RS125 vraagjes

TheFugitive

Rookie
14 okt 2005
8
0
Voorburg
Ik heb vraagjes ivm mogelijke aanschaf van de aprilia rs125 :]

Hoe is het geluid? Scootergeluid of gewoon een mooi sportief motorgeluidje? Kan je het geluid veranderen door een andere uitlaat erop te zetten? Is dat legaal?

Wat is de prijs van een 2ehands in een goede staat?

Ciao
 
Een kawasaki fan op een rs125 :?
Als je een mooi geluid wilt ga dan eens op zoek naar een zxr400, staan er zat te koop op dit forum ;)
 
|( ik begrijp het niet, telkens ik in het 25kw forum kom raak ik gefrustreerd verdorie toch
 
Ik heb vraagjes ivm mogelijke aanschaf van de aprilia rs125 :]

Hoe is het geluid? Scootergeluid of gewoon een mooi sportief motorgeluidje? Kan je het geluid veranderen door een andere uitlaat erop te zetten? Is dat legaal?

Wat is de prijs van een 2ehands in een goede staat?

Ciao


Het geluid: Scooter geluid.
Kan je het veranderen? Ja, maar blijft scooter geluid (2 takt he)
Is dat legaal? Ja, zolang je onder de 25kw grens blijft
Wat is de prijs? www.marktplaats.nl

Ik zeg; ZX-6R :Y
 
Scootergeluid? Bullshit...
zodra je bij 7k toeren zit maakt het toch echt geen scootergeluid meer, en dit is dus bijna altijd omdat je bijna altijd boven de 7k toeren zit... misschien dat sommige rs'jes wel een scooter geluid maken maar die van mij en van me broer niet.. alleen als je laag in de toeren rijd en dat is dus bijna nooit.

edit: maakt zeker wel een mooi geluid (althans dat vind ik, en mensen die hun nek zo hard verdraaien als ik en me broer langsrijden)
 
Ik vind een RS125je wel lekker klinken (oke ik ben een tweetakt fan) zeker als je er een expansiepijpje opgooit. Ik had onder mijn rs een Gianelli uitlaat klonk echt super!!

De prijzen is afhankelijk van het bouwjaar.., een extrema koop je voor een bedrag van 1200-1500 euro, kijk inderdaad maar op marktplaats ofzo daar staan er genoeg te koop! Succes!
 
Een kawasaki fan op een rs125 :?
Als je een mooi geluid wilt ga dan eens op zoek naar een zxr400, staan er zat te koop op dit forum ;)

mag dat niet dan? :9 rs125 is een goede beginnersmotor wil uiteindelijk gaan voor de zxr10 *O*

tjaa ik ben nog een amateurtje vandaar dat het voor jullie dom overkomt maybe..

dont go hard on me O-)
 
mag dat niet dan? :9 rs125 is een goede beginnersmotor wil uiteindelijk gaan voor de zxr10 *O*
tjaa ik ben nog een amateurtje vandaar dat het voor jullie dom overkomt maybe..

dont go hard on me O-)
Uiteindelijk zijn we allemaal amateurs.... -O-

Persoonlijk zou ik me over dat geluid niet zo'n zorgen maken, eerder of het allemaal een beetje heel blijft. Maar een wat snerpend (irritant?) geluid vind ik ze vaak wél maken – wel leuke dingen om te zien trouwens. :)

Voor prijzen kun je wellicht hier een aardige indicatie krijgen. Over de vraag óf je daar ook moet kopen, zijn al genoeg topics voorbijgekomen.
 
Ik heb vraagjes ivm mogelijke aanschaf van de aprilia rs125 :]

Hoe is het geluid? Scootergeluid of gewoon een mooi sportief motorgeluidje? Kan je het geluid veranderen door een andere uitlaat erop te zetten? Is dat legaal?

Wat is de prijs van een 2ehands in een goede staat?

Ciao

Scootergeluid? Tis net waar je van houd. Ik hou wel van de scherpe geluid van 2 takt. Hoor veel goeds over een Arrow uitlaat(je) Legaal? Vast niet. Alles wat niet origineel is is zo ongeveer illegaal, maar niet zo dat je om de haverklap stil zal staan.

Prijzen zijn zeer afhankelijk van bouwjaar, km stand en wanneer de zuiger en cilinder weer aan de beurt zijn. En uiterlijke staat natuurlijk.
 
gewoon is kijken in de buurt of er mensen zijn die een RS hebben....
of toch gewoon een keer naar de TT. Dan kan je ook een beetje horen hoe jouw RS zal klinken :+

De mijne klinkt absoluut goed. Je moet ze idd boven de 7k houden, dan heb je echt een gaaf geluid 8-)
 
gewoon is kijken in de buurt of er mensen zijn die een RS hebben....
of toch gewoon een keer naar de TT. Dan kan je ook een beetje horen hoe jouw RS zal klinken :+

De mijne klinkt absoluut goed. Je moet ze idd boven de 7k houden, dan heb je echt een gaaf geluid 8-)

Idd boven de 7k, der onder is er ook niets te beleven. Maar leer je wel goed van schakelen. Zit nu zelfs op mijn Gixxer nog enthousiast te roeren.
 
Hoe is het geluid? Scootergeluid of gewoon een mooi sportief motorgeluidje? Kan je het geluid veranderen door een andere uitlaat erop te zetten? Is dat legaal?

k heb een Cagiva Freccia, met standaard uitlaat, en die klinkt echt bij lange na niet als een scooter.. 't ding schreeuwt t gewoon uit van plezier als ie toeren mag maken! Ik zou 't zeker geen 'mooi sportief motorgeluidje' willen noemen, maar eerder een 'hels 2takt race geluid'.
 
k heb een Cagiva Freccia, met standaard uitlaat, en die klinkt echt bij lange na niet als een scooter.. 't ding schreeuwt t gewoon uit van plezier als ie toeren mag maken! Ik zou 't zeker geen 'mooi sportief motorgeluidje' willen noemen, maar eerder een 'hels 2takt race geluid'.


okeej dan! :] wilde ik ff weten *D

maar.. geeft dat hetzelfde geluid als een rs125?
 
Mensen die zeggen dat een rs125 een scootergeluid maakt hebben er nog nooit 1 in het echt gehoord of ze proberen het gewoon af te kraken. Als je een leuk uitlaatje eronder zet dan maken alle rs'jes een mooi geluid vind ik.
 
Mensen die zeggen dat een rs125 een scootergeluid maakt hebben er nog nooit 1 in het echt gehoord of ze proberen het gewoon af te kraken. Als je een leuk uitlaatje eronder zet dan maken alle rs'jes een mooi geluid vind ik.
Ja, als mensen zouden zeggen dat mijn M met z'n open dempers een kontgeluid maakt, heb ik ook de neiging te denken dat ze niet helemaal fris zijn.
M.a.w.; jij vindt jouw rs een mooi geluid maken; hoe subjectief ook, maar daar gaat het uiteindelijk toch om huh? :)
 
Ja precies, als je het zelf maar mooi vind..
ook al is het natuurlijk wel leuk als anderen je geluidje ook wel leuk vinden.
 
In principe wel scootergeluid ja. Stond er 1 bij het stoplicht en trok op. Dacht dat het een Rs50 was die flink was opgevoerd. Maar de uitlaat zat aan de andere kant ;) Klinkt als hard opgevoerde brommer (hard als in geluid).
 
Voor prijzen kun je wellicht hier een aardige indicatie krijgen. Over de vraag óf je daar ook moet kopen, zijn al genoeg topics voorbijgekomen.

Aardig duur vind ik ze daar...op marktplaats kan je dezelfde fietsen een stuk goedkoper krijgen.
 
wat bedoel je daarmee? vertrouw je die internet site niet dan?
Geen ervaring mee. En tis gewoon een motorhandel volgens mij. Maar de afgelopen jaren veelvuldig voorbij gekomen – en dat was niet altijd positief, als ik het me goed herinner.
Mijn mening? Als het dan tóch een rs125 moet worden, liever daar (of een andere motorhandel) kopen dan particulier.
 
http://www.motoroccasion.nl/Inlinking/template_motoralo/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=12703&Idnr=235820

Ik heb op dit fietsje een testrit gereden en is super oke.
De motor is niet van de zaak zelfs maar van een VROUWTJE die de fiets via hun probeert te verkopen, geen verkoop praat want ik heb de vrouw zelf opgezocht tijdens het testritje om zo ook een de eigenaar te zien en het een en het ander over de fiets te vragen.
De fiets is bij ralo nieuw gekocht en onderhouden en gaat voor 2600 euro de deur uit.

motoralo is een goede betrouwbare zaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan