

Dat minimalistisch naviagtieschermpje op 't stuur, dat vind ik wel een leuk idee. Ik weet niet of dit al door anderen gebruikt wordt, ik had het nog nooit gezien. Maar puur pijltjes en afstand tot de volgende afslag is wel fijn.

1618315531832.png
 
Ja, met 5000 piek gaat 'ie voor mij toch echt wel over de grens van "leuk voor erbij".

Dat minimalistisch naviagtieschermpje op 't stuur, dat vind ik wel een leuk idee. Ik weet niet of dit al door anderen gebruikt wordt, ik had het nog nooit gezien. Maar puur pijltjes en afstand tot de volgende afslag is wel fijn.

Bekijk bijlage 1618760
Toevallig zelf naar aanleiding van de nieuwe indian chief wat meer gekeken naar ronde navigatie.

aftermarket alternatief wat ik kon vinden is de beeline navigatie. Moet zeggen dat ik de oplossing op de nieuwe indian wel erg mooi gedaan vindt, 1 ronde klok met daarin eigenlijk alles verwerkt.
 
Toevallig zelf naar aanleiding van de nieuwe indian chief wat meer gekeken naar ronde navigatie.

aftermarket alternatief wat ik kon vinden is de beeline navigatie. Moet zeggen dat ik de oplossing op de nieuwe indian wel erg mooi gedaan vindt, 1 ronde klok met daarin eigenlijk alles verwerkt.
Slim gedaan, door gebruik te maken van Google Maps. Veel mensen zonder navigatie gebruiken sowieso ook al Google Maps als ze even een stukje route willen zoeken. Handige en goedkope oplossing.
 
Ja, met 5000 piek gaat 'ie voor mij toch echt wel over de grens van "leuk voor erbij".
Maar aan de andere kant 5.000,- voor een nieuwe motor, met drie jaar garantie... Is ook weer niet overdreven duur. Ik reken hem dan ook niet voor erbij, maar gewoon als eerste motor. Voor liefhebbers die gewoon af en toe een stukje willen toeren op mooie lente- of zomerse dagen. Niks mis mee. Dan heb je voor er voor dat geld een leuke motor aan.
 
Ik had serieus trek in een Enfield Himalayan, omdat de snelheid op snelwegen 100 km is geworden maar als ik dan in de avond weer terug naar huis kan met 130 wat die Enfield amper haalt is het toch een ander verhaal. Ik heb gelezen dat de motor het mooist loopt tot 90 a 95 km pu. Ideaal dus voor op een mooie dag langs een dijkweggetje.
 
Ik had serieus trek in een Enfield Himalayan, omdat de snelheid op snelwegen 100 km is geworden maar als ik dan in de avond weer terug naar huis kan met 130 wat die Enfield amper haalt is het toch een ander verhaal. Ik heb gelezen dat de motor het mooist loopt tot 90 a 95 km pu. Ideaal dus voor op een mooie dag langs een dijkweggetje.
Dan word je bekeurd door een collega. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan