RS250 uit productie!

2 takten stinken, zijn onbetrouwbaar en klinken als opgevoerde brommers.














































;)



ik vind het niet zo jammer dat ie uit de productie gaat.
als ik een RS250 zou willen kopen in de toekomst ga je toch gewoon op zoek naar een nieuw model (ik bedoel het nieuwste model die als laatst is uitgebracht :) ) met weinig kilometers? zijn er wel te vinden, ook over een paar jaar.
 
Wat heb jij ineens tegen 2 takt(kon me herinneren dat je er zelf er niet al te lang geleden op rond reed)

Ik rij een dikke 250 km op een tank,en die zuigers is nou ook weer nie zo een ramp(nokkenas ketting hebben wij lekker nie)

P.S jullie vergelijken allemaal appels met peren.

Krukas pk's tegen achterwiel pk,s enz.

En hoe vaak gebruik je dat topvermogen op de weg,redelijk weinig.

Ik snap nie dat 2 takt en 4 takt niet door een deur gaan bij de meeste van jullie.

Het is allebei mooi,dus zeik niet telkens weer

(krijg toch telkens weer te horen,als ik met een groep meerijd,dat me motor toch wel een coole sound produceert)
Op zich heb ik niks tegen 2-takt, maar juist omdat ik zelf een half jaar (13.000 KM) 2-takt heb gereden spreek ik wel uit ervaring. Mijn ervaring is dat de RS125 nogal een probleemmachine is, dit vind je ook terug op het forum, veel problemen terwijl er zo weinig rondrijden.

De RS250 vind ik op zich een mooie machine, een vriend van me heeft er ook één, maar hij haalt nog geen 200 KM op een tank, hij zuipt zo rond de 1:10. En dat terwijl je er maar zo relatief weinig koppel en vermogen voor terugkrijgt. Ik hoor 'm dan ook nogal eens klagen over het verbruik. Een aantal nadelen van de RS250 vind ik:
- Verbruik/PK&Nm verhouding.
- De kickstarter,
- Zuigers vervangen bij 16.000 KM,
- De enorme afschrijving per KM,

Wat ik weer wél leuk vind zijn de looks, vooral het 2001 model vind ik erg mooi. Ook ben ik zeer te spreken over het dashboard, het heeft weleens kuren maar het ziet er gelikt uit.

Op zich vind ik de 2-takten dus best leuke machines, maar soms zie ik mensen hier op MF die zeggen dat ze een moderne 600 met gemak bijhouden met hun RS250 of dat hun RS250 een V-Twin sound geeft. Sorry, maar dan kan ik het niet laten om even erop in te haken.
 
Op woensdag 18 juni 2003 23:08 schreef aprilia2000 het volgende:Op zich vind ik de 2-takten dus best leuke machines, maar soms zie ik mensen hier op MF die zeggen dat ze een moderne 600 met gemak bijhouden met hun RS250 of dat hun RS250 een V-Twin sound geeft. Sorry, maar dan kan ik het niet laten om even erop in te haken.

En zo heeft ieder weer een andere smaakt en of meer/minder geld om een bepaald type motor te kopen...

De RS250 zuipt en dan kan je inderdaad als een nadeel zien... met de 25kW is het nog te doen ;)

Enne en vermogen houd de RS een 600 absoluut niet bij nee, bochten zijn toch wat anders, maar daar hebben we het al 3249 keer over gehad...

Eerst maar eens die 25kW periode achter de rug en dan zie ik wel verder...
Maar het blijft een lekker fietsie om mee te sturen!!!
 
En zo heeft ieder weer een andere smaakt en of meer/minder geld om een bepaald type motor te kopen...

De RS250 zuipt en dan kan je inderdaad als een nadeel zien... met de 25kW is het nog te doen ;)

Enne en vermogen houd de RS een 600 absoluut niet bij nee, bochten zijn toch wat anders, maar daar hebben we het al 3249 keer over gehad...

Eerst maar eens die 25kW periode achter de rug en dan zie ik wel verder...
Maar het blijft een lekker fietsie om mee te sturen!!!
:^
Als ik vragen mag: hoelang moet jij eigenlijk nog 25KW Scintilla?
 
GSX-R1000 2003: 168KG, 164PK
En ja, 4-takt, dus je rijdt niet van tankstation naar tankstation en zelfs niet van zuigerfabrikant naar zuigerfabrikant :z

Snap echt niet wat je elke keer loopt te zeuren over 2 takten, je wil toch niet beweren dat je nooit schik hebt gehad van je rs!! 2 takt zuipen? Ik denk dat ik langer met een tank doe als je denkt, 1:20 haal jij niet met je SV :X . Maar oke, jij mag met de grote jongens mee rijden dus dan is een RS kinderspul, of niet? :Z
 
Snap echt niet wat je elke keer loopt te zeuren over 2 takten, je wil toch niet beweren dat je nooit schik hebt gehad van je rs!! 2 takt zuipen? Ik denk dat ik langer met een tank doe als je denkt, 1:20 haal jij niet met je SV :X . Maar oke, jij mag met de grote jongens mee rijden dus dan is een RS kinderspul, of niet? :Z
Nou Jurgenfan, speciaal voor jou nog een keer dan:

Op zich heb ik niks tegen 2-takt, maar juist omdat ik zelf een half jaar (13.000 KM) 2-takt heb gereden spreek ik wel uit ervaring. Mijn ervaring is dat de RS125 nogal een probleemmachine is, dit vind je ook terug op het forum, veel problemen terwijl er zo weinig rondrijden.

De RS250 vind ik op zich een mooie machine, een vriend van me heeft er ook één, maar hij haalt nog geen 200 KM op een tank, hij zuipt zo rond de 1:10. En dat terwijl je er maar zo relatief weinig koppel en vermogen voor terugkrijgt. Ik hoor 'm dan ook nogal eens klagen over het verbruik. Een aantal nadelen van de RS250 vind ik:
- Verbruik/PK&Nm verhouding.
- De kickstarter,
- Zuigers vervangen bij 16.000 KM,
- De enorme afschrijving per KM,

Wat ik weer wél leuk vind zijn de looks, vooral het 2001 model vind ik erg mooi. Ook ben ik zeer te spreken over het dashboard (nieuw model), het heeft weleens kuren maar het ziet er gelikt uit.

Op zich vind ik de 2-takten dus best leuke machines, maar soms zie ik mensen hier op MF die zeggen dat ze een moderne 600 met gemak bijhouden met hun RS250 of dat hun RS250 een V-Twin sound geeft. Sorry, maar dan kan ik het niet laten om even erop in te haken.

Ennuh, 1:20 haal ik wel met m'n SV hoor, met m'n RS125 haalde ik dat niet. Ik vind gewoon dat een 2-takt erg veel zuipt als je ziet hoe weinig PK's en Nm's je ervoor terugkrijgt.

Snap je het nu wel, Jurgenfan?
 
Mijn dashboard doet t al 3 jaar zonder problemen...
En de afschrijving is juist laag man! Kijk maar s wat ze vragen voor een 2e hands RS250, daar schrijf je minder op af dan een andere sportmotor
 
Nou Jurgenfan, speciaal voor jou nog een keer dan:

Op zich heb ik niks tegen 2-takt, maar juist omdat ik zelf een half jaar (13.000 KM) 2-takt heb gereden spreek ik wel uit ervaring. Mijn ervaring is dat de RS125 nogal een probleemmachine is, dit vind je ook terug op het forum, veel problemen terwijl er zo weinig rondrijden.

De RS250 vind ik op zich een mooie machine, een vriend van me heeft er ook één, maar hij haalt nog geen 200 KM op een tank, hij zuipt zo rond de 1:10. En dat terwijl je er maar zo relatief weinig koppel en vermogen voor terugkrijgt. Ik hoor 'm dan ook nogal eens klagen over het verbruik. Een aantal nadelen van de RS250 vind ik:
- Verbruik/PK&Nm verhouding.
- De kickstarter,
- Zuigers vervangen bij 16.000 KM,
- De enorme afschrijving per KM,

Wat ik weer wél leuk vind zijn de looks, vooral het 2001 model vind ik erg mooi. Ook ben ik zeer te spreken over het dashboard (nieuw model), het heeft weleens kuren maar het ziet er gelikt uit.

Op zich vind ik de 2-takten dus best leuke machines, maar soms zie ik mensen hier op MF die zeggen dat ze een moderne 600 met gemak bijhouden met hun RS250 of dat hun RS250 een V-Twin sound geeft. Sorry, maar dan kan ik het niet laten om even erop in te haken.

Ennuh, 1:20 haal ik wel met m'n SV hoor, met m'n RS125 haalde ik dat niet. Ik vind gewoon dat een 2-takt erg veel zuipt als je ziet hoe weinig PK's en Nm's je ervoor terugkrijgt.

Snap je het nu wel, Jurgenfan?

ja zo kun je ook genoeg nadelen van jouw SV bedenken natuurlijk...
 
Ik moet tot juli 2004 nog 25kW rijden ;(

En jij? Die SV is toch ook 25kW?
Ik moet nog tot april 2004, hij 's inderdaad ook 25KW.

Op donderdag 19 juni 2003 18:30 schreef The SjaaX het volgende:
Mijn dashboard doet t al 3 jaar zonder problemen...
En de afschrijving is juist laag man! Kijk maar s wat ze vragen voor een 2e hands RS250, daar schrijf je minder op af dan een andere sportmotor
In 2001 kostte een RS250 nieuw €8.164,- nu zie je de modellen te koop staan voor minder dan €4000,- da's een afschrijving van ruim 50% in 3 jaar.

Op donderdag 19 juni 2003 20:34 schreef Aniki het volgende:ja zo kun je ook genoeg nadelen van jouw SV bedenken natuurlijk...
In mijn geval biedt de SV meer voordelen dan nadelen.
 
En Aniki,
Alleen topsnelheid van een 600 viertakt is hoger.
Qua versnelling (met name tot 150 km/u) en bochtensnelheid: eat 2stroke dust!!

Oh ja, en misschien zakt je broek wel af als iemand zegt dat een rs250 als een v-twin klinkt, maar misschien is het nog nooit bij je opgekomen dat de rs wel eens een v-twin zou kunnen zijn??? :+
 
En Aniki,
Alleen topsnelheid van een 600 viertakt is hoger.
Qua versnelling (met name tot 150 km/u) en bochtensnelheid: eat 2stroke dust!!

Oh ja, en misschien zakt je broek wel af als iemand zegt dat een rs250 als een v-twin klinkt, maar misschien is het nog nooit bij je opgekomen dat de rs wel eens een v-twin zou kunnen zijn??? :+
Héééééle diepe zucht....

Deze discussie is nu toch wel vaak genoeg gevoerd neem ik aan?

Is bovendien een behoorlijk oud topic, slotje dus als je 't mij vraagt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan