RS 125

Dash

MF veteraan
3 mei 2004
5.313
7
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb een maand geleden m`n (veel te dure) papiertje gehaald en nu ben ik een beetje in het rond aan het kijken voor een leuk fietsje. Ik ben 18 dus groot rijen zit er niet in, tenzij ik aan het knijpen ga. maar ik hoor veel positiefs over de RS 125. Persoonlijk ben ik een fan van kleine, lichte en snelle fietsen dus dat moet wel goed zitten. maar ik ben de rijkste niet (een arme student) dus het moet ook een beetje betaalbaar zijn. Nu wou ik ik ff wat pracktische dingen weten over dat 2-takkie

- Hoe is hij qua onderhoud? Is ie makkelijk te onderhouden of is het een bodemloze geldput?

- Is hij ook geschikt voor langere afstanden? Of knalt hij bij langere tijd op 120km/pu finaal uit elkaar?

- en sinds hij 2-tact is moet hij om de 50.000 KM gereviseerd worden. hoeveel kost zo`n beurt ongeveer?

Ik hoop dat hier wat RS rijders rondhangen die hun ervaringen kunnen delen. bij voorbaat dank.
 
- Hoe is hij qua onderhoud? Is ie makkelijk te onderhouden of is het een bodemloze geldput?

- Is hij ook geschikt voor langere afstanden? Of knalt hij bij langere tijd op 120km/pu finaal uit elkaar?

- en sinds hij 2-tact is moet hij om de 50.000 KM gereviseerd worden. hoeveel kost zo`n beurt ongeveer?

Ik hoop dat hier wat RS rijders rondhangen die hun ervaringen kunnen delen. bij voorbaat dank.

Dat zou ik ook graag wel willen weten ja :) Heb Donderdag men rijbewijs gehaald en bij nu een beetje aan kijken waarvoor ik ga sparen :]
 
ik hebt er toevallig 1 :9 , heb nu net 1100 km gereden ;) dus nog niet helemaal klaar met inrijden, rijdt verder erg lekker ook best wat vermogen :) , 2 takt is moeilijker als 4 takt dat weten we allemaal.. onderhoud zal er dan ook zeker komen.. Voor vrij lange afstanden zijn ze voor zover ik altijd hoor NIET geschikt.
Ik heb hem dan ook gekocht met het vooruitzicht dat ik er voor de lol op rijd! :] :] en plezier geeft hij je zeker! succes ermee!!! :)
 
En waarom geen 400 O-) ?
Je zal ze wel wat duurder betalen, maar ze vergen weinig onderhoud.
 
- Hoe is hij qua onderhoud? Is ie makkelijk te onderhouden of is het een bodemloze geldput?

- Is hij ook geschikt voor langere afstanden? Of knalt hij bij langere tijd op 120km/pu finaal uit elkaar?

- en sinds hij 2-tact is moet hij om de 50.000 KM gereviseerd worden. hoeveel kost zo`n beurt ongeveer?

Ik hoop dat hier wat RS rijders rondhangen die hun ervaringen kunnen delen. bij voorbaat dank.
Heb een paar jaar met veel plezier de rs250 gereden *D

Maar om wat van je vragen te beantwoorden:
Eerste rivisie zuiger of/en veren bij ongeveer 16000 KM, leg maar alvast 300 euri voor opzij.
Onderdelen zijn peperduur en levertijd kan soms lang duren(weken)

Rs is absoluut niet geschikt voor lange afstanden!
Je moet hem constant in de hoge toerentallen houden anders heb je nul komma nul power.
Mijn voornaamste rede om toch weer viertakt tegaan rijden was de benzine kosten :( :( :( :, dat ding zuipt als een gek B| , oh ja en 2 keer gejat :( :( :(
En om de 500 KM kan je vol syntetische 2 tweetakt olie gaan kopen a 15 euro of zo per liter.
Voor de rest is het echt een fiets voor strakke bochten werk dat ding stuurt mes scherp. 8-)
Denk dat de Rs125 met gemak de 170 haalt dus kruissnelheid 120 moet te doen zijn.

Wel een mooie bike :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een RS.
In februari heb ik hem een jaar en het bevalt zeer goed. Hij rijdt lekker, zuipt niet heel errug veel ( ongeveer 1:18 ) enne...... tja hij rijdt gewoon heel erg fijn.
De zuiger moet je om de 15.000 km ongeveer vervangen. Ik geloof dat een zuiger setje 400 terreuri kost, maar dat weet ik niet zeker.
Je kan er ook zeker lange afstanden mee rijden ( 300 km op een dag gaat makkelijk ), als iets het niet volhoudt zal je het zelf zijn, omdat je polsen en schouders 'gevoelig' worden van het steunen op je armen. Maar ja... beetje fitnessen of veel rijden vergroot je uithoudingsvermogen wel ;)

Ik raad je aan om op marktplaats.nl ook rond te kijken naar RS-en, want daar heb je ze veelal goedkoper dan bij de dealer staan. Kwestie van geduldig afwachten en op het juiste moment toeslaan *D

Veel :] plezier alvast!!!
 
zoals iedereen al zegt: voor lange afstanden over de snelweg is ie zeker niet geschikt. 120 gaat best, maar zogauw je wat harder wil gaan rijden of iets voorbij wil wat 130 rijd is het bijna geen doen.
Een zuiger alleen kost 100 euro, en een zuiger veer (op mijn af1 zit maar 1 veer) 20 euro. Als je het zelf doet ben je dus voor 150 euro klaar aangezien der ook nog een nieuwe voetpakking op moet komen.
Ik vind het onderhoud best wel meevallen, al wil ik zelf liever nu 4-takt gaan rijden. Daarom komt mijn af1-futura met helaas wat schuifschade aan de rechterkant over een maandje weer te koop. Voor 850 euri is ie van jou 8-)
 
Onderhoud:
tweetakt kost echt veel meer onderhoud dan 4-takt zoals eerder is vermeld, maar je moet niet vergeten dat eeb rs125 een opgefokte brommer is, het meeste kan je zelf echt makkelijk vervangen, dus als je een beetje kan (hoeft echt geen supertechneut te zijn) kan je jezelf veel besparen in kosten.Onderdelen zijn best duur voor zon dingetje, maar omdat er zoveel van rondrijden kun je soms tweedehands wel het een en ander op de kop tikken voor veel mider.

Lange afstanden:
je moet neit langer als 300km ofzo achter mekaar rijden. Rs 125 is een beste vermoeiende motor om op lange tijd op te blijven zitten.Ik ben zelf 1.88 (19 jr) en ik moet echt 140-150 rijden wil de wind mijn lichaam een beetje naar achter duwen, zodat mijn polsen niet zo belast worden, wat dus betekent dat je redelijk toeren moet maken.120 is wel een goed te doen , maar erg vermoeiend voor je armen.

Dagelijkse kosten:
Als je een beetje prestatie wil moet je natuurlijk vol doortoeren. Benzine en olie gebruik zijn dan bij een 2-takt exponentieel groot. Als je een beetje doortoert moet je om de 300-400 km 12 euries aan olie erin knallen en dan nog niet gesproken over je benzine verbruik. dan rij je dus echt 1 op 9-10.

Voordelen:
-Mooie motor voor een betaalbare prijs. mooi 4-taktje kost je al gauw 4 a 5 mille.
-Superfijne beginnersmotor, door zijn lage gewicht kan je makkelijk ermee oefenen op bepaalde dingen bijv bochtjes goed nemen ( wat heeeeel erg goed gaat)
-Omdat het veel aandacht vergt leer je ook een motor echt goed kunnen, leert wat technische dingen die je niet zo gauw op een 4-takt zou leren of eraan zou beginnen.

Ik raad het zeker aan, maar als je echt lange afstanden gaat rijden of gewoon veel raad ik je inderdaad een kawa zx4r ofzo aan.


Massel,

Brakke gaid
 
Heb ook een RS 125.

Dingt zuipt inderdaad veel. En omdat het een 2-takt is slijt alles snel. Je rijdt
steeds hoog in de toeren anders is er geen trekkracht.
Olie kost bij mij 10 euro per liter( Castrol TTS).

Revisie elke 15000 kilometer ten kosten van 400/500 euro en dat laat ik doen.

Als je voor redelijk goedkope 125 cc-tjes wilt kijken moet je ff hier kijken

http://www.125cc.nl/

Winkel zit in naaldwijk en die jongen is net begonnen en is daarom erg goedkoop bezig (klantenbinding).

Mijn broertje heeft er ook een mooie rs gekocht voor 2700 euro.
 
ik dacht dat er ook alle 8000km een nieuwe zuiger inmoest??

of is dit maar om de 10-12 000km.

ik ga er zelf ook eentje halen, een haga 2003. hopelijk drinkt hij geen 1 op 10 want dat zou me te gek zijn. 1 op 20 zou ideaal zijn
 
Nou, ok.

Ik weet genoeg. als ik het zo hoor is hij niet zo goedkoop en praktisch als ik hoopte. ;(

dat is balen. naja ik zoek wel door. een 400 zou wel leuk zijn maar die zijn nog duurder dan een ouwe 600/750 ragbak.

in ieder geval bedankt voor de wijze woorden.
 
Thankx voor het aanbod gsx-erie maar ik ben d`r net achter gekomen dat
een RS niet echt mijn ding is, helaas ;(

en een supermotard... die zijn nog duurder en die gaan niet hard genoeg 8-)
wat ik dus bedoel: ik ben meer een fan van een kuip en strakke lijntjes.

doorzoeken maar weer...
 
gaan niet hard genoeg :? maar als je dan toch kuipwerk addicted ben kun je het beste een zxr 400 kopen maarja die kosten ook geld. Wil je iets hebben voor het oog en dat deugt dan kost dat centen, daar ontkom je niet aan.
 
Als je dan toch een 400 wil zou ik een vfr 400 kopen. Ik zag er een op de laatste motorbeurs staan voor een mooi prijsje. En die ziet er ook wel strak uit 8-)
En ik dacht dat 125cc.nl nu 125ccworld is geworden, maar dat boeit dus niet meer.
 
Nou, ok.

Ik weet genoeg. als ik het zo hoor is hij niet zo goedkoop en praktisch als ik hoopte. ;(

dat is balen. naja ik zoek wel door. een 400 zou wel leuk zijn maar die zijn nog duurder dan een ouwe 600/750 ragbak.

in ieder geval bedankt voor de wijze woorden.

Laat je nou neit zo van de kaart brengen de RS125 heeft ook veel positiefs te bieden hoor!!!! :) Jongen waar ik Arrow uitlaat van kocht had ook RS125 (duh :9 ) en die reed al 9000 km zonder ook maar een klein probleempje die was er ook erg blij mee! Hij heeft genoeg te bieden om je met een grote big smile te laten rijden hoor :) :} :]
 
Ik heb wat op marktplaats rondgekeken. en daar zijn flink wat gpz/gpx-ies te koop.
dat zijn ook geen kwaaie bakkies. en de FZ is ook nog een mogelijkheid.

Ik vind wel iets.

en Haantje, ik wil de RS niet afkammen maar voor mij is het denk` geen
goeie keuze. Ik hou wel van de wat langere tochten. (gezien hier geen f***k te doen is) en ik ben zo technisch als een 3-jarige. dus tweetact is niet mijn ding.
 
Eerst maar een plaatje van het model welke ik gehad heb, want niet alle modellen zijn even betrouwbaar. Ook zijn er flinke verschillen in verbruik e.d.
full

Ik zelf een kleine twee jaar een RS125 uit 2000 gereden. Heb er alles meegedaan: lange snelwegritten, sportief "toeren", woonwerkverkeer en zelfs een circuitdag.


Het fietsje is zeer betrouwbaar als je goed op een paar dingen let:
- Rij het beestje altijd rustig warm
- Gebruik goeie olie(volsyntheet bv.:Castrol TTS)
- Geef dat ding flink op zijn donder als hij warm is. Ik heb een keer 1000km enkel sloom file/woonwerkverkeer achter elkaar gereden in korten tijd, gevolg hij liep niet goed meer. Oplossing: ff keertje flink blazen en hij loopt weer als een kogel!

Benzineverbruik: gemiddeld zo´n 1 op 22. (op circuit 1:15, snelwegrecord is 1:30)
Olieverbruik: ongeveer 1 op 1200. Dus ik heb hier geen hoge kosten voor gehad.

Snelwegritten: ja hij maakt veel toeren, maar hij gaat echt niet kapot, zelfs niet als je hele stukken volgas in de slipstream van een snellere fiets hangt met 180km/u bij zo´n 12000toeren })

het enige nadeel: alle motoren die je hierna gaat rijden sturen sloom :(
 
da's toch een 99 model,heb een 99 arada gehad,die rossi was der niet in belgie :(
fijne opstapfiets en zuipen viel nogal goed mee hoor
 
mooi verhaal en ik zal de aanwijzingen zeker onthouden (pas 1200km gereden dus nog beetje aan het inrijden), had al vaker gehoord dat je echt heeel "wild" met dit fietsje moest rijden om respect van hem te krijgen ;)
 
[/url]
mooi verhaal en ik zal de aanwijzingen zeker onthouden (pas 1200km gereden dus nog beetje aan het inrijden), had al vaker gehoord dat je echt heeel "wild" met dit fietsje moest rijden om respect van hem te krijgen ;)
Danku, maarreuh...je hebt al 1200km gereden en bent nog aan het inrijden/rustig aandoen?!!?

Raggen met dat scheurijzer, anders wordt het een traag hok!!! :) :]
 
Danku, maarreuh...je hebt al 1200km gereden en bent nog aan het inrijden/rustig aandoen?!!?

Raggen met dat scheurijzer, anders wordt het een traag hok!!! :) :]

HAHA ik heb ingereden volgens het boekje :X B| werd helemaal gek die eerste zoveel 100 km onder de 6000 toeren.. OMG op een 2 takt kan dat gewoon bijna niet |( toch netjes voor elkaar gekregen 8-) en nu mag ik volgens het boekje tot 9000 toeren en slechts enkele seconden vol gas... houd ik me ook wel aardig aan :X :Z kan niet w8e tot ik bij de 1600 km ben :} Arrow pijp, K&N en 34mm Gaan er meteen onder dan! :) :) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan