Hoi
Ik heb een RS 125 projectje (zie signature) en nu loopt 'ie top, maar heeft de koppeling een opmerkelijk iets; hij plakt. Ten minste, direct vertaald van de Engelse term 'the clutch sticks'.
Als ik de motor start loopt 'ie prima stationair, maar zodra ik 'm in z'n versnelling zet, met de koppeling nog ingetrokken, gaat het toerental duidelijk omlaag. Als ik dan niks doe voel je dat de motor (minimaal) vooruit wil. Met een dot gas is het meteen weg en zolang de motor rolt is er ook niets aan de hand.
Nu dacht ik zelf dat het te maken kon hebben met de leeftijd (immers uit '99 en geen idee of de platen inmiddels al vervangen zijn...) of het feit dat er best wat sportiever onderdeeltjes gemonteerd zijn (uitlaat, carburateur, cilinderkop, inlaat, ontsteking enz) en dat de koppeling moeite heeft met het vermogen.
Is dit een kwestie van verse platen met zwaardere veren monteren, of zou dit iets anders kunnen wezen?
Ik heb een RS 125 projectje (zie signature) en nu loopt 'ie top, maar heeft de koppeling een opmerkelijk iets; hij plakt. Ten minste, direct vertaald van de Engelse term 'the clutch sticks'.
Als ik de motor start loopt 'ie prima stationair, maar zodra ik 'm in z'n versnelling zet, met de koppeling nog ingetrokken, gaat het toerental duidelijk omlaag. Als ik dan niks doe voel je dat de motor (minimaal) vooruit wil. Met een dot gas is het meteen weg en zolang de motor rolt is er ook niets aan de hand.
Nu dacht ik zelf dat het te maken kon hebben met de leeftijd (immers uit '99 en geen idee of de platen inmiddels al vervangen zijn...) of het feit dat er best wat sportiever onderdeeltjes gemonteerd zijn (uitlaat, carburateur, cilinderkop, inlaat, ontsteking enz) en dat de koppeling moeite heeft met het vermogen.
Is dit een kwestie van verse platen met zwaardere veren monteren, of zou dit iets anders kunnen wezen?