Royal Enfield Meteor 350

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Momenteel telt mijn kilometerstand in de "F" (fuel), ik rijd dus op reserve. Ik blijf doorrijden tot de motor stilvalt, gewoon om te weten hoever ik daarmee kom en in mijn tassen heb ik een benzine kannetje van 1,5 liter om dan toch nog tot bij een tankstation te geraken. Volgens mij zal de reserve zo'n 5 liter inhoud hebben. We gaan het zien.
 
Momenteel telt mijn kilometerstand in de "F" (fuel), ik rijd dus op reserve. Ik blijf doorrijden tot de motor stilvalt, gewoon om te weten hoever ik daarmee kom en in mijn tassen heb ik een benzine kannetje van 1,5 liter om dan toch nog tot bij een tankstation te geraken. Volgens mij zal de reserve zo'n 5 liter inhoud hebben. We gaan het zien.
Kijk wel uit, er is een kans dat je benzinepomp door brand. Deze wordt gekoeld door de benzine. Ik zou persoonlijk iets koelere dagen uit kiezen.. succes.
 
Wat hebben jullie betaald voor de 500 km-beurt? Ik was 244 euro kwijt en dat vind ik nogal aan de prijs. De kosten zitten vooral in 2 uur arbeidsloon.
Slecht vond ik dat na de beurt de ketting veel te strak stond. Zelf e.e.a. nalopen is niet verkeerd.
Ik heb dit gisteren eens nagevraagd. De 1e 500km is 200-250 euro en dan elke 5k km. Ik heb gisteren de motor eens proefgereden na alle positieve verhalen.

De motor rijdt eigenlijk gewoon lekker. Als je er op rijdt op landwegen, dan blijf je maar doorgaan. 80 wegen gaan ook goed, snelweg blies ik er bijna van af. Ik ben dan ook vrij lang met 1,94m. Ik heb erg genoten. Heb daarna ook nog de Himalayan gereden, deze reed net even wat beter. In verband met zithouding en power.
 

Bijlagen

  • IMG_20220617_151721.jpg
    IMG_20220617_151721.jpg
    784,7 KB · Weergaven: 35
Ik heb al heel wat nieuwe motoren gekocht, maar ik heb nog nooit arbeidsloon betaald bij de eerste servicebeurt.
Die hebben denk ik niet in deze prijsklasse gezeten.
De aanschaf prijs v/d RE is laag en de marge voor de dealer ook. Dat jij bij andere merken niet betaald heb zegt mij niks. Uiteindelijk heb je er links om of rechtsom zelf voor betaald. Voor niks gaat de zon op.....
 
Ik heb dit gisteren eens nagevraagd. De 1e 500km is 200-250 euro en dan elke 5k km. Ik heb gisteren de motor eens proefgereden na alle positieve verhalen.

De motor rijdt eigenlijk gewoon lekker. Als je er op rijdt op landwegen, dan blijf je maar doorgaan. 80 wegen gaan ook goed, snelweg blies ik er bijna van af. Ik ben dan ook vrij lang met 1,94m. Ik heb erg genoten. Heb daarna ook nog de Himalayan gereden, deze reed net even wat beter. In verband met zithouding en power.
Ik heb er ook mee op de snelweg gereden maar dan met minder wind blijkbaar. Motor deed het naar behoren maar is niet echt op zijn plek. Welke je uiteindelijk neemt is aan jou, beide machines zijn erg verschillend wat zitpositie betreft. Maar het blijft een leuke ervaring.
 
Ik heb al heel wat nieuwe motoren gekocht, maar ik heb nog nooit arbeidsloon betaald bij de eerste servicebeurt.
Mijn vorige motortje, een kleine BMW, ook van net € 6.000,- nieuw, werd door de BMW dealer bij mij thuis opgehaald en ook weer gebracht en daar betaalde ik net iets van € 100,- voor.
Ik heb al afgesproken dat mijn huidige Honda daar in de toekomst ook zijn beurtje zal krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Als je er op rijdt op landwegen, dan blijf je maar doorgaan. 80 wegen gaan ook goed, snelweg blies ik er bijna van af
Serieus?
Of je bent niet veel gewend of je had enorm harde wind.
Ik rij al langer nakeds en heb nog nooit een moment het gevoel gehad dat ik er af zou waaien.
En de Meteor is nou ook nog niet bepaald een snelheidsmonster…

Heb ook op beide proefgereden en inderdaad er zit aardig verschil qua rijden tussen de Meteor en de Himalayan.
Maar qua power vond ik weinig verschil.
Het is slechts 4pk.

Als ik mijn KTM Duke 200 ooit inruil, ga ik voor de Meteor.
Voor nu besloten de KTM voorlopig nog te houden…hij rijdt nog te lekker. 😁
 
Het is maar net wat je wil natuurlijk. Ik stond al een tijdje te kijken om mijn Kymco Downtown 350 te vervangen. Het kon van Harley tot Moto Guzzi gaan. De hogere prijs was geen obstakel, wel het gewicht. De Meteor is voor mij de perfecte gezel , ook op langere afstand. Gisteren met bijna 400 kilometer, echt, maar dan ook echt geen zadelpijn. Met bijna 2.000 km op de teller vindt ik de motor wel duidelijk mooier, soepeler lopen nu. Nog geen minpunten kunnen ontdekken.
 
Hier wat foto's, van mijn zij tasjes.
Heb het zo simpel mogelijk gehouden, je kunt ze er in een oogwenk, afhalen en opzetten.
Volume is niet groot, maar voor nu voldoende.

Heb nog geen trips geplant, waar mijn plunjezak, tanktas en rugzak bij nodig is.
20220618_104611.jpg
20220618_104640.jpg
 
Mijn vorige motortje, een kleine BMW, ook van net € 6.000,- nieuw, werd door de BMW dealer bij mij thuis opgehaald en ook weer gebracht en daar betaalde ik net iets van € 100,- voor.
Ik heb al afgesproken dat mijn huidige Honda daar in de toekomst ook zijn beurtje zal krijgen.
Vaak als je korting bedingt moet je weer meer betalen voor de beurt. Tenzij je die er ook gelijk bij bedingt. Wanneer je helemaal geen korting op de motor hebt dan geven ze de 1e beurt nog wel eens gratis.

Afgeblazen is een groot woord, maar was op een weiland met veel wind. Met 1,94m heb je al snel last van veel wind.
 
Vandaag reed ik de tank dus leeg. Uit voorzorg bleef ik in de buurt van tankstations maar toch had ik een reserve plastic tankje bij met 3 liter benzine. Ik heb het niet nodig gehad want in de laatste 5 kilometer sputterde de motor af en toe, in een scherpe bocht , of bij accelereren. Ik kon dus rijden tot aan een tankstation. 5 dagen geleden vulde ik met de tankpistool 1 centimeter in de tankopening en tankte tot het automatisch afsloeg, dan stopte ik ook met tanken. Het benzineniveau was dan 1 centimeter onder de tankopening. Ik kon dan 371 kilometer rijden tot de trip "F" op het display kwam, daarna reed ik nog 185,8 kilometer totdat de motor begon te sputteren. Ik kon 13,23 liter benzine tanken, weer tot 1 centimeter onder de tankopening. Over de hele tankinhoud was mijn verbruik 2,379 liter/ per 100 kilometer. Dat wil zeggen dat de effectieve reserve, trip "F" dus, 4,4 liter bedraagt.
 
Dat wil zeggen dat de effectieve reserve, trip "F" dus, 4,4 liter bedraagt.
Mooi dat je het even hebt uitgevogeld :) was zelf al tot de conclusie gekomen, dat 400 km op een tank vol geen probleem is.
Gisteren nog een klein ritje gemaakt en even de tank weer vol gegooid, 9.57 liter op 359 km.
Tot nu toe een mooie constante waarde.

Tank wel gewoon e95, moet volgens de kenners geen probleem zijn.(we zullen zien)
In de winter maar vol weg zetten met het duurdere spul.
 
Mooi dat je het even hebt uitgevogeld :) was zelf al tot de conclusie gekomen, dat 400 km op een tank vol geen probleem is.
Gisteren nog een klein ritje gemaakt en even de tank weer vol gegooid, 9.57 liter op 359 km.
Tot nu toe een mooie constante waarde.

Tank wel gewoon e95, moet volgens de kenners geen probleem zijn.(we zullen zien)
In de winter maar vol weg zetten met het duurdere spul.
Waarom tank je E95? Met mijn auto merk ik dat ik zuiniger rij met E98 en loopt de motor gevoelsmatig beter. Het is iets duurder, maar omdat ik er meer km mee kan maakt dat het nauwelijks duurder. Met het voordeel dat mijn motorblok beter loopt en ik het gevoel heb dat het ook beter is voor je rubbers etc. zou ik altijd voor E98 kiezen. Helemaal met de verbruikscijfers die ik hier lees. Ieder zijn mening en keuze, maar misschien eens een keer proberen wat E98 doet met je verbruik en motorblok?
 
Vandaag reed ik de tank dus leeg. Uit voorzorg bleef ik in de buurt van tankstations maar toch had ik een reserve plastic tankje bij met 3 liter benzine. Ik heb het niet nodig gehad want in de laatste 5 kilometer sputterde de motor af en toe, in een scherpe bocht , of bij accelereren. Ik kon dus rijden tot aan een tankstation. 5 dagen geleden vulde ik met de tankpistool 1 centimeter in de tankopening en tankte tot het automatisch afsloeg, dan stopte ik ook met tanken. Het benzineniveau was dan 1 centimeter onder de tankopening. Ik kon dan 371 kilometer rijden tot de trip "F" op het display kwam, daarna reed ik nog 185,8 kilometer totdat de motor begon te sputteren. Ik kon 13,23 liter benzine tanken, weer tot 1 centimeter onder de tankopening. Over de hele tankinhoud was mijn verbruik 2,379 liter/ per 100 kilometer. Dat wil zeggen dat de effectieve reserve, trip "F" dus, 4,4 liter bedraagt.
Dan kan je dus dat je een volle dag op een tank kunt rijden bij 50km pu gemiddeld?
 
Daar aas ik op. De Meteor is ook wel de perfecte motorfiets om zoiets te doen. Beetje verhoogde bandenspanning, voorkomen dat je moet remmen, defensief rijden, het helpt allemaal.
Je kunt jezelf misschien opgeven als motor begeleider bij de boerenprotesten op de Hollandse snelwegen,..:]
 
Nou eindelijk een indicatie van de levertijd hij komt op 5 juli aan in Rotterdam ik ben dan net weg met vakantie dus begin augustus mag ik hem ophalen! Ik kan niet wachten

Van de week ga ik nog wel even een rondje toeren op de demo motor, aangezien dit mij is aangeboden. Dat is wel schappelijk
 
Bedankt anders ik wel, hoe dan ook hij komt er wel op. Het is me tenslotte bij aankoop verteld dat het erop zou zitten.
 
Voortandwiel gewisseld naar 16t. Was nog wel ff een dingetje om hem los te krijgen.
Na een ruil van onderdelen met iemand uit India een mooie tanktas kunnen monteren na wat aanpassingen voor het snel (de)monteren.
 

Bijlagen

  • 20220714_103651.jpg
    20220714_103651.jpg
    279,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20220714-WA0000.jpeg
    IMG-20220714-WA0000.jpeg
    224,6 KB · Weergaven: 20
Voortandwiel gewisseld naar 16t. Was nog wel ff een dingetje om hem los te krijgen.
Na een ruil van onderdelen met iemand uit India een mooie tanktas kunnen monteren na wat aanpassingen voor het snel (de)monteren.
Ben benieuwd hoe jou dit straks bevalt. Zoals die orgineel is ben ik deze nu helemaal gewend en bevalt die eigenlijk heel erg goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan