RS250 terug in productie

evolver86

MF veteraan
1 aug 2002
4.908
397
Aprilia RS250 weer in productie!

Aprilia_RS_250_pista_stpz.jpg

(RS250 2004)

Een toch wel verrassend persbericht van Aprilia: de RS250 wordt na vele smeekbeden van hevig teleurgestelde tweetaktfans weer in productie genomen! Er is wel een "maar": het btreft een kentekenloze circuitversie. De reden van het uit productie nemen was immers dat de RS250 in zijn huidige vorm niet meer aan de nieuwste emissie-eisen kon voldoen en er dus geen typegoedkeuring meer voor werd gegeven. Aanpassingen zouden ofwel veel vermogen kosten, ofwel veel te duur worden. Na onder andere een enquete op de Aprilia-website werd besloten de RS250 op deze manier alsnog op de markt te brengen. De exacte prijs is nog niet bekend, maar zal waarschijnlijk €8000,-- bedragen. Daarvoor heb je dan een RS250 met lichte racekuip en een lichter uitlaatsysteem met carbonfiber einddempers.

Naast de RS250 worden ook de RS125 en de RSV Mille R Factory in een voordeliger kentekenloze circuitversie leverbaar. De richtprijzen zijn daarbij respectievelijk €4000,-- en €14.000,--. Ook deze machines worden geleverd met onder andere lichte racekuipen. De RSV geeft tevens een titanium uitlaatsysteem met 102dB-dempers, hetgeen circa 3PK meer topvermogen oplevert en 10PK meer in het middengebied, waar de standaard uitlaten een lichte dip geven.

Voor de RS125 en de RSV komen kits beschikbaar waarmee de motor later alsnog straatlegaal kan worden gemaakt (lichten, bedrading, uitlaten en zo, maar geen kuipwerk). Voor de RS125 zal die kit €1000,-- gaan kosten, voor de RSV circa €4000,--.

Wanneer je belangstelling hebt boor een van deze drie Aprilia;s doien je voor 31 januari je bestelling op te geven. De RS125 en de RSV Mille R worden dan in maart geleverd, de RS250 helaas pas in juni.

Info: Aprilia World Service Nederland (076-543 16 40)

609_normal.jpg

(RSV Mille R Factory 2004 (circuitversie))

Naar MOTO73 nummer 1 2004

foto's: www.moto-station.com
 
Laatst bewerkt:
ja idd....lache eigenlijk die 250 heeft 2 pijpen terwijl
die suz 750 van mij het met eentje moet doen....hehehehe

misschien wat overmoedig van aprilla.....
 
ja idd....lache eigenlijk die 250 heeft 2 pijpen terwijl
die suz 750 van mij het met eentje moet doen....hehehehe

misschien wat overmoedig van aprilla.....

Dat is weer niet zo gek, want een tweetakt heeft meestal één uitlaat per cilinder. Maar ik blijf erbij dat die onderste foto geen RS250 is. Eerder een mille.
 
zien jullie nu zo slecht? :)
da's een 2004 mille in circuitversie poepsimpel


zal het er even bijzetten, onderste is idd een rsv in circuitversie, bovenste is een rs250..

250 is tweetakt, dus heeft zoals het eerste model al had, en de rgv twee pijpen aan de rechterkant, boven elkaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan