hallo, ik rijd al een tijdje op m'n '97 extrema, heb bij 15dkm de zuiger vervangen, hij maakt altijd makkelijk 11duizend toeren en een top van 165km/u. Nu, net bij de 16dkm begint ie in te houden bij volgas (komt niet meer boven de 120 km/u), vooral merkbaar als ik door wil trekken in elke versnelling, in z'n 3 wil ie nog wel 10d toeren draaien, zolang ik maar niet boven half gas uitkom, bij volgas stort het vermogen geheel in en zakt ie af tot zo'n 8d toeren, dus zodra ik in z'n 6e versnelling zit en 'm rustig aan doortrek komt ie tot de 120km/u met zo'n 8d toeren, gooi ik 'm nu helemaal open dan sputtert ie en begint in te houden, hij zakt dan terug tot zo'n 100km/u. Alle voorwaarden zijn goed, schoon luchtfilter, schone carburateur, goede membramenkleppen, goede zuiger/cilinder en pakkingen, goede powerklep en uitlaat, ook de motortemperatuur is 70 graden en de cdi (ontsteking en powerklep regelaar) werkt ok. Wat kan het nu nog zijn?
Wie weet waar ik nu nog naar kan kijken en weet wat het probleem is, zelf denk ik nog aan de rechter krukaskering,(de motor verbruikt geen bakolie) die aan de ontstekingskant? maar gezien het beperkte aantal kilometers vind ik dit wel heel snel.
Wie weet raad en kan mij tevens vertellen bij hoeveel kilometers de krukaskeringen gemiddeld versleten zijn.
Groeten Frank.
Wie weet waar ik nu nog naar kan kijken en weet wat het probleem is, zelf denk ik nog aan de rechter krukaskering,(de motor verbruikt geen bakolie) die aan de ontstekingskant? maar gezien het beperkte aantal kilometers vind ik dit wel heel snel.
Wie weet raad en kan mij tevens vertellen bij hoeveel kilometers de krukaskeringen gemiddeld versleten zijn.
Groeten Frank.