rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
terug mijn probleem

vandaag testritje, kom terug
BAND HELEMAAL VOL VET ... de zijkanten toch
FUCK it, ik word echt helemaal gek, hoe kan dit nou
je hebt toch maar drie van die buisjes zitten op je carter
2 ervan zijn "oil inlet" die van je oliereservoir komen en 1tje is "oil breather union".
Nu oftewel is 1 van die olie inlaatjes losgekomen .... maar dan zou na 400km
toch 1 cilinder vast moeten lopen
of die "oil breather" blijft maar versnellingsbakolie pompen !!!???

HOE KAN DIT NOU !!!??? mijn oliepeil staat juist en al
facking hell ik heb geen 5cent plezier aan motorrijden nu, alles wat meer dan 5° hellingshoek is gevaarlijk '( '(
beide kanten van de band vet?
 
blijf versnellingsbak olie verdenken, het ruikt er toch alleszins sterk naar,
het enigste wat ik nog kan denken is dat mijn bourage van krukas kapot is en
druk steekt op mijn versnellingsbak en zo vliegt er extra veel uit die
"breather union" . Weet iemand trouwens of die "breather union" een terugslagklep
moet hebben of iets in die aard ?
het is abnormaal veel, het tweede gedeelte hangt helemaal vol met de smurrie
ben echt radeloos, pakkingen dicht, alle buisjes gechecked
en nu komt het mooie
na vanmiddag nog es alles te bekijken terug gereden
1ste check na 10km, band lekker droog, 2de check, droog, 3de ... ga zo maar verder, in totaal km of 250 gereden met om de 30tal km eens controleren.
dan het laatste stuk naar huis (kmtje of 25) , kom men oprit opgereden, redelijk
happy natuurlijk, kijk naar men band .... ok echt balen |(

begrijpen wie begrjipen kan

edit : oh ja, enkel de rechterkant van de band dus
 
blijf versnellingsbak olie verdenken,...blablabla.....
begrijpen wie begrjipen kan

edit : oh ja, enkel de rechterkant van de band dus
hmmm, ik zat ff aan de uitlaat te denken, maar als het 225 km goed gaat en de laatste 25 niet....is het geen koelvoelstof uit de overloop?
 
Ff een rare vraag. Ik stond vandaag naast een rs125. Wat mij opviel is dat de kappen en de kop van de 125 erg op die van de 250 lijken. Zijn deze ook uitwisselbaar? lijkt mij dat ze smaller zijn. Vooral de kont. Of heb ik het mis?
 
Ff een rare vraag. Ik stond vandaag naast een rs125. Wat mij opviel is dat de kappen en de kop van de 125 erg op die van de 250 lijken. Zijn deze ook uitwisselbaar? lijkt mij dat ze smaller zijn. Vooral de kont. Of heb ik het mis?
Ik zou dr kappen van een 916 op gooien



:+ ;)
 
Ik zou dr kappen van een 916 op gooien



:+ ;)


*O* congratulations!!! You just mist the point |(

Het viel mij op dat de 125 qua omvang niet zo veel scheelt. was dus benieuwt of deze bij elkaar zouden passen. Welke delen wel en niet zeg maar. Ik denk Linker en rechter kap wel. En middenstuk. Of dit klopt? geen idee
 
Nee klopt linkjes staan nog wel op pagina 1 van deel 1, *O*

Weet iemand wanneer rgv.nl weer online komt, ben vanwege mijn projektje
druk op zoek naar alle rgv info die ik maar kan krijgen.

Op E-bay.de staan altijd de leukste spulletjes valt mij op, maar meestal
verzenden ze niet naar Nederland, hoe doen jullie dit ??? :?

(Afbeelding)
(Afbeelding)

Gewoon de verkoper even meelen en naar de verzendkosten naar NL vragen.
 
blijf versnellingsbak olie verdenken, het ruikt er toch alleszins sterk naar,
het enigste wat ik nog kan denken is dat mijn bourage van krukas kapot is en
druk steekt op mijn versnellingsbak en zo vliegt er extra veel uit die
"breather union" . Weet iemand trouwens of die "breather union" een terugslagklep
moet hebben of iets in die aard ?
het is abnormaal veel, het tweede gedeelte hangt helemaal vol met de smurrie
ben echt radeloos, pakkingen dicht, alle buisjes gechecked
en nu komt het mooie
na vanmiddag nog es alles te bekijken terug gereden
1ste check na 10km, band lekker droog, 2de check, droog, 3de ... ga zo maar verder, in totaal km of 250 gereden met om de 30tal km eens controleren.
dan het laatste stuk naar huis (kmtje of 25) , kom men oprit opgereden, redelijk
happy natuurlijk, kijk naar men band .... ok echt balen |(

begrijpen wie begrjipen kan

edit : oh ja, enkel de rechterkant van de band dus
heb ik ook gehad, was het overloopslangetje van één van de carbs....
Tijdens het rijden drupte ie en dat kwam over de rechterzijde van de band.

Dan ga je echt nie vol vertouwen de bochten in....
Heb het slangetje bij die andere slangen weggehaald en bovenlangs de zijkuip laten hangen zodat ie i.i.g niet meer de band besmeurde.

Oorzaak nooit geweten wegens inruil op mijn huidige R6.
 
klinkt onwaarschijnlijk omdat het naar olie ruikt niet naar benzine ...
oh ja, en omdat het "lekken" stopt als de motor niet draait, bij je carb
zou dit moeten blijven lekken (tenzij je benzinekraan sluit duuh :+ )
Maar als je dit probleem heb is dat toch omdat je pennetje in je carb niet meer
goed afsluit ? simpel op te lossen dacht ik

vandaag iets droger weer dus vanavond testen terug

en idd, het leukste aan motorrijden (de bochten) doe je met wat schrik dus echt niet gezellig rijden :N
 
klinkt onwaarschijnlijk omdat het naar olie ruikt niet naar benzine ...
oh ja, en omdat het "lekken" stopt als de motor niet draait, bij je carb
zou dit moeten blijven lekken (tenzij je benzinekraan sluit duuh :+ )
Maar als je dit probleem heb is dat toch omdat je pennetje in je carb niet meer
goed afsluit ? simpel op te lossen dacht ik

vandaag iets droger weer dus vanavond testen terug

en idd, het leukste aan motorrijden (de bochten) doe je met wat schrik dus echt niet gezellig rijden :N
Heb je nog aan koelvloeistof gedacht? Dat reservoir zit ook aan de rechterkant en er zit ook een overloopje op dat reservoirtje.
 
@All: Misschien dat iemand van jullie dat weet. Er zijn van die revisie setjes te krijgen voor die Arrow uitlaatje, maar hier in nl. kan ik niets vinden. Nu had ik een site in UK gevonden maar die exporteerden het niet. Het gaat dus om nieuwe kevlar hulzen, pakkingen ed. Iemand een idee waar ik dat kan krijgen?
 
Laatst bewerkt:
@All: Misschien dat iemand van jullie dat weet. Er zijn van die revisie setjes te krijgen voor die Arrow uitlaatje, maar hier in nl. kan ik niets vinden. Nu had ik een site in UK gevonden maar die exporteerden het niet. Het gaat dus om nieuwe kevlar hulzen, pakkingen ed. Iemand een idee waar ik dat kan krijgen?

Zou je niet liever aluminium dempers gebruiken? Die kevlar hulzen verbranden op den duur toch weer. Je kunt ook aluminium hulzen om je oude arrow dempers maken, heb ik ook gedaan. Is ook veel goedkoper als nieuwe :Y
 
Hoi,

Ik kwam vandaag tijdens het uitlaten van mijn staffordje een RGVtje tegen, was het toevallig iemand van jullie? Ik dacht "Hee een RGVtje, die heb ik ook!" Het was op het viaduct over de A27 ter hoogte van Hoogblokland. (Voor de leken: Net boven Gorinchem).

Groetjes!
 
Zou je niet liever aluminium dempers gebruiken? Die kevlar hulzen verbranden op den duur toch weer. Je kunt ook aluminium hulzen om je oude arrow dempers maken, heb ik ook gedaan. Is ook veel goedkoper als nieuwe :Y
Das ook een goed idee, maar waar tover ik die vandaan dan. Het hoeft van mij ook niet persé kevlar te zijn, maar di ezitten er nu eenmaal op. Als ie met alu mooi wordt, mag dat ook :Y
 
@My-Life: Ik heb em binnen tnx.....maar ik geb werkelijk geen idee hoe het nu moet zitten.

@All: Heeft iemand een piccie van hoe de stationairkabel op de carb gemonteerd zit?
 
Das ook een goed idee, maar waar tover ik die vandaan dan. Het hoeft van mij ook niet persé kevlar te zijn, maar di ezitten er nu eenmaal op. Als ie met alu mooi wordt, mag dat ook :Y

Als je nog ff geduld hebt kun je ze aan sinterklaas vragen natuurlijk, of je laat ze door iemand maken die een beetje verstand heeft van metaalbewerking. Het viel bij mij wel tegen om de kevlar hulzen eraf te krijgen, aan 1 kant zaten ze echt muurvast gelijmd.

full


Zo zien de mijne er nu uit, had ze er net onder en dus nog niet gepoetst. *D
 
hey...owkej de kogel is door de kerk..

wie wil er suzuki/appie race-uitlaten?

Dit zijn echte derek huxley uitlaten,speciaal gemaakt voor de race, zijn zeldzaam te vinden in goede staat & compleet.
Met flensen enzovoort, geen deuken en geen roest!
Deze worden NIETMEER gefabriceert nieuw!
Ze worden gewoon zeldzamer met de dag, dus dit is een buitenkans.

Ik wil ze liefst ruilen tegen arrow's of andere..

laat wat weten.
 
werken ze toch niet goed zonder kit-ontsteking ? Hm, laat ik nu een kit ontsteking hebben....

Je hebt meel. (enn, stuur ff een piccie mee in de meel, vergeten te vragen)
 
:) jaja...

De 17e en 18e huren we waarschijnlijk een bussie Joost, kunnen we mooi met 2 brommers en ons 3-en in en lekker doorkarren !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan