RS125/CBR125r/Mito

Ish

Geblokkeerd account
11 aug 2004
31
0
Zoetermeer
Wat zijn jullie ervaringen met deze lichte fietsen? Ik ben namelijk bezig met mijn bewijsje (wel beperkt jammer genoeg) en ik moet zo langzaam aan een keuze maken...

De Aprilia heeft op dit moment mijn voorkeur simpelweg omdat ik deze gewoon niet te duur is en omdat ze veel in omloop zijn...

Of is het misschien beter om een stoere 600 te nemen en te laten chippen tot 25kw? zou er veel verschil zijn in power ten opzichte van een 125cc fiets?

Alvast bedankt. *D
 
een 125cc fiets (zeker 2-takt) is heel beperkt in zijn vermogen...
(lees: alleen hoog in toeren heeft hij vermogen)
een "volwassen"4-takt kopen is dan ook zeker een aanrader.
die heeft vermogen ook onder in de toeren waardoor het (zeker in de stad) veel prettiger en rustiger rijd
ook op de snelweg rijd een wat zwaardere motor lekkerder, omdat de motor zich rustiger houd dan een lichte 125cc 2-takt
ik heb zelf ervaring met de vergelijking mito <-> ZX6R
een 125cc 2-takt is leuk, maar alleen voor erbij, niet als primaire fiets

de honda zou ik helemaal niet aan beginnen (CBR125) die heeft maar 11KW geloof ik, je kan veeel meer vermogen onder je kont proppen met een 25KW rbw, dus doe dat ook, een 11KW motor lijkt mij op de snelweg niet echt lekker rijden namelijk....

grtz, MacReal 8-)
 
Een 600cc (bijvoorbeeld zx6r) laten begrenzen, zitten daar veel bijkomende kosten aan vast, nieuw kenteken enzo...?
 
Het hangt allemaal van het budget af. Natuurlijk rijdt een 600 beter dan een 125cc, maar vind maar een mooie 600 voor 1000e.
 
Ik had hier ergens gelezen, dat als je in Duitsland een (zwaardere) motor koopt (die daar volgens mij dan goedkoper zijn) en daar laat chippen (zeg je dat zo) naar 25 kw en vervolgens importeert.

Dat is dan misschien een optie. Ik ben nog niet toe voor het kijken naar een motor, moet eerst mn rijbewijs halen.

Misschien dat je op ebay.de kunt kijken of een online duitse motorwinkel? (ik weet er zelf geen)

Ben nog niet echt thuis in dit soort zaken.
 
de honda zou ik helemaal niet aan beginnen (CBR125) die heeft maar 11KW geloof ik, je kan veeel meer vermogen onder je kont proppen met een 25KW rbw, dus doe dat ook, een 11KW motor lijkt mij op de snelweg niet echt lekker rijden namelijk....

grtz, MacReal 8-)

en toch ben ik eraan begonnen en ben er erg blij meej 8-)

nou moet ik wel eerlijk zegge dat ik de zware al heb staan en als ik die niet had staan ik de cbr ook waarschijnlijk niet had gekocht..

snelweg is afzien, rest is super :]

een echte blikvanger, kwam laatst bij een dealertje in de buurt langs voor een tanksticker, al de medewerkers kwame naar buiten om te kijken :+
 
ligt eraan waar je prioriteiten liggen, ik hou voor ogen een fiets voor algemeen gebruik, dus ook snelwegen, tuurlijk is de CBR125 een blikvanger, je ziet ze nooit, ik vind ze alleen niet zo heel erg super, maar dat blijft natuurlijk "maar" een mening :)
t kan best zijn dat anderen daar totaal anders over denken :)
ik ben alleen tevreden met mij ZX6R, ik snap ook best dat als je wat minder budget hebt, je dan voor een 125cc gaat, is voor t eerste jaar leren sturen best leuk, alleen de snelweg is minder prettig, maar dat is natuurlijk prioriteiten stellen
 
Het gaat mij in de eerste instantie echt om de ervaring in het verkeer en het motorrijden leren kennen, dus een lekkere lichte 125 is denk ik wel wat voor mij, en ik zie het niet echt zitten om een 600 te kopen en dan laten begrenzen, keuren enzo, + dat ze inderdaad lekker cheap zijn in verhouden tot een 600 (de aanschaf dan...).

Iemand trouwens ervaring met 125cc world in Naaldwijk? (service, onderhoud motoren?)

www.125cc.nl
 
Laatst bewerkt:
Het gaat mij in de eerste instantie echt om de ervaring in het verkeer en het motorrijden leren kennen, dus een lekkere lichte 125 is denk ik wel wat voor mij, en ik zie het niet echt zitten om een 600 te kopen en dan laten begrenzen, keuren enzo, + dat ze inderdaad lekker cheap zijn in verhouden tot een 600 (de aanschaf dan...).

Iemand trouwens ervaring met 125cc world in Naaldwijk? (service, onderhoud motoren?)

www.125cc.nl

Ben er laatst nog geweest in naaldwijk. Ach het is wel een aardige kerel hoor en heeft er ook wel verstand van. Maar over het algemeen is onderhoud van zo'n RS makelijk zelf te doen. als je er iets van weet.

Over de prijs valt altijd wel te praten met hem :P hij vraagt nogal wat voor zijn motortjes.
 
RS125 stuurt heel licht en is heel goed (en makkelijk) om mee te leren rijden. Alleen ondervind ik wat minder stabiliteit bij een bocht tegen 110 nemen als er dan een klein putje in de baan is dan moet je oppassen. Als je rustig gaat rijden is het een super fiets ;) Weegt ook niet zo veel dus je maakt het wel eens mee dat je bij het uit de garage rijden je poot niet 100% zet of net in een stukje waar hij zo wegzakt of gewoon door onbalans de neiging hebben tot omvallen en als je dan maar 120kg moet rechthouden tov 200kg... Het is een leuke leerfiets en omdat het 2takt is leer je de powerband op te zoeken en leer je op het ideale moment te schakelen etc. een RS125 is werken voor je snelheid, wat ik persoonlijk erg leuk vind !


Ik zou zeggen: testrijden. Zoek een winkel of een vriend met een 125 en een 600 en ga testen :)
 
ik zou gaan voor een rs 125, ik zie jullie denken waarom koopt hij dan een cbr125r, heel simpel; ik heb mijn zware motor al staan, een cbr125r is 4 takt, is de helft goeikoper dan een rs, en ik heb twee jaar fabrieksgarantie..


:]
 
RS van piagio bedoel je!

Waarom nou een rs tering ding zuipt, stomme schreeuw geluid. Als ik een zie zeg ik tering zeg weer een net 10sec ook al een gezien. Elk jaar alleen in 2 kleuren te koop. Dus je komt je eigen altijd tegen. Replica motogp ken je namaken koop gewoon racing kleur en ruk de stickers er af en plak andere nummers erop.

Nieuwe DERBI 125gpr aanrader , 80cc versie vol met metrakit opvoerstuff en remmen van 125cc reed echt lekker op de circuit. Spanje wordt daar ook lekker mee geraced. Mooiste look van alle 125cc. ook award ervoor gekregen.

Honda 125r veel meer kleuren te koop. Ziet mooi uit als je replica motogp maakt en je ken makkelijk movistar replica maken gewoon blauwe versie kopen en stickerset kopen of laten maken. Repsol is ook makkelijk, zwarte versie en stickers kopen, Camel moet je wel eerst effe geel spuiten.
super goedkoop en je rijd er 2 of zelfs 4 jaar tot dat je eindelijk een baan heb om een grote motor te kopen.
 
Ik heb nu een RS en die rijdt heerlijk.
Niet onrustig op de snelweg, trekt normaal tot snel op, zuipt NIET ( 1:18 ), en je kan er heerlijk mee sturen.
Het vraagt wat meer onderhoud, maar dan heb je ook wel wat. In ieder geval niet een motor waarvan zijn strot is afgeknepen!!

gegroet :]
 
Sry ma kwiv die Honda CBR 125 een echte flop. Heeft nix weg vaan zijn grotere broertjes en slechtere afwerking. Mijn moeders' fiets is nog breder. 1 voordeel. je kunt je banden bij de fietshandel gaan halen :X
Viertakt jom !
Heb er me ook eentje aangeschaft Gs500E. Leuke opstap motor en zeker vergevingsgezind. En de rest kan ek ni zeggen want ik kan er nog niet op rijden :X
Papierwerk is nog niet in orde ...
 
De Mito is het mooiste en rijd het beste, als je koud niet teveel jakkert blijft het nog heel ook.
Alleen als het stuk gaat ben je genaait.
De koste zijn telkens stevig maar niet echt schokkent, maar de levertijd als het al los te leverren is..........
Als de Mito je keuze wordt zoek dan eerst even uit ofdat in jouw regio een fatsoenlijke motorzaak te vinden is die voor een nette prijs flot/snel kan leverren.
 
Ik wordt zo doodziek van dat 125 gezeik! het ziujn allemaal brommertjes, hoe je het ook bekijkt, en nogg onbetrouwbaar ook. Wees slim en ga voor en teruggevoerde 400/500/600 of desnoods een 250 4t racer
 
ALs je een beetje met kunt ebay omgaan, kan je moeilijk zeggen dat de stukken van een mito of een RS duur zijn. Op de duitse ebay site staat er wel om de maand eens een mito die gans gestript is en waarvan de onderdelen dan apart worden verkocht. Ik heb bijna alle slijtageonderdelen via deze site gekocht en ik denk toch dat ik er een mooi voordeel uit gehaald heb.

En zeker mito en rs nie afzeiken :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan