Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Vanmorgen mooi weer, dus ben ik even op en neer geweest van Hoorn NH naar Ridderkerk. Alles via de snelweg en daar werd ik op mijn BMW 310 niet gelukkig van. Ik ga binnenkort ook de Meteor maar eens proberen.
Dan wordt het op de snelweg nog steeds zeuren. Al hoe wel je wel meer motor onder je kont hebt. Maar 120km op de toerenteller begrenst.
 
😂😂 jij begon over Duke 200 op de snelweg....
En dat wil prima…die loopt nog 145, maar ik vind er geen zak aan.
Na de proefrit op de Meteor toch wel ontdekt dat dat wel erg relaxed rijdt.
En aangezien ik de motor niet meer voor woon/werk nodig heb…wil ik lekker genieten.
En dan een Meteor (maar dan wel de hele) met rugsteun, kan ik lekker met mijn dochter op pad.
 
De snelweg is ook niet een plek om fijn motor te rijden.
Ik wil de Meteor juist voor het relaxed rijden op binnenwegen.
Precies dat. Ik wil het liefst ook geen snelweg meer nemen, en al helemaal niet in de randstad. Soms kom ik er niet onderuit. Helaas.
 
En dat wil prima…die loopt nog 145, maar ik vind er geen zak aan.
Na de proefrit op de Meteor toch wel ontdekt dat dat wel erg relaxed rijdt.
En aangezien ik de motor niet meer voor woon/werk nodig heb…wil ik lekker genieten.
En dan een Meteor (maar dan wel de hele) met rugsteun, kan ik lekker met mijn dochter op pad.
De bmw 310 loopt ook 145, met gemak zelfs, maar je wordt er horendol van. Toen ik eenmaal de snelweg af was en weer mijn wijk in kwam, toen was het weer een lekker gooi- en smijt fietsje.
 
Heb met de Meteor over de snelweg gereden van Alkmaar tot Uitgeest. Het was redelijk rustig zonder vrachtwagens. Dan is 100 km/u gewoon te doen. Maar veel meer zit er dan ook niet in. 60/80 km wegen zijn het fijnst om te berijden. Ding maakt zulk lekker geluid dan, heerlijk ontspannen tuffen. Nog 100 en dan 25ste haar eerste beurtje.
 
Mijn Meteor, met rugsteun en in afwachting van een flyscreen.
 

Bijlagen

  • IMG-20220502-WA0002.jpeg
    IMG-20220502-WA0002.jpeg
    485,8 KB · Weergaven: 50
Mijn Meteor, met rugsteun en in afwachting van een flyscreen.
Mooie fiets. Van dit model vind ik vooral het embleem op de tank mooi. Ik zou ook voor dit model gaan, alhoewel ik een gele ook heel leuk vind en inmiddels komen er nieuwe kleuren bij.
 
Mooie fiets. Van dit model vind ik vooral het embleem op de tank mooi. Ik zou ook voor dit model gaan, alhoewel ik een gele ook heel leuk vind en inmiddels komen er nieuwe kleuren bij.
Er zijn van de Stellar serie sowieso al meer kleuren. Alleen niet verkrijgbaar in de Benelux. Dus of de andere kleuren snel heer heen komen is nog de vraag. Denk dat je grootste probleem het netjes verwijderen van het embleem is op de gele versie. Daarnaast wil je meteen al gaan 'klooien' aan een nieuwe motor.
Rugsteun is te koop vanaf ik geloof 65 euro.
 
Ja…alleen komt daar het rugkussentje nog bij van iets van €40,- :?
Totaal zit je dus rond de €100,-
Ja klopt ik had niet goed gelezen. Ze worden soms aangeboden op Facebook. Maar dan zit verkoper in India. Je kan tegen die tijd altijd een vraag in die groep gooien. Misschien dat er 1 te koop is in Europa. Maar zal niet veel goedkoper zijn. Er zijn ook sites die een combinatie van bagagerek met rugsteun verkopen. Maar ook die zijn zo'n 120 dollar.
 
Ook leuk

Dat is alleen om de achtervering te veranderen. Voor volledige ombouw ben je nog meer kwijt. Vind ik persoonlijk een beetje veel geld voor een motor uit deze prijsklasse.
Maar leef je uit zou ik zeggen. Enige is wel dat het geld wat je er in investeert je het niet zal terug verdienen.
 
Voor die €1450 heb je zoals ik lees de complete ombouwkit incl vering.

Voor die €1450 heb je zoals ik lees de complete ombouwkit incl vering.
Blijf het zonde vinden. Ik koop niet een nieuwe motor om hem daarna meteen helemaal te verbouwen.
Solo rack en kenteken omhoog staat op wens lijst en dan houd het wel op.
Maar voorlopig vind ik hem zoals hij is.
 
Laatst bewerkt:
Voor die €1450 heb je zoals ik lees de complete ombouwkit incl vering.
Zo had ik het ook begrepen.

Ik hou van bobbers en zou zelf niet zo ver gaan, maar achter iets lager en zo’n zweef zadel vind ik dan wel geinig, voor niet al te veel geld in vergelijking met wat de custombouwers vragen.
 
Deze vind ik ook wel geslaagd.
 

Bijlagen

  • 89607AAE-56FD-4841-9F2F-4F0732669F75.jpeg
    89607AAE-56FD-4841-9F2F-4F0732669F75.jpeg
    143,7 KB · Weergaven: 39
Terug
Bovenaan Onderaan