RS 250 vragen - Gezocht maar niet gevonden

rs250:
+ Bredere powerband dan rs125
+ Is meer een echte motor dan een rs125
+ rijd wel fijn op hogere snelheden
- Veel duurder in aanschaf den een 125
- duur in onderhoud (elke 10.000km nieuwe cylinders)
- Vehoogde kans op vastloper

Maak van die 10.000 km maar 16.000. Extra nadeel is wel olieverbruik (circa 1L op 800km), los van benzineverbruik (circa 1:10 full power). In hoeverre de nadelen zwaar wegen hangt ook een beetje van het gebruik af:
- wil je sportief rijden over kortere afstanden (<150 km): supermotor
- wil je meer toeren en km's maken: ga voor een 4T

Denk wel aan de ruimte die je hebt op een RS250 (weet niet hoe groot je bent). Voor een motor uit deze klasse biedt 'ie enorm veel ruimte voor een supersport.

Daarnaast zijn de looks naar mijn mening beter dan die van een 400 4T. Als je een beetje handig bent kun je veel onderhoud aan een 2T zelf doen, dus dat scheelt.
 
Van deze ervaringen wordt ik als maar vrolijker :) :9 en wordt mijn geduld voor het rijden op de proef gesteld :P

maar nee serieus, iedereen echt hartelijk bedankt voor de tot nu toe vertelde ervaringen. maar nu had ik toch nog wel een paar vraagjes, wat ik al eerder dit topic vroeg, is die vastloper te voorkomen of gaat dit ooit (na X aantal kilometer) toch een feit worden? En hoeveel is de gemiddelde prijs voor een goed onderhoude RS250 op 25Kw, zijn er bouwjaren die minder zijn? of zit daar geen of weinig verschil of (mss een paar fabrieksfoutjes ofzo :? )

Zijn er bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten als ik naar die 250 ga kijken (misschien specifiek voor deze?)

:}
 
Als je iedere keer mooi warm draait en de eerste km's niet te hoog in toeren klimt en altijd goede 2t olie gebruikt ( hierbij denk ik aan castrol tts ) dan gaat je cilinder lang mee... ( 16.000-20.000km ) Hangt ook grotenteels van je rijstijl af.. rustig rijden = langer leven ;)

Het eerste dat verslijt zijn de zuigerveren, als je die zeg maar om de 6.000km vervangt dan heb je weinig kans op een vastloper.

2t heeft veel verzorging nodig en onderhoud is redelijk eenvoudig (eenvoudiger dan 4t, geen kleppen, nokkenas en shit ;) )

Nadeel 2t, slecht voor het milieu, stinkt volges de meesten, hoogtoerig, smalle powerband, slikt veel benzine, etc ;)

Nu dat 2t nog legaal is (binnekort niet meer vrees ik) ga ik er nog van profiteren , ik heb een rs125 gekocht! :]
 
Van deze ervaringen wordt ik als maar vrolijker :) :9 en wordt mijn geduld voor het rijden op de proef gesteld :P

maar nee serieus, iedereen echt hartelijk bedankt voor de tot nu toe vertelde ervaringen. maar nu had ik toch nog wel een paar vraagjes, wat ik al eerder dit topic vroeg, is die vastloper te voorkomen of gaat dit ooit (na X aantal kilometer) toch een feit worden? En hoeveel is de gemiddelde prijs voor een goed onderhoude RS250 op 25Kw, zijn er bouwjaren die minder zijn? of zit daar geen of weinig verschil of (mss een paar fabrieksfoutjes ofzo :? )

Zijn er bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten als ik naar die 250 ga kijken (misschien specifiek voor deze?)

:}

Ik weet alleen dat een 125 elke 12.000km een nieuwe zuiger moet hebben. Dus ik raad je aan om elke 16.000km die van een 250 toch wel te vervangen.
 
:) dank je voor de tips, ga nu mijn bedje in want :Z kwil m'n ogen dicht hebben vooraleer het licht wordt :z slopel
 
ik heb ook nog een ervaring te vertellen.
Ik heb mijn RS 250 al een maand of 2 en ik heb me al dik geamuseerd ermee.Ik had em gekocht als een 25Kw en er een week of 7 met rondgescheurd en het voelde aan als een vlotte lichte moto , met als enigste nadeel de olie die bijna onverbrand uit de dempers loopt.En een week of 2 geleden een 2dehands full power cdi op de kop kunne tikken.......en nu gaat ie echt hard.net een klein wesp.
de eerste keer trok ik hem bijna op zen achterwiel ....was effe verschieten van de power die er vrij kwam.ik heb er nog geen moment spijt van..ow ja dat probleempje van de olie is nu zo goed als opgelost
ge moet u w powervalves es opendoen en propermaken,komt mr ne keer nr hie dan fiks ik da wel ;)
 
Van deze ervaringen wordt ik als maar vrolijker :) :9 en wordt mijn geduld voor het rijden op de proef gesteld :P

maar nee serieus, iedereen echt hartelijk bedankt voor de tot nu toe vertelde ervaringen. maar nu had ik toch nog wel een paar vraagjes, wat ik al eerder dit topic vroeg, is die vastloper te voorkomen of gaat dit ooit (na X aantal kilometer) toch een feit worden? En hoeveel is de gemiddelde prijs voor een goed onderhoude RS250 op 25Kw, zijn er bouwjaren die minder zijn? of zit daar geen of weinig verschil of (mss een paar fabrieksfoutjes ofzo :? )

Zijn er bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten als ik naar die 250 ga kijken (misschien specifiek voor deze?)

:}

als ge in de omgeving van limburg zit wil ik altijd wel meekomen ze om te inspecteren,heb mijne 3j gehad en helemaal opengedraaid(verscheidene keren) om te kuisen,onderhoud te doen en zo.
ne rs van 99(die gade 't meest vinden) met pakweg 15000km op de klok(meer hebbe ze meestal niet) gaat u in originele staat zonder opties een goeie 3500€ kosten ,heeft 'm opties mr wel schade of zo dan moet je da weer ten plaatse zien.
't belangrijkste is da je zeker weet dat het geen ex challenge is om op straat te rijden want die zijn afgeragd tot en met(omda ze er zo rap mogelijk mee gaan)
't kan geen kwaad ma zo'n fiets is onvoorspelbaar qua motor.
als je iets moe weten of zo : msn = atmozphere@pandora.be
 
als ge in de omgeving van limburg zit wil ik altijd wel meekomen ze om te inspecteren,heb mijne 3j gehad en helemaal opengedraaid(verscheidene keren) om te kuisen,onderhoud te doen en zo.
ne rs van 99(die gade 't meest vinden) met pakweg 15000km op de klok(meer hebbe ze meestal niet) gaat u in originele staat zonder opties een goeie 3500€ kosten ,heeft 'm opties mr wel schade of zo dan moet je da weer ten plaatse zien.
't belangrijkste is da je zeker weet dat het geen ex challenge is om op straat te rijden want die zijn afgeragd tot en met(omda ze er zo rap mogelijk mee gaan)
't kan geen kwaad ma zo'n fiets is onvoorspelbaar qua motor.
als je iets moe weten of zo : msn = atmozphere@pandora.be

:)

ik ben zelf van antwerpen, maar moest ik er nu bv 1 zien staan in de buurt van limburg dan laat ik het je zeker weten, is het misschien inderdaad handig iemand bij te hebben die er toch wat meer van kent :) Hoe merk je dat het een ex-challenge is? (is misschien domme vraag :X ) Zijn er ook dingen waar je aan kan merken dat hij slecht onderhouden is of dergelijke :?
 
Hoe merk je dat het een ex-challenge is? (is misschien domme vraag :X ) Zijn er ook dingen waar je aan kan merken dat hij slecht onderhouden is of dergelijke :?

Ex-challenge fiets is o.a. visueel te herkennen door bijv. gaatjes in de rand van o.a. wielmoeren of afdichtingen (oliedop). Deze zijn tijdens racen vaak voorzien van een splitpen, wat lostrillen voorkomt.

Als je twijfelt kun je het framenr. opvragen bij de racebond. Is er in een Challenge mee gereden, dan is dit nr. geregistreerd.

Let ook op oliedrap in de einddempers. Zit hier veel olie in, dan kan dat duiden op een te rijke afstelling. Daarnaast natuurlijk altijd kijken naar sporen van een (gerepareerde) schuiver, te zien op dempers, frame, clipons, schaafplekken op rem- of koppelingshendel, etc.
 
Atmozphere had me een link door gegeven: http://www.kapaza.be/detail/315437/

Staat te koop, de vraag prijs is 4000€ en ik had er 3300€ voor geboden en mocht hem voor deze prijs komen halen. Lijkt jullie dit redelijk, of net bizarre of?
Hij is van 2000
12000km mee gereden
net groot onderhoud gehad
25Kw uitvoering op papier maar full power cdi aanwezig

Wat denk je :?
 
Zal ik je voor de gein es vertellen dan een rs250 als (bijna) enige motor op de cdi unit wordt begrenst naar 25kw, en dat dat daarmee vrijwel de duurste manier van officieel op kenteken begrenzen is, met de kosten van dik 400 euro ;) (misschien nog wel richting de 500 ook) ;)

Je krijgt dus een ander cdi unit...en als je em al 25kw koopt, zorg dat je die andere 'vol vermogen' cdi unit erbij krijgt, kost al genoeg. :X

Je zou beter voor dat geld een 4takt 400/600 cc'er kunnen kopen, en die afvoeren :) , dat is veel verstandiger
wil je een 2takt kopen doe dat, ik heb 15 jaar met verschilende 2takts gereden en heb er veel plezier aan beleeft.Duur zeker niet,mijn man rijd met een ducati monster en is veel duurder dan mijn 2takten geweest en vastlopers nooit gehad. Mijn laatste 2takt was een Honda NSR400 en de enige kost die ik daaraan had was een bobijn vervangen en voor de rest af en toe olie bijgieten en bougies veranderen. Vor de aankoop van een 2takt en onderdelen is Frankrijk,want daar rijden er ongelooflijk veel 2takters. :]
 
deze prijs is wel zeer laag niet :?

Ik heb een ZXR 750 gekocht voor 1800 in perfecte staat in nederland gewoon, 25kw setje ingezet, kost 90 euro incl. goedkeuring.

En dan issie mooi 25kw, rijd lekker laagtoerig en krachtig (geeft topvermogen met 25kw set op 6400RPM af. Rijd onderin lekker krachtig, en is veeeel goedkoper!
 
maar bijlange niet zo leuk om te rijden,veel sneller als 25 per uur meer op top is zo'n zxr 750 overiges niet,een van mijn rijmaten had zo'n ding,heb 'm nog verkocht gehad voor hem.
dan toch liever een lichte stuurfiets dan zo'n lompe zxr zonder vermogen,stuurt veel zwaarder,remt slechter en hij is nie zo giftig ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan