RS250, tot welke lengte?

Pjott3r

MF'er
28 sep 2004
33
0
Egmond aan Zee
Hey mensen,

Ik heb net mijn rijbewijs (zwaar) behaald en heb eigenlijk al een motor (Suzuki GS400E) gratis geregeld, maar dat is een heel ander verhaal. Mijn vraag:

Ik ben zelf een kleine 2 meter lang en zat te kijken naar een RS250. Ik heb al het een en ander gelezen over deze motor (voor- en nadelen), maar wat ik mezelf afvroeg: Ben ik niet te lang? En dan bedoel ik niet alleen dat ik eruit zie als een circusbeer, maar ook de praktisch kant van het verhaal?

Ik zou graag geen reacties krijgen van, 2-takt zuigt, het is net een brommer, veel onderhoud, veel kosten, enz. Want dat gedeelte heb ik al gelezen in alle andere topics.

Pjotter
 
Volgens mij moet dat wel te doen zijn, vraag anders ff in het rs/rgv topic.

H@rstikke gek heeft ook een rs250 en is volgens mij ook een kleine 2 meter en dat gaat zonder problemen.

Succes
 
Tja het ligt ook aan jezelf of je er mee kan leven dat je iets krapper zit, je moet niet verwachten dat je het uren volhoud op zon motor met 2 meter.

Hier geld ook weer, gewoon zelf even proberen, lukt zon GS? dan lukt denk ik een RS ook wel.
 
Persoonlijk vind ik het niet passen..
alles kan he..
maar ik denk niet dat je volledig relaxed (voor zoverre dat kan) op die RS250 gaat rijden.
Is meer voor 1m70 - 1m80.
Ook oogt het niet meer mooi als je te groot bent voor een bepaalde motor..

Net als het omgekeerde waar is,
ik heb ooit eens iemand van 1m60 op een Varadero1000 gezien, en op een Hayabusa..
rijden: ok..
Maar het is geen zicht...

Is er niets beters dat bij jou past?
denk het wel..
in ieder geval succes :+
 
Volgens mij scheelt het nog welke versie/bouwjaar je neemt. Ik dacht dat het oude model wat groter was dan de nieuwe, maar daar kunnen de echte kenners je meer over vertellen.
 
Wat maakt het uit hoe het eruitziet :?

Kijk, ik wil een mooie motor, maar hoe het er uit ziet als ik erop zit kan me niet deren. In de garage wil ik er bij staan kwijlen ja, maar als ik erop zit gaat het om het rijden.

En als jij op een RS250 heel veel plezier kan hebben met het rijden, dan zou ik het gewoon doen.

Je zult voor je zelf de afweging tussen comfort en fun al wel hebben gemaakt. Bovendien schikt een 2-takt toch al niet om er lange reizen mee te maken, bijv. op vakantie. Dus dat zal het probleem niet zijn.
 
Bovendien schikt een 2-takt toch al niet om er lange reizen mee te maken, bijv. op vakantie. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Wat ik mij afvraag, waarom zou je met een r6 wel op vakantie kunnen gaan en met een rs250 niet??? Zit allebei klote op lange afstanden denk ik.
 
Volgens mij scheelt het nog welke versie/bouwjaar je neemt. Ik dacht dat het oude model wat groter was dan de nieuwe, maar daar kunnen de echte kenners je meer over vertellen.
Nope,de nieuwe is groter.Tenminste,de tank en het kuipwerk.
Het frame is exact gelijk,de zithoogte ook,dus qua zit zijn ze gelijk.

Maar nogmaals,met 1.85 pas ik er uitstekend op.

trouwens,als ik mijn rs250 naast de 2003 R6 zet,zijn ze volgens mij even groot.
een R6 is ook maar een klein fietsje.
 
Wat ik mij afvraag, waarom zou je met een r6 wel op vakantie kunnen gaan en met een rs250 niet??? Zit allebei klote op lange afstanden denk ik.

Beide = sportmoto's, en geen tourmotors
dus de zitpositie = "agressief", soms beetje vermoeiend voor de rug,
maar valt wel mee...

MAar de R6 = viertakt,
en RS250 = tweetact,
betekend dat je ongeveer om de 500km, 1L olie moet bijdoen,
als dat geen probleem is..
dat zal het wel lukken,
de top van RS250 =210km/u,
dus als je chilled tegen 140km/u..
dan kan die motor zeker paar duizend km aan een stuk....

MAar ze zijn niet gemaakt voor verre reizen die RS'n
Ik heb een RS125 gehad, en een kameraad heeft nu een RS250..
tof voor dichtbij.. maar echt ver ...
dan ziet het beestje af..
hoe dan ook
succes :)
 

Rondje belgie-luxemburg-duitsland (1400 km) geen probleem met een RS250 hoor!!
Tsja olie en tanken dat hoort nou eenmaal bij een tweetakt. Als je zonodig ver wilt reizen hebben de duitsers een prima merk...

Tis net wat je wilt he :)
 
Wat ik mij afvraag, waarom zou je met een r6 wel op vakantie kunnen gaan en met een rs250 niet??? Zit allebei klote op lange afstanden denk ik.
De zit is inderdaad te vergelijken, maar ik bedoel dus het verschil tussen 4- en 2-takt. 2-takt is gewoon onbetrouwbaarder, slurpt olie en is zeer ongeschikt voor constante toerentallen op de snelweg, het eerst gedeelte wordt immers vaak op de snelweg overbrugt.

Staat wel weer tegenover dat je met een 2-takt in de bergbochtjes 10 keer zoveel plezier hebt :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan