RS/RGV 250 topic (info,chat etc.) Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

My-life

MF veteraan
26 apr 2005
1.141
0
opening.jpg


Welkom in het RS/RGV 250 topic. Hier kun je van alles vinden over deze twee fantastische 2-takt machines. De reden dat deze twee motoren in hetzelfde topic staan is simpelweg omdat ze nagenoeg dezelfde 2-takt motor hebben. Wees niet geschuwd om een vraag te stellen of gewoon gezellig mee te ouwehoeren. Kortom, veel lees- en rijplezier!



Historie:
Deel 1: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc)
Deel 2: rs/rgv 250 het topic (info/chat etc) part 2



eigenaren.jpg


Hieronder volgt de lijst met RS250/RGV250 eigenaren

smokey_rs250
mp1.jpg


nu.jpg

Bovenstaande foto's zijn van de twee motoren van smokey_rs250.

Bitaktus_snellus
full

Voornaam: Johan
Motor: Aprilia RS250
Bouwjaar: 1996
Mods:
- blauwe racing kuipruit met naam erop
- Fischer powervalves
- stalen remleidingen
- cilinders en carter geflowd, waar nodig en mogelijk...
- Hyperpro progressieve veren
- marchesini-stickers op de velgrim
- mono-seat
- duo-voetsteunen verwijderd
- kellermann knippers achter en kleine knippers voor
- Jolly moto full racing exhaust system

Overige info:
Johan z'n RS250 staat graag in de publiciteit, een compleet artikel in de Kickstart en Aprilia van de week op de officiële Aprilia blogspot zijn daar tot nu toe het resultaat van.


Allias: Panther1880
Voornaam: Roel
Motor: Suzuki RGV250K
Bouwjaar: 1989
Mods:
- smoke kuipruit
- stalen remleidingen voor
- cilinders van een M ('91)-model gemonteerd
- koppen van een K ('90)-model gemonteerd
- carter gevijld ivm nieuwe cilinders
- stoere krassen op de kuip gemaakt |(

Overige info:
Sommige vrienden van mij denken dat ik graag sleutel, na 8000km zonder ravages voer ik preventief onderhoud uit krijg ik het verwijt "Is ie nu alweer stuk?!" En ik vond net dat het zo lekker ging...

RicM
full

Motor: Aprilia RS250
Woonplaats: Yerseke

Overig:
Filmpje van motor op de testbank

11gnlumb
full

full

Naam: Mike Schrijver
Woonplaats: Alkmaar
Mods: zie foto's

desp0
full

Voornaam: Frederik
Woonplaats: Gent
Mods: Ninja dempers

B1ker
DSC00640.jpg

DSC00643.jpg

Voornaam: Peter
Woonplaats: Utrecht
Bouwjaar: 1999
Mods: Jim Lomas side by side uitlaat systeem
Carbon voor- en achterspatbord van Tyga.
Carbon hielplaten (bij de stepjes)

Ola
2297980317_642145e82f_b.jpg

2297980707_9f85ce3af5_b.jpg

Naam: Sander Beekman
Woonplaats: Veenendaal

Roy "R"
full

Voornaam: Roy
Woonplaats: Achterhoek
Bouwjaar: 1998
Mods: Kuipenset van 2000 model, Arrow uitlaten

SjoerdV
dsc00410xv8.jpg

Naam: Sjoerd Versteeg
Woonplaats: Spaubeek


My-life


Bouwjaar: 1998
Mods: kleine knipperlichten
Goodridge RVS remleidingen
Toekomstige mods:
Double bouble ruitje (light smoke)
Andere uitlaatbevestiging (passagier voetsteun weghalen)
Nieuw type dashboard (al in huis)
Jolly Moto uitlaten met Arrow dempers (ook in huis)
n nog meer verrassingen ;)


De wannabee's

Filipino
Voornaam: Philip
Motor: Geen

Overige info:
Philip is sparende zowel zoekende naar nieuw model RS250.



onderdelen.jpg


Hoewel de RS250 en de RGV250 motorisch gelijk zijn betekent dit niet dat ze verder ook hetzelfde zijn. In principe kan je stellen dat alles, behalve de motor, anders is.

Werkplaatshandboek/manual
RS250
RGV handboek

Exploded views
Mocht jij een link hebben van goede en uitgebreide exploded views van de RGV250 of RS250, meld het dan! Met dank aan Stijn:
Exploded views motorblok RS250
Overige exploded views RS250 (gebruik 'rechtermuisknop' -> 'Doel opslaan als...' om de PDF files te downloaden)
Graag deze bestanden en link niet verspreiden zonder mijn toestemming. Om misbruik van deze link te beperken is er een wachtwoord nodig om de bestanden te openen. Dit wachtwoord kun je vragen in dit topic.

Exploded views RS250 op easyparts.nl
Exploded views RGV 250


Uitlaten
Vermogenscurve van veel uitlaten bij elkaar:
testspotsrsmedium1sv.jpg


Jolly Moto
Officiële website: www.jollymoto.it
Korte info: Jolly Moto staat bekend om dure maar ook goede uitlaten. Helaas is de prijs/kwaliteit verhouding meestal niet erg goed te noemen. Te verkrijgen met zowel aluminium als carbon dempers, zowel in originele als in side-by-side opstelling.
rs250_2001.jpg


Arrow Exhausts Systems
Officiële website: www.arrow.it
Korte info: Uitlaten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. 1 van de weinige uitlaatsystemen die geleverd worden met kevlar dempers. Deze uitlaat is enkel de verkrijgen in de originele opstelling.

arrow250.jpg

Tyga-performance
Officiële website: www.tyga-performance.com
Korte info: Snelle en lichtere uitlaten voor een schappelijke prijs. Goed opletten waar je de uitlaten besteld; de importkosten kunnen hoger dan verwacht zijn indien direct besteld bij tyga-performance. De uitlaten zijn in zowel RVS als normaal lichtgewicht staal. Ook deze uitlaten zijn te verkrijgen met aluminium en carbon dempers en zijn in diverse opstellingen te verkrijgen.

tygaperformance.jpg


Tyga_Vs_Std_Dyno_Sheet_Custom.jpg



Jim Lomas
Officiële website: lomasexhaust.com
Korte info: Deze uitlaten zijn te verkrijgen in de opstelling; side by side
jl-rs250-race.jpg

en de originele opstelling.
rs250-terminali-alti-2.jpg


jl_rs250_1.jpg

Verder kan er gekozen worden uit een carbon en alluminium dempers.

Figaroli
Officiële website: [NORML]http://www.figaroli.com/[/NORML]
Korte info: Vrij weinig over deze uitlaten bekend, worden als het goed is ook niet meer gemaakt.

Millet
Officiële website: onbekend
Korte info: Vrij weinig over deze uitlaten bekend, worden als het goed is ook niet meer gemaakt.

Klik hier, voor veel uitlaten met foto's op een rij.

Rear sets
Voor verschillende (erg mooie) rearsets, klik hier. O.a. van Woodcraft, Valter Moto en Gilles.

Membramen
Het toepassen van andere membramen is eigenlijk alleen van toepassing in de racerij aangezien het verschil vaan nihil is.

Boyesen
Officiële website: Boyesen Home
Korte info: Over het algemeen hoor je geen goede verhalen over niet-standaard membramen, maar deze boyesen membramen zouden daadwerkelijk een lichte vermogenswinst geven.
boyesen_membran.jpg



Cilinderkoppen

David Cooper
Officiële website: http://www.davecooperracing.com/
Korte info: Naar verluid zouden deze cilinderkoppen, de koppen zien er overigens prachtig uit, voor een betere koeling zorgen en voor betere prestaties. De koppen worden met losse binnenkop geleverd waardoor de squish desgewenst nog meer aangepast kan worden. De binnenkop is ook los te koop.
goldheads.jpg



De drie F's uit Duitsland:

Fischer
Officiële website: www.fischerkfz.de
Korte info: De duitse firma Fischer levert o.a. bewerkte cilinderkoppen, PV's en diverse andere onderdelen.

zylinderkopf.jpg


Förster
Officiële website: Tuning Aprilia RS 250 und Suzuki RGV 250 - MuS Förster

Fiedler
Officiële website: Motorrad-Fiedler - Two Stroke Performance - Home

De lijst word nog steeds uitgebreid, heb je zelf een gebruikerservaring met een bepaalde onderdeel (bv. uitlaat of wat dan ook) laat het dan weten!



shops.jpg

Bekende (2-takt) shops voor de RS250/RGV250:

[NORML]www.easyparts.nl[/NORML]
In hun webshop zijn de originele Aprilia onderdelen eenvoudig middels een microfiche afbeelding per type en bouwjaar te selecteren en kopen.

[NORML]www.motor2000.nl[/NORML]
Een prima zaak met verstand van de RS250

moto-world.nl -&nbspThis website is for sale! -&nbspmoto-world Resources and Information.
Bekende Nederlandse winkel/dealer van lichte 2-takt motorfietsen, tegenwoordig ook zwaardere 4-takt modellen.


[NORML]www.pstuning.nl[/NORML]
Een van de bekendste 2-takt specialisten van Nederland. Vooral vanwege door hun opmaat gemaakte uitlaten.

[NORML]www.thetuningworks.com[/NORML]
Webwinkel uit de UK, zeer goed aanbod.



overig.jpg


Filmpjes:

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=Pmva-DvaHvM[/NORML]
Nieuw model Aprilia RS250, met Arrow uitlaat, speciale velgen en meer!

[NORML]http://video.google.nl/vi...710526&q=terminator+style[/NORML]
Oud model Aprilia RS250 op het circuit

[NORML]http://video.google.nl/vi...98764724582121&q=bitaktus[/NORML]
Filmpje van Bitaktus



Met dank aan iedereen die aan deze TS heeft meegeholpen.
 
Laatst bewerkt:
Updates:

13-02-08 Werkplaatshandboek toegevoegd.
03-04-08 Aantal eigenaren toegevoegd (TS is niet meer modem geschikt }) )
06-05-08 Exploded views toegevoegd *O*
 
Laatst bewerkt:
@Joost... jammer jammer -O-

Ik dacht dat je em noooooit meer weg zou doen. Je gaat toch geen 4-takt kopen? -O- :r


(hooguit een 4t voor erbij :+ )
 
1098 zit er niet in, misschien eentje zonder kenteken, maar daar moet ik eerst nog even voor sparen. als er wat weer komt wordt het in ieder geval een 2 takt, een cr500 supermotard denk ik, mooi de rotondes hier in de buurt rond driften!!!!!

maar als ik er niet voor krijg wat ik er voor hebben wil gaat ie niet weg en hou ik hem gewoon, hij staat me absoluut niet in de weg en zo kan ik dan ook geen spijt krijgen(wat ik toch krijg als ik hem verkoop)
 
hoi, ik heb misschien een paar domme vragen maar stel ze toch ff.

1. Een rs 250 uit 1996 heeft toch 2 cilinders?
2. Als je online een motorverzekering afsluit, en je hebt met je auto al een jaar schadevrij gereden, kan je deze dan invullen of moeten de schadevrije jaren dan van je motor komen?

alvast bedankt!
 
hoi, ik heb misschien een paar domme vragen maar stel ze toch ff.

1. Een rs 250 uit 1996 heeft toch 2 cilinders?
2. Als je online een motorverzekering afsluit, en je hebt met je auto al een jaar schadevrij gereden, kan je deze dan invullen of moeten de schadevrije jaren dan van je motor komen?

alvast bedankt!

1. Is er een 250 met 1 of meer dan 2 cilinders dan?
2. Als je dit schade vrije jaar kan aantonen of de verzekering bij dezelfde maatschappij als je auto afsluit en die dat ondersteund heb je idd 1 schadevrij jaar om in te vullen.
 
Laatst bewerkt:
1098 zit er niet in, misschien eentje zonder kenteken, maar daar moet ik eerst nog even voor sparen. als er wat weer komt wordt het in ieder geval een 2 takt, een cr500 supermotard denk ik, mooi de rotondes hier in de buurt rond driften!!!!!

maar als ik er niet voor krijg wat ik er voor hebben wil gaat ie niet weg en hou ik hem gewoon, hij staat me absoluut niet in de weg en zo kan ik dan ook geen spijt krijgen(wat ik toch krijg als ik hem verkoop)

tja... ik kan niet in je portmonnee kijken, maar als je niet hoeft verkopen zou ik het vooral niet doen.
Spijt krijg je toch. -O-
 
Joostje doe dat nou niet.... daar krijg je de rest van je leven spijt van !!! (en dan heb je niets meer om te passen als je wat voor me maakt :) )

Hou in ieder geval je zadel !!
 
Laatst bewerkt:
1098 zit er niet in, misschien eentje zonder kenteken, maar daar moet ik eerst nog even voor sparen. als er wat weer komt wordt het in ieder geval een 2 takt, een cr500 supermotard denk ik, mooi de rotondes hier in de buurt rond driften!!!!!

maar als ik er niet voor krijg wat ik er voor hebben wil gaat ie niet weg en hou ik hem gewoon, hij staat me absoluut niet in de weg en zo kan ik dan ook geen spijt krijgen(wat ik toch krijg als ik hem verkoop)


Doe niet zo h@rtstikke gek man ! ;)

Iedereen heeft wel ´s zo´n moment van zwakte. Ik zat ook met de gedachte te spelen om ´m weg te doen voor een XR650R. Ik heb d´r echter een nieuw setje MPPs (doet ´t goed in de verkoop) omgegooid, ´m ´s goed gepoetst (om mooie verkoopfoto´s te maken) en afgesteld en lekker gaan knallen (voor de laatste keer). Ik kwam trillend van de adrealine weer thuis en schreeuwde het uit ´DIE GAAT ECHT NOOIT MEER WEG !´

En dan heb ik nog een standaard RS-je, die van jou is uniek.

Gewoon die CR 500 supermotard erbij kopen (of een XR650R ;) ): brilliante fietsen (heb d´r ook eentje gehad in een grijs verleden).

Just my 2cts.
 
als hij nu nog niet omgepraat is .. :D

vandaag duozitje besteld voor me rs :) hopelijk snel binnen

Was je van plan iemand mee te nemen dan ? Gaat geen succes zijn (tenzij het een klein, licht iemand is (die veel van je houd _O- )).
 
Laatst bewerkt:
ik vond het nog vrij doenbaar toen ik er zelf achteraan op zat
rbw kwijtgespeeld, neef mij opgehaald ik dus achteraan erop

moet zeggen dat het beter zat of pakweg een daytona 675 :Y !

en vering stond toen toch nog iets te hard voor mij alleen (vorige eigenaar +80kg)
 
hij staat me niet perse in de weg, maar ik rij er nooit meer op. Tuurlijk zal ik er spijt van krijgen en zal ik er van balen, maar ik ben naar iets op zoek waar ik lol op kan hebben zonder dat de snelheid elke keer zo hoog moet liggen(denk wel dat ik dan snel een paar keer artikel 5 aan de broek heb). Mijn vriendin zegt ook dat ik gek ben dat ik hem weg doe, maar die zegt wel vaker dat ik gek ben.
we zullen zien of ik hem aan iemand gun, en zo niet, maakt ook niks uit.

ps, ik ga morgen kijken naar een aprilia sxv550
 
hij staat me niet perse in de weg, maar ik rij er nooit meer op. Tuurlijk zal ik er spijt van krijgen en zal ik er van balen, maar ik ben naar iets op zoek waar ik lol op kan hebben zonder dat de snelheid elke keer zo hoog moet liggen(denk wel dat ik dan snel een paar keer artikel 5 aan de broek heb). Mijn vriendin zegt ook dat ik gek ben dat ik hem weg doe, maar die zegt wel vaker dat ik gek ben.
we zullen zien of ik hem aan iemand gun, en zo niet, maakt ook niks uit.

ps, ik ga morgen kijken naar een aprilia sxv550

Kwijl!!!!

Maar je RS ook, heb helaas niet zoveel te spenderen. Dan moet ik nog een succesvol sloopproject beginnen :P
 
wat is niet genoeg, er zit wel een beetje onderhandelingsruimte in.

@ Redmer, 17 september weer naar Oschersleben, een rondetijd van zo'n oranje raket aan flarden rijden
 
haha, beetje je stoken my-life?, voor die tijd moet ik echt weleven gaan zitten hoor, was absoluut niet mis. ganatuurlijk niks op het spel zetten want straks rij ik hem plat, en dat is ook niet de bedoeling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan