Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Ik heb deze beugels en koffers besteld van givi, nu mag er 5kg in de koffers. En heb ik een slot aangeschaft die 6.2kg is 200cm, wat zouden jullie doen? Omwisselen voor 150cm 4,8kg? Of toch 120cm 3,8kg zodat ik nog wat andere meuk mee kan nemen tijdens motorvakantie
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220527-091043_Chrome.jpg
    Screenshot_20220527-091043_Chrome.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Ik heb deze beugels en koffers besteld van givi, nu mag er 5kg in de koffers. En heb ik een slot aangeschaft die 6.2kg is 200cm, wat zouden jullie doen? Omwisselen voor 150cm 4,8kg? Of toch 120cm 3,8kg zodat ik nog wat andere meuk mee kan nemen tijdens motorvakantie
Het is niet zo dat de zijkoffer niet iets meer kan dragen. Net als de frames.
Als je de koffers enkel daar voor gekocht heb dan zou ik de ketting inkorten. Of vervangen. Kan je de ketting nergens anders plaatsen cq meenemen?
Weet niet waar je naar toe gaat op vakantie maar heb je daadwerkelijk een ketting nodig? Stuurslot, schijfremslot desnoods nog een slot door je achtertandwiel. Willen ze hem hebben pikken ze hem toch wel.
 
Het is niet zo dat de zijkoffer niet iets meer kan dragen. Net als de frames.
Als je de koffers enkel daar voor gekocht heb dan zou ik de ketting inkorten. Of vervangen. Kan je de ketting nergens anders plaatsen cq meenemen?
Weet niet waar je naar toe gaat op vakantie maar heb je daadwerkelijk een ketting nodig? Stuurslot, schijfremslot desnoods nog een slot door je achtertandwiel. Willen ze hem hebben pikken ze hem toch wel.
Zo'n ketting inkorten gaat verbijsterend gemakkelijk met een dremel. :o
 
Het slot gaat retour voor een lichtere, ben erg benieuwd naar de zijkofferset en naar de motor natuurlijk, wachten duurt lang!

Ik vind het toch prettig als ik de motor ergens aan vast kan maken, maar dat moet met 150cm ook wel lukken.
 
Het slot gaat retour voor een lichtere, ben erg benieuwd naar de zijkofferset en naar de motor natuurlijk, wachten duurt lang!

Ik vind het toch prettig als ik de motor ergens aan vast kan maken, maar dat moet met 150cm ook wel lukken.
Zoals ik al zei willen ze de motor hebben nemen ze hem toch wel mee.
Slijpmachines op batterijen genoeg.
En het is nu niet een merk wat veel gestolen wordt. En anders slot in de ene en ketting in de ander.
Of zoals ik al zei boven op je bagage dan kan je er makkelijk bij.
 
Heb vandaag het touring zadel binnen gekregen en gemonteerd.
Zal jullie op de hoogte houden hoe het bevalt.
 

Bijlagen

  • 16537450157071975904345042762498.jpg
    16537450157071975904345042762498.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 19
  • 16537450685514223225007324595579.jpg
    16537450685514223225007324595579.jpg
    206,5 KB · Weergaven: 19
Zo, bij mij staat de teller nu op 380 km. Voor volgende week is het 500 km onderhoud gepland bij de dealer, daarna ben ik zinnens om het geregelde nazicht zelf te doen. De meeste dingen die in de garantie periode kapot gaan doen dat in de eerste 10.000 km.
Inrijden doe ik door bij warme motor in 3de versnelling even door te trekken naar 60km/uur en in 4de tot 70km/uur, veel kronkelwegen tegen 70km/uur. Het verbruik valt erg mee. 30,5 km voor 5,88 liter, dat is een mooie 2,55 Liter/100 km. Wel heb ik zowel de voor als achterband een extra 0,3 bar opgepompt, bovenop de aanbevolen druk. Ik rij tevreden.
 
Ik heb nu ff een weekje de Classic 350 onder m'n kont. Ook een leuk ding, maar je zit rechtop ipv wat meer relaxt als op de Meteor. Ook een erg leuke motor. Rijdt natuurlijk qua motorische prestaties hetzelfde als de Meteor. Zo'n lekkere pruttel uit die uitlaat... laagtoerig rijden is ook leuk. Beetje wat meer van de omgeving genieten en wat later op de plaats van bestemming komen.

Gister even wat foto's wezen maken voor mijn testverslag. Ik vond het wel geinig om 'm ergens bij een wat ouder pand neer te zetten, dus in mijn eigen woonplaats was de oude Prodent-fabriek die in 1937 was gebouwd al snel in zicht. Met zo'n zwart-wit filtertje eroverheen zou het bijna een foto uit de oude doosch kunnen zijn.

Toch blijft mijn favoriet de zwart/gele Meteor.

Classic350-old.jpg
 
Doe mij die classic maar
Zo dacht ik ook, voor mij de groene! Totdat ik de Meteor reed. Ik vond het zwarte motorblok van de Meteor echt een misser, toch heb ik mij daar al mee verzoend. Het enige echte nadeel aan de Classic vindt ik de spaakvelgen, daar kan je onderweg geen lekke band van repareren. Puur optisch is voor mij de classic de mooiste.
 
Ik heb nu ff een weekje de Classic 350 onder m'n kont. Ook een leuk ding, maar je zit rechtop ipv wat meer relaxt als op de Meteor. Ook een erg leuke motor. Rijdt natuurlijk qua motorische prestaties hetzelfde als de Meteor. Zo'n lekkere pruttel uit die uitlaat... laagtoerig rijden is ook leuk. Beetje wat meer van de omgeving genieten en wat later op de plaats van bestemming komen.

Gister even wat foto's wezen maken voor mijn testverslag. Ik vond het wel geinig om 'm ergens bij een wat ouder pand neer te zetten, dus in mijn eigen woonplaats was de oude Prodent-fabriek die in 1937 was gebouwd al snel in zicht. Met zo'n zwart-wit filtertje eroverheen zou het bijna een foto uit de oude doosch kunnen zijn.

Toch blijft mijn favoriet de zwart/gele Meteor.

Bekijk bijlage 1765803
Ik heb er ook een keer op mogen rijden. Leuke motorfiets voor een mooi ontspannen zondagsrit.
 
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de Super Meteor (650cc versie) die later dit jaar uit zou moeten komen.
 
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de Super Meteor (650cc versie) die later dit jaar uit zou moeten komen.
Die zal een stuk duurder worden dan de 350. Zwaarder en meer verbruiken.
Heb op de Interceptor gereden en vind hem nogal zenuwachtig op het gas. Hoop dat ze dat er uithalen.
Verder potent blok ten opzichte van de 350.
 
Die zal een stuk duurder worden dan de 350. Zwaarder en meer verbruiken.
Heb op de Interceptor gereden en vind hem nogal zenuwachtig op het gas. Hoop dat ze dat er uithalen.
Verder potent blok ten opzichte van de 350.
Mja, dat denk ik ook wel. Ik ben zelf 1.94m en 110-115kg, ik zie mezelf niet op een 350cc motor rijden. Ik wil eigenlijk de Interceptor een keer proefzitten om te kijken of dat wat is, maar ik ben er bang voor dat die qua zitpositie voor mij net te klein is.
 
Mja, dat denk ik ook wel. Ik ben zelf 1.94m en 110-115kg, ik zie mezelf niet op een 350cc motor rijden. Ik wil eigenlijk de Interceptor een keer proefzitten om te kijken of dat wat is, maar ik ben er bang voor dat die qua zitpositie voor mij net te klein is.
Wat afmetingen betreft is het geen kleine motor de 350. Is toch begrensd op 120km/u dus dat red de motor ook met jou er op. Zit positie moet je zelf uit proberen natuurlijk.
 
Wat afmetingen betreft is het geen kleine motor de 350. Is toch begrensd op 120km/u dus dat red de motor ook met jou er op. Zit positie moet je zelf uit proberen natuurlijk.
Dat was me ook opgevallen, ik wil sowieso een keer proefzitten/rijden. Ik vind het wel mooie fietsen!
 
Nou, het is mij ook gelukt hoor, 1 op 38 met de Classic 350. Het kan dus wel, maar dan moet je wel rustig optrekken, vroeg doorschakelen en je aan de max snelheid houden en liefst geen of heel weinig snelweg pakken. :) Maar als ik 'm echt opentrek, veel snelweg pak en veel tegenwind heb, dan heb ik ook 1 op 24,5 gezien.
 
Laatst bewerkt:
Mja, dat denk ik ook wel. Ik ben zelf 1.94m en 110-115kg, ik zie mezelf niet op een 350cc motor rijden. Ik wil eigenlijk de Interceptor een keer proefzitten om te kijken of dat wat is, maar ik ben er bang voor dat die qua zitpositie voor mij net te klein is.

Ik ben iets kleiner (1,88 en 95kg), en wilde ook een proefrit maken op een Meteor.. Echter werd me dat gelijk al afgeraden (zeker omdat ik nu een 1100cc vtwin rijd), en boden me aan om op een 650 Interceptor te rijden. Dat is op zich een hele leuke (en hele mooie) motor, maar was qua zitpositie niet aan mij besteed. Het reed wel heel erg fijn, en was positief verrast eigenlijk over de afwerking en rijeigenschappen voor zo'n relatief goedkope motor! (had ik al gezegd dat het echt een mooie motor is :p )
 
Ik heb op internet nog geen enkele eigenaar kunnen vinden die verslag uitbrengt dat de zitpositie van de Meteor niet goed zou zijn. Volgens mij is ze zelfs uitstekend. Van de 12 motoren die ik al heb gehad is de Meteor met ruime voorsprong de beste als het over zitpositie gaat. Volgende week maak ik een dagtrip van 400 km. Dan weet ik het zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan