RS 125 start niet HELP !!!

Eagleheart

Die hard MF'er
24 mrt 2004
313
0
Limburg - Belgie
Na een ritje gemaakt te hebben gisteren, kwam ik thuis in de straat aan, toen er plots iets in men blok lawaai maakt. Motor draaide nog, maar toch een gek geluidje. Zet hem dus af en tracht hem opnieuw te starten maar niets.

Heb vandaag alles gecheckt. De zuiger is NIET vastgelopen in de cilinder, de motor krijgt benzine (2x carburator afghaald en zuivergemaakt) en lucht, en de bougie vonkt. Ook de startmotor werkt naar behoren.

Heb m in zen 2e versnelling gezet en zo proberen 'aan te lopen', dit lukt aardig, maar moet de gas erop houden. Wanneer ik de gas zo aanhoud dat ie 4000 - 5000 - 6000 RPM draait blijft ie draaien, wanneer ik gas loslaat valt ie uit.

Begrijp er niets meer van.


Kan iemand me helpen please !?! '(

alvast bedankt,

groeten,

Bas
 
Klinkt idd als een compressie probleem. Als de zuigerveren gebroken zijn, kun je het beste gelijk een nieuwe zuiger steken ook al lijkt de zuiger nog heel te zijn.
 
tja kan vanalles wezen.
Zuigerveer is inderdaad een optie.
Dat zou ik als eerste checken want dan hoef je alleen je cilinder eraf te halen.
Is dat het niet dan zou het ook een lekke krukaskeerring kunnen zijn.
Of een zwaar lopend krukaslager. Dat heb ik gehad, alleen duwt ie dan ook zwaar aan, dus ik denk toch niet dat dat het is. Of moet je hem aanduwen omdat je startmotor de krukas niet meer rond krijgt? dan zou het wel kunnen.

nouja dat zijn volgens mij de meest voor de hand liggende dingen
succes ermee
 
Ik denk hierover ongeveer zo als Pietert; ook nog: zit er een naaldlager om het pistonpennetje? (Als in dat bereik iets defect raakt krijg je meestal een "kloppend" geluid & gevoel extra).

Maar als-ie toch open moet om de fout te vinden kom je daar ook wel achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan