RS125 naar bouwen

Smurf

Rookie
27 aug 2004
10
0
Den Haag
Hoi... ik ben hier misschien niet op het juiste forum.
Maar maybe dat hier wel serieuse antwoorden komen... vandaar dus.
Ik heb een RS50 nu...met 70cc blok,nieuwe uitlaat enzo.. je kent het wel.. hij is gewoon helemaal opgefokt.
Maar ik hoorde dat het mogelijk is om een 125 blok erin te gooien.
Iemand zij me iets van Cagiva ofzoiets...??
Maar zijn er ook andere mogelijkheden.
Ik weet niet zoveel van deze dingen af... dus als iemand me kan helpen.
Wat kan ik erbij doen voor de rs50--- naar een rs125blok bijv.
Welke mogelijkheden zijn er.. enn wat kost het ongeveer?
En waar kan ik het vinden.
 
(standaard opmerking, ---->BROMMER FORUM<----) maar der zit wel een kern van waarheid in.
En waarom niet gewoon een rs125 kopen? die dingen zijn er nog op gemaakt ook. Echt waar het 125 blok zit er al gewoon bij aankoop in. Knap he!! ;)
En kom niet aan met ik heb nog geen motorrijbewijs, schroef het kenteken eraf en plak je brommer plaatje erop. :z

Ben zomaar bang dat je hier ook niet op erg veel steun moet rekenen. Iig niet van mij B| Want brommers zijn brommers en motors zijn motors en dat moet je zo houden.
 
(standaard opmerking, ---->BROMMER FORUM<----) maar der zit wel een kern van waarheid in.
En waarom niet gewoon een rs125 kopen? die dingen zijn er nog op gemaakt ook. Echt waar het 125 blok zit er al gewoon bij aankoop in. Knap he!! ;)
En kom niet aan met ik heb nog geen motorrijbewijs, schroef het kenteken eraf en plak je brommer plaatje erop. :z

Ben zomaar bang dat je hier ook niet op erg veel steun moet rekenen. Iig niet van mij B| Want brommers zijn brommers en motors zijn motors en dat moet je zo houden.

Bedankt voor je reply.
Tenminste een normale reactie.
Ik rijd al voor de motor.
Ga over 1 maand ongeveer afrijden.
Maar als je een 125 blok erin gooit dan doet ie het ook aardig neem ik aan.. voor verlopig?
Of kan je ook alleen een 125cc erin gooien.. of hoort de gehele blok erbij.
Zoja, wat kan je me voor nu aanraden dan?
 
Bedankt voor je reply.
Tenminste een normale reactie.
Ik rijd al voor de motor.
Ga over 1 maand ongeveer afrijden.
Maar als je een 125 blok erin gooit dan doet ie het ook aardig neem ik aan.. voor verlopig?
Of kan je ook alleen een 125cc erin gooien.. of hoort de gehele blok erbij.
Zoja, wat kan je me voor nu aanraden dan?
Ik zal ook proberen een normale reactie te geven ;) .
Zoals gezegd: een brommer is géén motor. Een motor is méér dan alleen de 50cc+. Wat denk je wat er gebeurt als jij met je übergefokte 125cc eens stevig in de (nog steeds) brommerankers moet? Wat dacht je hoe het voelt als je door je eigen ketting wordt ingehaald, of dat straks je frame zo krom is dat je in rechte lijn met je voorwiel links en achter rechts een putdeksel kunt passeren?
Kom tot bezinning en ga je een echte motor aanschaffen. Dan kan je tenminste de 100+ dagen op dit forum halen, voordat je (naast andere weggebruikers) jezelf te barsten rijdt.

Succes!
 
.....
Welke mogelijkheden zijn er.. enn wat kost het ongeveer?
.....

Dit kost genoeg om de rest van je leven krom te liggen als je iemand aanrijdt.
nl. niet verzekerd! (wel eens aan gedacht)
verder denk ik ook dat je op dit forum niet al te veel serieuze reacties zult krijgen, en hoe dat komt mag je zelf over nadenken. :(
 
Ik word al een beetje moe als ik hier begrippen lees als: "rs125 naar? bouwen", en "een ander blok in gooien".............
Waarom dat laatste? kijk b.v naar de rd350/mito combi's op rd350.nl dat vind ik persoonlijk echt super stoer :)

Over die rs50, het kan.. je moet het een en ander aan je frame verlassen.. maar je hebt een paar nadelen;
- De wegligging van een rd50 is in vergelijking tot de rs125 en de mito zwaar brak!
- Het frame van een rs50 is ws ook te slap voor een rs125 blok (aangezien die wel wat meer vermogen levert dan een getuned 74cc'tje (wat jullie wel 80cc zullen noemen ws))
- Het blijft een brommer, je zult er nooit legaal op kunnen rijden (maargoed dat boeit de meeste brommerrijders toch niet)

Kostten; een 2e blokje moet je rond de 250 euro rekenen... misschien nog wel wat meer.. Als je zelf kunt lassen zijn er opzich geen verdere kosten, dus sja.. tis aan jou :)
 
kijk vriend,
Het gaat hier niet alleen om of dat blok eventueel wel of niet tussen je frame past, en nee alleen een 125cc cilinder op je 50cc blok bouwen kan niet. Maar denk is aan al die andere belangrijke dingen (in mijn ogen dan) Zoals remmen, een sterk frame en wat al niet meer. Oftewel als je die brommer van je zo zou willen opfokken ben je gewoon heeeeeeeeel stom bezig |(
Trouwens als je over een maand al gaat afrijden, waarom verpats je die brommer dan niet en koop je gewoon een normale 125cc?
ik heb er nog wel eentje staan voor je. 900 euro met alleen lichte schuifschade aan de rechterkant. Voor de rest in prima staat. (krijgt dit topic zowaar nog een nuttige wending voor mij)
 
idd, je kan (helaas) niet zomaar een 125cc onder een 50cc gooien. Dit heeft overigens niets met sterkte te maken, want bij een frame draait het uberhaupt niet om sterkte, maar om stijfheid & die heeft een 50cc deltabox meer dan genoeg.

Er wordt wel vaak 125cc'tjes uitgerust met een 50cc blok. Dit heeft met de wielbasis te maken. Bij racende 50cc ligt de snelheid weer zo hoog, dat de fiets veelste nerveus zou worden, met zo'n kleine 50cc wielbasis. Echter met een andere achterbrug, zou dit probleem weer opgelost zijn.

BTW wat is dat motor/brommer gezeur toch iedere keer.
 
Haha , vergelijk voor de "grap" een een rs50 en een rs125 frame,achterbrug,ketting enz.

Zoals hierboven al gemeld, passen zal het op een gegeven moment zker , alleen mag je misschien paar weken later gaan kijken voor een opgefokte rolstoel |(

Herinner me ineens ook het topic "kan een busa ook op 25kw" :o
 
idd, je kan (helaas) niet zomaar een 125cc onder een 50cc gooien. Dit heeft overigens niets met sterkte te maken, want bij een frame draait het uberhaupt niet om sterkte, maar om stijfheid & die heeft een 50cc deltabox meer dan genoeg.

Er wordt wel vaak 125cc'tjes uitgerust met een 50cc blok. Dit heeft met de wielbasis te maken. Bij racende 50cc ligt de snelheid weer zo hoog, dat de fiets veelste nerveus zou worden, met zo'n kleine 50cc wielbasis. Echter met een andere achterbrug, zou dit probleem weer opgelost zijn.

BTW wat is dat motor/brommer gezeur toch iedere keer.

ohja stom van mij natuurlijk om te denken dat een frame sterk moet zijn |( :Z
Waarom maken ze anders het frame, de achterbrug, de voorvork enz van een 125 zoveel groter, dikker, vooruit stijver, enzovoort
Kan me wel voorstellen dat het een leuk project zou zijn, maar ga der alsjeblieft niet mee de straat op. Het heeft dan overigens ook geen reet meer met het echte motorrijden te maken (vind ik persoonlijk hoor) aangezien het gewoon een brommer blijft.
 
hoi tnx voor de reactie's
dan weet ik genoeg zo..
gewoon niet doen dus..
welke 125cc heb je dan in de aanbieding??
En wie kan een rs125 voor een mooie prijs regelen......
Want mijn rs50 moet dan nogweg
 
hoi tnx voor de reactie's
dan weet ik genoeg zo..
gewoon niet doen dus..
welke 125cc heb je dan in de aanbieding??
En wie kan een rs125 voor een mooie prijs regelen......
Want mijn rs50 moet dan nogweg



ik heb een af1 in de aanbieding, zeg maar de voorganger van de rs. Hij heeft hier al eerder te koop gestaan. Kreeg ik me eerste serieuze reactie, ging ik die dag op me bek. :( Nu moet ik nog wat regelen met de verzekering, wat +/- nog 1.5 maand zal duren en dan kan ik hem weer op marktplaats en motor forum zetten.
full

dit is wel van voor de schade, al is dat alleen maar een bekraste rechter kuip en een kappot kuipruitje. En dat voor maar 900 eurotjes :9 Technisch perfect 8-)
 
Ik heb zelf weleens een blok van een nsr125 in een frame van een nsr50 gemaakt, veel laswerk, frame verstevigd, dikke 125cc ketting erop, maar voor de rest (remmen) niks aangepast. Het was gelukkig ook niet voor mezelf maar voor een kennis van me. Ik heb er toen ie klaar was een keer mee gereden, uiteraard mn motorpak aangedaan, en dat gekke ding liep met gemak 150km/u op de autoteller. Harder dan dat durfde ik niet te rijden omdat het ding slingerde aan alle kanten, is niet echt een fijn gevoel. Hij trok natuurlijk wel snel op, maar je kon er echt niet hard mee door de bocht ofzo. Het blok kostte 1500 guldens, inclusief cockpit, ontsteking enz. Het was een leuk project maar eigenlijk veel te gevaarlijk.

Koop gewoon een rs125 om mee te beginnen, ik heb zelf ook 2 jaar op een mito 125 gereden en dat was echt heel goed om te leren rijden!! Veel plezier met motorrijden!!
 
Buiten dat het best dom is, is er een probleem wat lastig is. B| Bij de een loopt de ketting links, bij de ander rechts.(jajaja, ook daar is wel wat op te vinden dat snap ik) Misschien doen ze dat wel expres om idioten tegen te houden. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan