RS 250 vragen - Gezocht maar niet gevonden

Mattia

Die hard MF'er
10 mei 2004
535
0
België
Ok schiet me nu niet af, ik heb gewoon enkele vragen. Ja, ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar vind niet direkt iets terug :?

Goed, nu wat ik wou vragen,

Kan er iemand mij vertellen of het eigenlijk wel een slim idee is om eventueel een RS250 te kopen al ingeschreven op 25Kw (of dat ik dit zelf doe), zodat ik er toch netjes mee zou kunnen rijden binnen de 25Kw wet? Of is dit niet echt een aan te raden idee? Wat zijn de voordelen tov een RS125 en wat zijn eventuele nadelen met het terug tunen van de RS250? Persoonlijke ervaringen?

:} Het zou fijn zijn als jullie me een beetje op weg konden helpen :}

al vast bedankt :)
 
Geen persoonlijke ervaring maar wat ik zo her en der gehoord heb rijd een 250 op 25 kw nog prima. En je hebt het voordeel dat je na 2 jaar langzaam wat mee vermogen kan rijden.

Nadeel is wel weer dat ze duurder in de aanschaf zijn.

Tis maar net wat jezelf wil? Wil je na die 2 jaar een RS 250 rijden of een zwaardere motor. Dan zou ik gewoon een RS 125 nemen.
 
je hebt nietr goed genoeg gezocht want hier zijn zat topics over ;)

Maar jah, je kan een RS 250 op 25kw zetten. Alleen hoor ik hier constand op het forum dat 2t terugtunen link werk is, omdat je dan vrij snel een vasloper hebt. Aan de andere kant is de rs250 al wat meer moor dan zon rs125. naar mijn beschijden mening blijft dat toch gewoon een stink brommer ;) Maar waarom noet je in vredes naam persé een rs hebben? Omdat de hele klas ook op appie schootahs rondrijd? :P Als je het geld voo een RS250 hebt, kan je ook benst een teruggevoerde 400 4t kopen ofzo...
 
je hebt nietr goed genoeg gezocht want hier zijn zat topics over ;)

Maar jah, je kan een RS 250 op 25kw zetten. Alleen hoor ik hier constand op het forum dat 2t terugtunen link werk is, omdat je dan vrij snel een vasloper hebt. Aan de andere kant is de rs250 al wat meer moor dan zon rs125. naar mijn beschijden mening blijft dat toch gewoon een stink brommer ;) Maar waarom noet je in vredes naam persé een rs hebben? Omdat de hele klas ook op appie schootahs rondrijd? :P Als je het geld voo een RS250 hebt, kan je ook benst een teruggevoerde 400 4t kopen ofzo...

Niet luister naar dat geval hierboven :P Hoogstens over het vastlopen zou hij gelijk kunnen hebben. Maar dat weet ik dan weer niet.
 
je hebt nietr goed genoeg gezocht want hier zijn zat topics over ;)

Maar jah, je kan een RS 250 op 25kw zetten. Alleen hoor ik hier constand op het forum dat 2t terugtunen link werk is, omdat je dan vrij snel een vasloper hebt. Aan de andere kant is de rs250 al wat meer moor dan zon rs125. naar mijn beschijden mening blijft dat toch gewoon een stink brommer ;) Maar waarom noet je in vredes naam persé een rs hebben? Omdat de hele klas ook op appie schootahs rondrijd? :P Als je het geld voo een RS250 hebt, kan je ook benst een teruggevoerde 400 4t kopen ofzo...

mja heb ik ook gehoord dat de kans op een vastloper dan groter :X Maar is inderdaad meer motor en zou toch wel iets fijner rijden dan een RS125. Maar er rijden er toch een heel deel rond heb ik zo de indruk, dus hebben die dan geen last van enige problemen?

Waarom? omdat ik vernomen heb dat een bv 400 of 600 of... CC terug tunen niet goed is voor het blok B| en dit dus eigenlijk ook niet aan te raden is. En omdat RS 250 toch wel terug getuned werden wou ik gewoon weten hoe gemakkelijk er schade door kan zijn of wat net de voordelen zijn enzo...
En nee niet om dat half de klas met een "scootah brommer" rijd B| :Z
Smaken verschillen en ik vind hem nu eenmaal mooi :) wat de rest er dan van denkt zal mij worst wezen. Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een fijne motor, die er goed uitziet, goed rijd, ..., om in mijn 25Kw periode mee rond te rijden.

Dus iemand nog ervaringen of andere mogelijkheden die aan te raden zijn???
 
Niet luister naar dat geval hierboven :P Hoogstens over het vastlopen zou hij gelijk kunnen hebben. Maar dat weet ik dan weer niet.

Je was me net voor :9
zijn er nog nadelen buiten een eventuele vastloper, en geef nu ook eens wat voordelen *D :]
 
mja heb ik ook gehoord dat de kans op een vastloper dan groter :X Maar is inderdaad meer motor en zou toch wel iets fijner rijden dan een RS125. Maar er rijden er toch een heel deel rond heb ik zo de indruk, dus hebben die dan geen last van enige problemen?

Waarom? omdat ik vernomen heb dat een bv 400 of 600 of... CC terug tunen niet goed is voor het blok B| en dit dus eigenlijk ook niet aan te raden is. En omdat RS 250 toch wel terug getuned werden wou ik gewoon weten hoe gemakkelijk er schade door kan zijn of wat net de voordelen zijn enzo...
En nee niet om dat half de klas met een "scootah brommer" rijd B| :Z
Smaken verschillen en ik vind hem nu eenmaal mooi :) wat de rest er dan van denkt zal mij worst wezen. Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een fijne motor, die er goed uitziet, goed rijd, ..., om in mijn 25Kw periode mee rond te rijden.

Dus iemand nog ervaringen of andere mogelijkheden die aan te raden zijn???

4t kan je gewoon probleemloos terugtunen. Dat leverd totaal geen problemen op voor het blok. 2t is een ander verhaal. Bij 2t is sowiezo het risico op een vastloper groter. (lees veeeeeel groter) Maar als je een rs terugvoerd, vereuk je het hele karakter van de motor. 2t heeft namenlijk een hele smalle powerband en met begrensing kan hij niet goed in die powerband komen. maw, jij gebruikt die moter persies buiten het toerengebied waarvoor hij ontworpen is en dat kan zo zn gevolgen hebben. bij 4t worden er gewoon ringetjes direct na de carbs geplaatst waardoor er minder mengsel in het blok kan komen. het effect van het gas niet verder dan half open draaien dus. Jij komt nog wel in elk toerental, en een 4t heeft ook niet zo zeer een powerband waarbinnen je moet blijven om lekker te rijden.

Maar de voordelen/nadelen van een rs125 vs een rs250 vs een 4t zijn denk ik als volgt:

rs125:
+ Zeer goekoop
+ Laag gewicht
- Brommer looks
- Smalle powerband
- duur in onderhoud (elke 10.000km een nieuwe cylinder)
- Grotere kans op vastloper (in vergelijking to 4t)
- rijd niet fijn op snelwegen enzo

rs250:
+ Bredere powerband dan rs125
+ Is meer een echte motor dan een rs125
+ rijd wel fijn op hogere snelheden
- Veel duurder in aanschaf den een 125
- duur in onderhoud (elke 10.000km nieuwe cylinders)
- Vehoogde kans op vastloper

Een teruggevoerde 4t (bijv een 400 of een 600):
+ goedkoper in onderhoud
+ is een echte motor
+ geen powerband gezijk
+ geen gezijk met vastlopers enzo
- vaak duurder in aanschaf

Je zou natuurlijk ook nog eens kunne kijken naar een 250cc 4t. die leveren standart zo rond de 25kw. ze zijn misschien wat minder mooi, maar ze zijn redenlijk goedkoop, en hebben alle voordlen van en 4t. voorbeelden van deze zijn: zzr250, vtr250, cbf250, ect.
 
rs125:
+ Zeer goekoop
+ Laag gewicht
- Brommer looks
- Smalle powerband
- duur in onderhoud (elke 10.000km een nieuwe cylinder)
- Grotere kans op vastloper (in vergelijking to 4t)
- rijd niet fijn op snelwegen enzo

rs250:
+ Bredere powerband dan rs125
+ Is meer een echte motor dan een rs125
+ rijd wel fijn op hogere snelheden
- Veel duurder in aanschaf den een 125
- duur in onderhoud (elke 10.000km nieuwe cylinders)
- Vehoogde kans op vastloper

Een teruggevoerde 4t (bijv een 400 of een 600):
+ goedkoper in onderhoud
+ is een echte motor
+ geen powerband gezijk
+ geen gezijk met vastlopers enzo
- vaak duurder in aanschaf

Je zou natuurlijk ook nog eens kunne kijken naar een 250cc 4t. die leveren standart zo rond de 25kw. ze zijn misschien wat minder mooi, maar ze zijn redenlijk goedkoop, en hebben alle voordlen van en 4t. voorbeelden van deze zijn: zzr250, vtr250, cbf250, ect.

Zoals ik al eerder heb vernomen in een RS125 topic rijd een terug gevoerde RS250 nog altijd fijner als een RS125 :? (nu spreek ik je theorie natuurlijk wel wat tegen, maar in die van jou zit dan ook wel ergens logica)

RS125:
* Een nieuw prijs vind ik niet goedkoop :X 125cctjes zijn in verhouding tot +...cctjes veel duurder

* De RS250 weegt ook maar iets van een 140 kilo O-)

* 2takt is inderdaad duurder in onderhoud,

* en 2takt heeft misschien wel iets meer verzorging nodig :)

* De looks van een RS250 tov van een RS125, tja dan weet je wel wat kieze :] *D

* De vraag is of een RS250 duurder moet zijn, als ik er nu een goede 2de handse vind :? (ik heb er al zien staan die maar een 1000€ schelen met een RS125, euhm, mja dan is dit ook niet een punt waar je over struikeld

* Mja die vastloper, ik zou er is graag het fijne van weten, hoe dit nu komt, of dit te voorkomen is met gewoon goed onderhoud, of dit praktisch niet te voorkomen is met het terug tunen van de 250 :? en nog zo van die zaken ...???

* Waarom ik niet bv een 600cc 4takt wil kopen is omdat ze
a) inderdaad duurder zijn in aankoop
b) in belgië de o zo bekende (dacht ik toch) 25Kw wet er is die er voor zorgt dat eens de motor met 25Kw op het kenteken dit na bv 2 jaar niet meer terug te zetten is en ik dit dan een tamelijk domme actie vind |(


En post mogen blijven komen, ik ben nieuwsgierig, leergierig, en wil niet graag een kat in een zak kopen, dus alle info is welkom :}
 
Zal ik je voor de gein es vertellen dan een rs250 als (bijna) enige motor op de cdi unit wordt begrenst naar 25kw, en dat dat daarmee vrijwel de duurste manier van officieel op kenteken begrenzen is, met de kosten van dik 400 euro ;) (misschien nog wel richting de 500 ook) ;)

Je krijgt dus een ander cdi unit...en als je em al 25kw koopt, zorg dat je die andere 'vol vermogen' cdi unit erbij krijgt, kost al genoeg. :X

Je zou beter voor dat geld een 4takt 400/600 cc'er kunnen kopen, en die afvoeren :) , dat is veel verstandiger
 
als je twijfeld tussen een rs125 en een rs250, zal ik toch wel voor de 250 gaan, ondankt het verhoogde risico op vastlopers. Allen zou ik in jou geval, veel liever in duitsland een 400 kopen, die daar terugvoeren, en die vervolgens naar beligie importeren. dat heb je een motor die keurig op 25kw staat, die niet duur is (denk aan bijv. 2500-3000 voor een goede ZXR400 + nog eens 300 voor invoeren) en dan heb je alle voordelen, en geen nadelen!
 
Zal ik je voor de gein es vertellen dan een rs250 als (bijna) enige motor op de cdi unit wordt begrenst naar 25kw, en dat dat daarmee vrijwel de duurste manier van officieel op kenteken begrenzen is, met de kosten van dik 400 euro ;) (misschien nog wel richting de 500 ook) ;)

Je krijgt dus een ander cdi unit...en als je em al 25kw koopt, zorg dat je die andere 'vol vermogen' cdi unit erbij krijgt, kost al genoeg. :X

Je zou beter voor dat geld een 4takt 400/600 cc'er kunnen kopen, en die afvoeren :) , dat is veel verstandiger

hier was ik van op de hoogte, maar aan deze inmense som af en toe herinnerd worden is ni slecht :9

toch bedankt
 
als je twijfeld tussen een rs125 en een rs250, zal ik toch wel voor de 250 gaan, ondankt het verhoogde risico op vastlopers. Allen zou ik in jou geval, veel liever in duitsland een 400 kopen, die daar terugvoeren, en die vervolgens naar beligie importeren. dat heb je een motor die keurig op 25kw staat, die niet duur is (denk aan bijv. 2500-3000 voor een goede ZXR400 + nog eens 300 voor invoeren) en dan heb je alle voordelen, en geen nadelen!

deze prijs is wel zeer laag niet :?
 
nee hoor... In duitsland kan dat zonder enig probleem!

kijk maar eens op www.mobile.de

Dit lijkt Wel Disneyland :) maar dit is dan ook alleen maar aan te raden voor niet 25Kw want voor bv een 125cctje of 250 ofzo verschilt de prijs precies toch niet zoveel. Maar bedankt voor de link :} daarnet even vlug gekeken, maar ga nog eens verder door snuffelen :)
 
Kijk eens hier: Klikkerdeklikkerklik Naar motoren en dan ff zoeken. Staan aantal verhalen over de RS 250.

Dank je RoyR, ik heb er wat ervaringen gelezen en niks als goed. Maar wel Geen ervaringen als hij begrensd is op 25Kw :? en dit zijn de ervaringen die ik zoek.
Ga me nu niet vertellen dat er hier geen RS250 rijders zijn op het 25Kw forum :?

maar hartelijk bedankt :)
 
ik ben ex 125 en 250 rijder :)

de 125 ging wel goed maar 't verveelt rap en je zit constant op je uiterste zodat alles wel rap slijt eh (daarom is het duurder rijden)
de 250 heb ik 1000 km in 25 kw gehad met de 25kw cdi,meer moet er niet aan gebeuren,loop wel 160 echte km's dan en accelereren gaat ook wel goed maar hij is nie zo giftig tegen dat hij vrij staat.dermee da ik die cdi maar rap omgewisselt heb en er veel plezier aan beleefd heb,met zo'n rs val je nog op ipv met zo'n 400cc die dringend es geupdated mag worden :(
ik heb vandaag nog een 99 er gezien voor 3000€ met andere uitlaatjes dus als je hem bij je verzekering in orde krijgt voor 25kw dan is dit miss iets voor jou:

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16911&item=2484651032&rd=1&ssPageName=WDVW

of deze

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16911&item=2484708647&rd=1&ssPageName=WDVW
is al 25 kw maar zal wat duurder zijn(4000€ denk ik )
 
Fijn een ervaring te horen van iemand die eerst een RS125 heeft gereden en nu een RS250, en zeker als die ervaringen dan :] zijn :) Even nog een vraagje, hoeveel verbruikt jouw 250? kwestie van alles op de hoogte zijn :9

Ik ben naar u links gaan kijken, echt super *D nu volgende week begin ik met de rijschool en hoop toch tamelijk vlug m'n roos papiertje te halen :) en dan lekker :]

Ervaringen zijn nog steeds welkom, of, iemand die goede argumenten heeft om deze niet te kopen :?
 
ik heb ook nog een ervaring te vertellen.
Ik heb mijn RS 250 al een maand of 2 en ik heb me al dik geamuseerd ermee.Ik had em gekocht als een 25Kw en er een week of 7 met rondgescheurd en het voelde aan als een vlotte lichte moto , met als enigste nadeel de olie die bijna onverbrand uit de dempers loopt.En een week of 2 geleden een 2dehands full power cdi op de kop kunne tikken.......en nu gaat ie echt hard.net een klein wesp.
de eerste keer trok ik hem bijna op zen achterwiel ....was effe verschieten van de power die er vrij kwam.ik heb er nog geen moment spijt van..ow ja dat probleempje van de olie is nu zo goed als opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan