Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Dat slot zit netjes op zijn plek, handig.

Heb zo het idee dat een 16T tandwiel, inderdaad wel eens gunstiger kan uitpakken.
60 km in de 5 is het net niet, ik ervaar dat ook, bij 70km loopt het gewoon beter in de 5e versnelling.
Heb het instructie boekje eens door gelezen, is wel erg braaf met snelheid/toeren en versnellingen, je voelt aan alles dat het met iets meer beter loopt.(en zijn echt geen schokkende toerentallen)

Zelf inmiddels de 500km beurt gehad, even naar de dealer 200km, was prachtig weer, dus geen straf.
Weet je gelijkt hoeveel tijd er over heen gaat, voordat een motor blok is afgekoeld.

Ben nu met tweede fase inlopen bezig, iets meer toeren en max 80km per uur.
Maar eens bij 1000km kijken of er ook werkelijk een begrenzer op zit })
 
Dat slot zit netjes op zijn plek, handig.

Heb zo het idee dat een 16T tandwiel, inderdaad wel eens gunstiger kan uitpakken.
60 km in de 5 is het net niet, ik ervaar dat ook, bij 70km loopt het gewoon beter in de 5e versnelling.
Heb het instructie boekje eens door gelezen, is wel erg braaf met snelheid/toeren en versnellingen, je voelt aan alles dat het met iets meer beter loopt.(en zijn echt geen schokkende toerentallen)

Zelf inmiddels de 500km beurt gehad, even naar de dealer 200km, was prachtig weer, dus geen straf.
Weet je gelijkt hoeveel tijd er over heen gaat, voordat een motor blok is afgekoeld.

Ben nu met tweede fase inlopen bezig, iets meer toeren en max 80km per uur.
Maar eens bij 1000km kijken of er ook werkelijk een begrenzer op zit })
Na de 500 beurt gewoon zonder belemmeringen gereden. Alleen niet te hoog in de toeren werdt mij verteld.
Bij 124km gaat bij mij de begrenzing er in. Maar dan nog steeds niet te veel toeren.
Onbegrensd gaat hij volgens de verhalen op internet 145 km. Tandwiel verwisselen kon het beste bij ongeveer 2000 km ivm iets langere ketting door uitrekken.
Mijn beweegredenen is ook benzine verbruik. Tot nu nog steeds te vreede met 1: 35. Maar wil kijken of het beter kan.
 
Zelf inmiddels de 500km beurt gehad, even naar de dealer 200km, was prachtig weer, dus geen straf.
Weet je gelijkt hoeveel tijd er over heen gaat, voordat een motor blok is afgekoeld.
Blok afgekoeld? Wil je daarmee zeggen dat de dealer ook daadwerkelijk de klepspeling heeft gecontroleerd. Zo zou het eigenlijk moeten maar bij mijn 500 km service beweerde de dealer dat het nog te vroeg was.

Ik ga deze week nog over de 2.000 km. Bij mijn tankbeurt vandaag vulde ik 8,99 liter bij voor 408 km. Dat is 1 op 45,3.
 
Blok afgekoeld? Wil je daarmee zeggen dat de dealer ook daadwerkelijk de klepspeling heeft gecontroleerd. Zo zou het eigenlijk moeten maar bij mijn 500 km service beweerde de dealer dat het nog te vroeg was.

Ik ga deze week nog over de 2.000 km. Bij mijn tankbeurt vandaag vulde ik 8,99 liter bij voor 408 km. Dat is 1 op 45,3.
Ik moest mijne ook vroeg afleveren ivm klepspeling controle. Pff 1:45 kom je dan überhaupt boven de 80km/uur?
 
Ik last trouwens dat de tripper niet meer standaard is op de meteor en je dus een lege plek krijgt.

Hoop dat hij nog wel op mijn motor zit als ik deze ontvang. Heb nog geen enkele update over een levertijd gehad, vanuit mijn dealer.
 
Ik last trouwens dat de tripper niet meer standaard is op de meteor en je dus een lege plek krijgt.

Hoop dat hij nog wel op mijn motor zit als ik deze ontvang. Heb nog geen enkele update over een levertijd gehad, vanuit mijn dealer.
Volgens mij alleen bij nieuw geleverd in India.
Welke dealer? Wil je niet ontmoedigen maar als je er niet achteraan blijft gaan gaat het lang duren. Hoorden v/d week over maanden ipv weken. Probleem ligt bij importeur, dus dealer moet blijven bellen.
 
Volgens mij alleen bij nieuw geleverd in India.
Welke dealer? Wil je niet ontmoedigen maar als je er niet achteraan blijft gaan gaat het lang duren. Hoorden v/d week over maanden ipv weken. Probleem ligt bij importeur, dus dealer moet blijven bellen.
Ik denk dat mijn dealer (in Loenen) zijn best echt wel doet, krijg regelmatig updates met geen informatie haha, ligt inderdaad echt bij de importeur denk ik.

Ben bang dat het nog even gaat duren inderdaad.
 
Ik last trouwens dat de tripper niet meer standaard is op de meteor en je dus een lege plek krijgt.
Bij mij zit de tripper er op, inderdaad niet meer standaard. (Meteor Supernova)
Via de app even gekoppeld om de juiste tijd op het scherm te krijgen.

Verder niet gebruikt, aangezien ik nog steeds goedkoper uit ben met een prepaid simkaart, zonder data bundel.
En de tripper werkt niet zonder data van buiten af.
Van a naar b zal wel gaan, kon er verder niet echt warm van worden, Android en tomtom go, werkt voor mij perfect.

Denk dat ik de tripper er voor eerst uithaal, en er een toerenteller in zet.
Wie weet gaat het ooit werken met opgeslagen kaarten in de telefoon, zonder data verbinding.
 
Ik heb nu een paar ritten gereden met de tripper. Het gaat redelijk, maar ik zie liever de navigatie op mijn telefoon met kaartachtergrond. De aanwijzingen van de tripper zijn niet altijd eenduidig. In het buitengebied gaat dat meestal wel goed, maar in de stad neem je makkelijk en verkeerde afslag. Waar het vooral mis gaat is als de hoofdroute een bocht maakt en je af moet slaan om rechtdoor te gaan. De tripper zegt dan niets als je die afslag moet hebben. Ook ziet hij rotondes waar ze niet zijn en andere rotondes slaat hij over. Twee afslagen binnen 30 meter wordt een gok. Kortom, er valt nog wel wat te verbeteren.
 
Wat hebben jullie betaald voor de 500 km-beurt? Ik was 244 euro kwijt en dat vind ik nogal aan de prijs. De kosten zitten vooral in 2 uur arbeidsloon.
Slecht vond ik dat na de beurt de ketting veel te strak stond. Zelf e.e.a. nalopen is niet verkeerd.
 
Ik heb nu een paar ritten gereden met de tripper. Het gaat redelijk, maar ik zie liever de navigatie op mijn telefoon met kaartachtergrond. De aanwijzingen van de tripper zijn niet altijd eenduidig. In het buitengebied gaat dat meestal wel goed, maar in de stad neem je makkelijk en verkeerde afslag. Waar het vooral mis gaat is als de hoofdroute een bocht maakt en je af moet slaan om rechtdoor te gaan. De tripper zegt dan niets als je die afslag moet hebben. Ook ziet hij rotondes waar ze niet zijn en andere rotondes slaat hij over. Twee afslagen binnen 30 meter wordt een gok. Kortom, er valt nog wel wat te verbeteren.
Ik heb er nog niet mee gereden, maar gok dat het net zo werkt als de Beeline Moto navigatie…
 
Ik heb nu een paar ritten gereden met de tripper. Het gaat redelijk, maar ik zie liever de navigatie op mijn telefoon met kaartachtergrond. De aanwijzingen van de tripper zijn niet altijd eenduidig. In het buitengebied gaat dat meestal wel goed, maar in de stad neem je makkelijk en verkeerde afslag. Waar het vooral mis gaat is als de hoofdroute een bocht maakt en je af moet slaan om rechtdoor te gaan. De tripper zegt dan niets als je die afslag moet hebben. Ook ziet hij rotondes waar ze niet zijn en andere rotondes slaat hij over. Twee afslagen binnen 30 meter wordt een gok. Kortom, er valt nog wel wat te verbeteren.
Moet zeggen dat ik er ook aan moet wennen. Vaak doet het apparaat het goed maar vertrouw ik het niet. Naarmate ik het langer gebruikte vond ik het wel handig. Geen telefoon meer aan mijn stuur vind ik ook fijn. Maar voor het overgrote deel rij ik op gevoel en op de verkeersborden. Tripper is handig om snelwegen te blijven te vermijden als je in Amsterdam rijd en je wilt binnendoor naar Hoofddorp.
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben jullie betaald voor de 500 km-beurt? Ik was 244 euro kwijt en dat vind ik nogal aan de prijs. De kosten zitten vooral in 2 uur arbeidsloon.
Slecht vond ik dat na de beurt de ketting veel te strak stond. Zelf e.e.a. nalopen is niet verkeerd.
Ik hoefden mijn eerste beurt niet te betalen ivm de vertraging van levering.
Maar was niet zo hoog wat jou gevraagd werd. Ik geloof 165 euro. Olie wissel en kleppen controle is ongeveer 1 uur werk en dan nog materiaal kisten. Volgens mij is het in India alleen materiaal kosten.
Enige waar ik me een beetje aan stoor is dat he naar de dealer moet blijven gaan ivm de 3 jaar garantie.
 
Wat hebben jullie betaald voor de 500 km-beurt? Ik was 244 euro kwijt en dat vind ik nogal aan de prijs. De kosten zitten vooral in 2 uur arbeidsloon.
Was 23 cent meer kwijt '(
Wil je garantie, zit je 3 jaar vast, zo werkt het.
20220617_205614.jpg

Zij tasje zitten er op.
 
Dat is dan ook precies waarom ik niet meer naar de dealer wil. Garantie hoef ik niet meer, ik doe alles wel zelf.
Ik reed vandaag bijna 400 kilometer. Via Nederlands Zuid Limburg over de Eifel via Malmedy terug naar huis. Ik richt mij bijna uitsluitend op de zon om te navigeren. Slechts in uiterste nood als ik het echt niet meer weet haal ik mijn smartphone boven met Osmand. Ik voeg er wel aan toe dat ik vaker in dit gebied kom, maar als je een kaart in je hoofd hebt is navigeren op de zon en plaatsnamen/wegwijzers heel gemakkelijk.
 
Met garantie zou je in de winter niet rijden en evengoed elke 6 maand naar de dealer voor service. kom nou.
Dat is denk ik wel te bespreken met de dealer. Mijn winterstop duurt trouwens geen 6 maanden. Ik stop met rijden beneden de 5 graden. De hoeveelheid kilometers gaat wel naar beneden maar oke. Lees toch nog vaak op Indiase Facebook groep over problemen in later tijdstip. Deze wil ik dan wel door hun vergoed hebben, anders had ik wel voor een 2de hands Honda kunnen gegaan.
 
Hoe houd je de zijtassen weg van het wiel?
Met 4 stukjes vierkant 6mm gelast aan busjes rond 17 met gat 8,5.
Dit alles vast gezet, waar de vier inbus bouten zitten. (iets langere m8 boutjes gebruikt)

Tasje hebben aan binnenkant twee lusjes, daar steekt het vierkant doorheen.
Van boven met bruine veter, door de handgrepen gelust, en vast geknoopt.

Zal er nog wel eens een foto van maken.
 
Dat is dan ook precies waarom ik niet meer naar de dealer wil. Garantie hoef ik niet meer, ik doe alles wel zelf.
Ik reed vandaag bijna 400 kilometer. Via Nederlands Zuid Limburg over de Eifel via Malmedy terug naar huis. Ik richt mij bijna uitsluitend op de zon om te navigeren. Slechts in uiterste nood als ik het echt niet meer weet haal ik mijn smartphone boven met Osmand. Ik voeg er wel aan toe dat ik vaker in dit gebied kom, maar als je een kaart in je hoofd hebt is navigeren op de zon en plaatsnamen/wegwijzers heel gemakkelijk.
Ik heb dat vroeger wel gedaan, op de zon navigeren. Ik moest er wel de Hogere Zeevaartschool voor bezoeken.O-)
 
Met 4 stukjes vierkant 6mm gelast aan busjes rond 17 met gat 8,5.
Dit alles vast gezet, waar de vier inbus bouten zitten. (iets langere m8 boutjes gebruikt)

Tasje hebben aan binnenkant twee lusjes, daar steekt het vierkant doorheen.
Van boven met bruine veter, door de handgrepen gelust, en vast geknoopt.

Zal er nog wel eens een foto van maken.
Ik heb het bagagerek van givi. Daar zitten busjes tussen het rek en het handvat. Denk dat ik daar ook maar zoiets mee ga doen. Wil niet continue met tassen rijden, dus ga ze elke keer wel 90 graden draaien. Wil graag wat meer foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan