RS125 olie

Anthro

Die hard MF'er
12 jul 2004
337
0
Kapellen (Antwerpen) .BE
Wat voor 2T olie kan ik best in mn nagelnieuwe RS125 kappen binnenkort?
Vol of halfsynthetisch en welk merk? want er zijn 101 soorten olie, heb voorheen met een scooter gereden maar daar zat geen power achter dus maakte het niet uit...


Nu wil ik enkel het beste voor mijn RS125 zodat ik veel km's kan doen zonder vastloper of zware kosten door slechte smering!

Als je een olie vermeld geef dan ook de prijs ;)

Alvast bedankt mensen!
Koen
 
IK gebruik Shell Advance VSX 2. Ben er best tevreden over. Heb pas mijn zuiger laten vervangen bij een dealer en die zij dat de zuiger er nog erg goed uit zach. De olie zou hier een rol van betekenis hebben kunnen gespeeld. De olie kan je kopen bij de Shell pompen voor ongeveer 10 euro. Ik weet het namelijk niet precies, omdat ik de olie via iemand koopt die bij de Shell werkt.
 
Ik gebruik Valvoline volsynthetisch (10w40 noemen ze het geloof ik). Das een prima olie voor zo rond de 6 euro!
 
Ik gebruik zelf altijd Castrol TTS en dat bevalt prima.

Het is belangrijk dat je, naast goede olie, ook het blok flink laat werken. Dit voorkomt allerlei problemen met olieafzetting.

Dus goed warmrijden en dan een een fors stuk snelweg pakken.

veel plezier van je 2tact !
 
dan geef ik liever 1€ meer uit en koop ik agip speed,betere olie is er niet voor een normale prijs
 
Ok bedankt mensen, ik denk dat het wel duidelijk is ondertussen, 80% gaat voor TTS :) Morgen voorraadje inslaan, dan loop ik wat nutig te doen ipv heel de dag onrustig te lopen wachten op mn RS125 :9
 
ik gebruik ipone olie,te koop in de betere scooter shop(1 die zich bezich houd met scooter races). speciaal gemaakt voor 2takt motoren die rond de 15000 toeren draaien,en ruikt bovendien heerlijk naar aardbeien. is wel duurder dan de gewone olie maar bij extreem geweld op de weg of circuit kun je niet bezuinigen op olie vind ik. grz
 
ik was zelf ookal van plan om er castrol tts in de mijne te gooien.

ik heb btw ook een rs125 uit 2002 gevonden, (sbk kleuren) met nog geen 2500km erop! die word wss de mijne
hoeveel km kan ik eigelijk halen met een volle tank?? een afstand ongeveer is goed.
 
ik was zelf ookal van plan om er castrol tts in de mijne te gooien.

ik heb btw ook een rs125 uit 2002 gevonden, (sbk kleuren) met nog geen 2500km erop! die word wss de mijne
hoeveel km kan ik eigelijk halen met een volle tank?? een afstand ongeveer is goed.

Denk dat je met volle tank zo'n 200 + km kan rijden??? moet je niet al te sportief rijden he :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan