RS250 uit productie!

aprilia2000

MF veteraan
In memoriam
13 apr 2002
6.366
0
Grijpskerke
Ja, je leest het goed, de Aprilia RS250 is verleden tijd!
De RS250 voldeed niet aan de laatste emissie-eisen en is dus uit productie genomen, afgelopen jaar werden de laatste 2001 modellen verkocht (er was al geen 2002 kleurstelling gekomen).
Ook is er van de RS125 geen nieuwe kleurstelling uitgebracht dus ik ga ervanuit dat ook deze uit productie is genomen en dat dit jaar de laatste 2002 modellen worden verkocht.

Wat ik me nu afvraag, wat heeft dit nou voor effect, ik neem aan dat Suzuki de blokjes dan ook niet meer produceerd???
 
tyfus emissie eisen waar slaat dat op, alsof er veel mensen zijn die die dingen voor dagelijks verkeer gebruiken!
 
regels zijn regels jongens... het is trouwens niet de enige reden waarom hij uit productie is... Verkocht niet goed!!!
 
tyfus emissie eisen waar slaat dat op, alsof er veel mensen zijn die die dingen voor dagelijks verkeer gebruiken!


Tja, voor een twee-takt kun je wel 5 vier-takten laten rijden door die verbrande olie.
Dit was al langer bekend. Het is alleen wel jammer voor de cup-rijders, de aprilia challenge sterft dus ook uit. Weer een betaalbare klasse minder.

-edit: wordt die van mij natuurlijk steeds meer waard (zeldzaam!!!)
 
Jaaaaaaaarenlang geen enkel probleem geweest, al waren er 1 miljoen van verkocht geweest....

en nu, just like that, verboden.......snap je zoiets?! :j Zoiets gaat er bij mij eenvoudig weg niet in.......
 
Jaaaaaaaarenlang geen enkel probleem geweest, al waren er 1 miljoen van verkocht geweest....

en nu, just like that, verboden.......snap je zoiets?! :j Zoiets gaat er bij mij eenvoudig weg niet in.......

tja, het was al jaren bekend dat er een aanscherping van de regels zat aan te komen.
Het ergste is nog wel dat er straks ook niet meer gereden mag worden (in 2008). ;( Bah, moet ik straks op zo'n trekker rijden met zo'n irritante remmende werking van de motor. :(
 
Dus in 2008 mag je niet meer met een RS250 de weg op?
Denk trouwens dat de RS250 er niet echt meer waard op word, eerder minder omdat ik denk dat onderdelen moeilijker te krijgen zijn zometeen, dealers zullen minder onderdelen voor de 250 op voorraad gaan leggen en dus ook nog 's een langere levertijd.
 
Ja, je leest het goed, de Aprilia RS250 is verleden tijd!
Ook is er van de RS125 geen nieuwe kleurstelling uitgebracht dus ik ga ervanuit dat ook deze uit productie is genomen en dat dit jaar de laatste 2002 modellen worden verkocht.

Ik zal er geen traan om laten.
Van mij mogen ze 49cc ook verbieden, of aan zéér strenge regels binden.
 
Das lekker weer '(
Klotige milieu eisen.... :j

Krijgen we er nog een andere twee-en-een-half voor terug aprilia?
Een 250 viertakt met turbo ofzo *D

Nee genoeg gekkigheid... zat er aan te komen natuurlijk met die milieu emissie shit.

Trouwens hoe kwam je aan de info dat hij niet meer in productie is????
 
Laatst bewerkt:
Dus in 2008 mag je niet meer met een RS250 de weg op?
Denk trouwens dat de RS250 er niet echt meer waard op word, eerder minder omdat ik denk dat onderdelen moeilijker te krijgen zijn zometeen, dealers zullen minder onderdelen voor de 250 op voorraad gaan leggen en dus ook nog 's een langere levertijd.

Jep, tot 2008 mag je nog knallen met een twee-takt, daarna niet meer dus.
Onderdelen blijven nog wel een tijdje geproduceerd denk ik, voor de suzuki RGV ook nog heel lang doorgegaan.
 
Jep, tot 2008 mag je nog knallen met een twee-takt, daarna niet meer dus.
Onderdelen blijven nog wel een tijdje geproduceerd denk ik, voor de suzuki RGV ook nog heel lang doorgegaan.

Van waar heb jij die info dat na 2008 geen 2takts meer mogen rijden? Kan iemand dit bevestigen of heb je een link ofzo? Dat is nl. het eerste wat ik daarvan hoor.
 
Van waar heb jij die info dat na 2008 geen 2takts meer mogen rijden? Kan iemand dit bevestigen of heb je een link ofzo? Dat is nl. het eerste wat ik daarvan hoor.

omdat ik toch niks te doen heb zal ik het voor je opzoeken,
gedult nog even.....
 
Ik geloof er niks van eerlijk gezegd.

En die klote scooters dan :?
Moet je soms eens zien wat er allemaal uit die uitlaatjes komen.

Aprilia kan echt wel iets aan die emissiegassen doen.
 
Aprilia kan echt wel iets aan die emissiegassen doen.

Doen ze ook die DiTech Scooters... benzine injectie op de 2-takt.

Maar het lijkt me sterk dat de 2-takt verboden gaat worden in 2008.
Dat zou echt te absurd voor woorden zijn :j

Lijkt me gewoon niet kunnen... Maarja ze zijn tot alles in staat |(
 
whahahaha... 2-takt veboden in 2008. Natuurlijk. Want jij wilt zeggen dat in 2008 geen enkele scooter meer mag rijden. Sorry hoor, maar een beetje nadenken doet je inzien dat het broodje aap is. Wat betreft RS250... Zonde, maar wel begrijpelijk na -tig jaar.
 
Binnen niet al te lange tijd komen er 2-takt, injectie fietsen. Meer vermogen, minder schadelijk emissie en een atuk duurder '(
 
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:28 schreef Siwwn het volgende:Vindt ik ook, behalve voor scooters.

Nee, ik vind juist omgekeerd.

Scooters er uit, en alles op 80cc met kenteken, periodieke keuring en verplicht theorie+praktijk examen.

Hmmm... nu ik er over denk.
Periodieke keuring voor alles wat 2-takt is. })

Mogen ze toch blijven rijden, en zijn we van een hoop problemen af.
 
Dit heeft in de Performance Bikes van september 2002 gestaan:

Gebouwd door een samenwerkings verband tussen:
Lotus, Institut Francais du Petrole, OPCON SEM & Autorotor, Politecnico di Milano en Queens University Belfast....

Een 2000cc V4 2-takt met benzine injectie, uitlaat poort systeem, gecontroleerde zelfontbranding (net als diesels)!!

Meer koppel bij 1100 toeren dan twee GSX-R1000's bij maximaal vermogen!!
En 90% minder schadelijke uitstoot!!

En wie zei er dat er geen toekomst voor de 2-takt was? :)
 
Zoals al eerder werd gezegd... 2 takt met carb's gaan eruit.. langzaam maar zeker komen steeds meer merken met een injectie model.. ook pia heeft er al 1 staan
 
Als er een RS500 zou komen zou ik de eerste zijn die m ongezien zou kopen :9~

2-takt rulezzzzzz :} :}


Zwaar jammer dat de RS250 uit productie is, was een ontzettend vet fietske die ik nog steeds een beetje mis '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan