RS 250 van z'n 1e naar z'n 2e versnelling

Party Marty

MF veteraan
12 mrt 2003
11.358
7
Bij m'n RS 250 gaat het overschakelen van z'n 1e naar z'n 2e versnelling vaak erg zwaar en soms met nogal wat gebonk...kan niet goed zijn lijkt me...ik neem niet aan dat dit normaal is, maar zou het verstandig zijn om het blok open te halen en te kijken of de tandwielen versleten zijn ?

Alvast bedankt...
 
Kan zijn dat er een lager in je versnellingsbak kapot is, heb ik ook gehad. Niet mee doorrijden, je kunt namelijk de deksel van je vernellingsbak vernielen en deze is nieuw erg prijzig....

In mijn topic zeg je dat je nog onderdelen nodig hebt, welke onderdelen kun je gebruiken (bijna nieuwe versnellingsbakdeksel... :) ), reageer even in mijn topic of mij mailen (zie profiel)!!!
 
Bij m'n RS 250 gaat het overschakelen van z'n 1e naar z'n 2e versnelling vaak erg zwaar en soms met nogal wat gebonk...kan niet goed zijn lijkt me...ik neem niet aan dat dit normaal is, maar zou het verstandig zijn om het blok open te halen en te kijken of de tandwielen versleten zijn ?

Alvast bedankt...

Vergeet niet dat alle aprilia's zwaar schakelen en met een knal overschakelen van de vrij in de 1, en van de 1 in de 2. Maar ik zou even alles nalopen als ik jou was.
 
ik heb zelf hetzelfde probleem. Het harde geluid (net alsof ik niet schakel met koppeling bij lage toeren) is alleen bij als ik schakel tussen de 4000 en 8000 rpm. Hieronder of boven heb ik er geen last van...
 
Volgens mij hebben ze daar allemaal last van die van mij ook, niet echt een probleem lijkt me. Bij een orginele gearing is de 1 ook veels te kort. Ik heb zelf eens het genoegen mogen hebben om op een close ratio RS te rijden: 1 doortrekken tot +/-80 en de rest lekker kort bij elkaar, kom je niet omder de 9000 toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan