RS250 uit productie!

Pff, eerst zien dan geloven....... Wordt ook leuk voor alle boten bezitters, die kunnen hun 2 takt buitenboordbromfiets dan ook meteen het water in pleuren. Nee, voorlopig geloof ik er niets van dat ze het gaan verbieden.
 
Als er een RS500 zou komen zou ik de eerste zijn die m ongezien zou kopen :9~

2-takt rulezzzzzz :} :}


Zwaar jammer dat de RS250 uit productie is, was een ontzettend vet fietske die ik nog steeds een beetje mis '(
Vorige keer dat we het hier over hadden kwam dat verhaal over die RS500 ook voorbij, en ik ben de tweede die hem koopt!
 
De laatste "echte" motor uit productie...snif...

Dit verhoogt natuurlijk wel de cult status van dit fietsie, wel jammer dat ze nu nog zeldzamer worden.

WAT! 2 takt verbieden???? dat geloof je toch zeker zelf niet hè, 't zal wel over de productie gaan en niet over het gebruik.
Dan gaan ze zeker ook alle V8's van voor de olie crisis verbieden zeker??
 
2 takt verbieden kan niet hoor!!

Het is net als met de geluids eisen denk ik.

Vroeger mocht je zo veel uitlaat geluid maken als je zelf wou.
(En de merken houfden zich niet aan een limiet te houden)

Nu moeten de merken zich aan een aantal decibels houden.
Dat betekend toch ook niet dat de oude (luidruchtige) motoren niet meer mogen rijden? :)
 
Dit heeft in de Performance Bikes van september 2002 gestaan:

Gebouwd door een samenwerkings verband tussen:
Lotus, Institut Francais du Petrole, OPCON SEM & Autorotor, Politecnico di Milano en Queens University Belfast....

Een 2000cc V4 2-takt met benzine injectie, uitlaat poort systeem, gecontroleerde zelfontbranding (net als diesels)!!

Meer koppel bij 1100 toeren dan twee GSX-R1000's bij maximaal vermogen!!
En 90% minder schadelijke uitstoot!!

En wie zei er dat er geen toekomst voor de 2-takt was? :)

Moeten ze alleen nog wat verzinnen op het gewicht (kilootje of 700 :? ) en aan de twee ongewenste wielen.
 
Jammer hoor, dat die uit de productie moet
Ik heb het altijd een mooi modelletje gevonden, en daarbij ook best snel.
Mooi speelgoed. Sonde

Ik zit een beetje te wachten op de RS500.
Hopelijk komt deze door de emissie test.
150 kg en +/- 120 PK. Dat is pas een mooie verhouding :}

Als iemand op de hoogte is hierover.
laat het me zsm weten!
 
Jammer hoor, dat die uit de productie moet
Ik heb het altijd een mooi modelletje gevonden, en daarbij ook best snel.
Mooi speelgoed. Sonde

Ik zit een beetje te wachten op de RS500.
Hopelijk komt deze door de emissie test.
150 kg en +/- 120 PK. Dat is pas een mooie verhouding :}

Als iemand op de hoogte is hierover.
laat het me zsm weten!

En mij ook :9 !!!
 
Tja,
Als dit allemaal waar is, je zou maar een RD500 of RG500 hebben staan als collector zijnde......kl*te.
 
Jammer hoor, dat die uit de productie moet
Ik heb het altijd een mooi modelletje gevonden, en daarbij ook best snel.
Mooi speelgoed. Sonde

Ik zit een beetje te wachten op de RS500.
Hopelijk komt deze door de emissie test.
150 kg en +/- 120 PK. Dat is pas een mooie verhouding :}

Als iemand op de hoogte is hierover.
laat het me zsm weten!
andersom bedoel je zeker :+
150 pk en 120 kg.

trouwens, ik ben idd ook van mening dat dat verbod in 2008 een broodje aap verhaal is. Die strengere EURO2 eis gaat trouwens pas in 2004 van kracht, EURO 3 in 2008. Dat houdt in dat nieuwe motoren dan aan die eis moeten voldoen, bestaande motoren hoeven dat uiteraard niet. Dus als je nu een 2-takt hebt, zul je tot in den treure ervan kunnen genieten.
 
Het is natuurlijk onzin dat de oude tweetakt motoren zonder injectie (of katalysator) niet meer de weg op zouden mogen.

Je hebt op dit moment ook bij de auto\'s old-timers, zonder katalysator die volgens mij een stuk meer vervuilen dan is toegestaan.
Gaan ze deze dan ook verbieden?
Je gaat waarschijnlijk gewoon een stuk meer wegenbelasting betalen.
 
Jammer hoor, dat die uit de productie moet
Ik heb het altijd een mooi modelletje gevonden, en daarbij ook best snel.
Mooi speelgoed. Sonde

Ik zit een beetje te wachten op de RS500.
Hopelijk komt deze door de emissie test.
150 kg en +/- 120 PK. Dat is pas een mooie verhouding :}

Als iemand op de hoogte is hierover.
laat het me zsm weten!

:^
mij ook, maar vergeefse hoop ben ik bang ;( ;( ;(
 
goed ik ondersteun het verhaal dus absoluut niet.

alle nieuwe motoren moeten voldoen aan de eisen die gesteld worden aan de nieuw geproduceerde motoren. zo is het en is het altijd nog geweest. dus dat van 2008 en over met de pret,... DACHT HET DUS NIET! zoals al eerder genoemd is: hoe zit dat dan met oldtimers? nou dat mag dus gewoon. :9

Alle 2 takt-ers onder ons weest niet bevreest 2-stroke still rules! en dus ook na 2008! ;)

en nog ff wat: die gast R1kr ofzo.... fl*kk*r een eind op 2takt hater! GAH ERGENS ANDERS EEN 2TAKT FORUM ZITTEN ZIEKEN. :(
 
120pk 150kg mooie verhouding, hahahah kan beter
ninja zx6 2003+ full akra en pc3 156kg en 139 pk

Droom verder!!!

De kawa weegt droog (standaard) 161 kg en heeft een getest achterwiel vermogen (dus standaard) van 111 pk (Superbike mag. test)

Als jij er 139 uit kan halen mag je wel es bij ten Kate langs gaan voor een baan...
 
GSX-R1000 2003: 168KG, 164PK
En ja, 4-takt, dus je rijdt niet van tankstation naar tankstation en zelfs niet van zuigerfabrikant naar zuigerfabrikant :z
 
GSX-R1000 2003: 168KG, 164PK
En ja, 4-takt, dus je rijdt niet van tankstation naar tankstation en zelfs niet van zuigerfabrikant naar zuigerfabrikant :z

Wat heb jij ineens tegen 2 takt(kon me herinneren dat je er zelf er niet al te lang geleden op rond reed)

Ik rij een dikke 250 km op een tank,en die zuigers is nou ook weer nie zo een ramp(nokkenas ketting hebben wij lekker nie)

P.S jullie vergelijken allemaal appels met peren.

Krukas pk's tegen achterwiel pk,s enz.

En hoe vaak gebruik je dat topvermogen op de weg,redelijk weinig.

Ik snap nie dat 2 takt en 4 takt niet door een deur gaan bij de meeste van jullie.

Het is allebei mooi,dus zeik niet telkens weer

(krijg toch telkens weer te horen,als ik met een groep meerijd,dat me motor toch wel een coole sound produceert)
 
Gepost door GeerT-VIS op woensdag 18 juni 2003 20:01



2-takt: iedere 15000 km. een nieuw zuigertje a 70 euro per stuk, gooi dr eens een nieuwe nikassil laag tegenaan en je bent voor pak em beet 300euro weer klaar. Goed, iedere 1000km. een litertje vol syntheet maar ach.
Een viertakter? Bij eenzelfde gebruik een complete motorrevisie bij 50.000km en als je het helemaal goed aanpakt zal bij sommigen het olieverbruikt zelfs evenhoog zijn.
Ik zie niet in wat de grote onderhoudskosten van een 2-takt zijn. Ik durf zelfs te zweren dat 99% hier die dit oordeel velt zelfs nog nooit een 2-takt motor bezit heeft, en een beetje met de grote horde meelult. Vreemde fabeltjes allemaal!
Dus zo niet; ga dan weer lekker in de zandbak spelen met die rokende aan revisie toe zijnde traktors O-) :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan