RS250

Hammet

Rookie
31 okt 2003
21
0
Ingen
Hallo,

Ik ben van plan een Aprilia RS250 te kopen. Model rond 1995/1996. Zijn hier mensen aanwezig die ervaring hebben met deze motor. Het is een 2 takt dus je krijgt meer slijtage, maar wat betekend slijtage?? Elke 3000km een nieuwe zuiger en andere onderdelen? En mijn tweede vraag, wat is het verbruik, 1 :9 kan ik wel mee leven, maar lager moet het ook niet zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt.
 
Hallo,

Ik ben van plan een Aprilia RS250 te kopen. Model rond 1995/1996. Zijn hier mensen aanwezig die ervaring hebben met deze motor. Het is een 2 takt dus je krijgt meer slijtage, maar wat betekend slijtage?? Elke 3000km een nieuwe zuiger en andere onderdelen? En mijn tweede vraag, wat is het verbruik, 1 :9 kan ik wel mee leven, maar lager moet het ook niet zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt.
1: 9 haal je zeker, daar zul je niet snel onder komen. Iedere 15.000 KM een nieuwe zuiger.
Zoek anders eens onder RS250.
 
ik heb nu ca 19d km goe doorgevlamd(niet constant in't rood zoals je dat op circuit gebruikt) en ik rijd nog altijd met dezelfde eerste zuigers wel opmerken dat hij dan veel minder presteert, dingen waarop je moet letten zijn de powervalves(staat ervan),spelingen(want door dat trillen zitten die er wel erg fel op bij die fietsen)en of ie geborgd is( evt circuitgebruik want dan moet je 'm niet meer nemen op straat ,weet 't uit ervaringen van mijn rijmaatje die met zijn straatfiets ook de rs250 cup reed :? )
 
Tsja zuigertjes hebben wat meer aandacht nodig dan een VIER takt en goede olie gebruiken!! Verders prima fiets!! 1:12 (of zuiniger) op straat en 1.8 kan ook (circuit) :P

ik zou zeggen, kopen en je zult zien dat et niet tegenvalt!! Als je zelf wat kan sleutelen is dat wel een voordeel natuurlijk!!
 
Laatst bewerkt:
Tsjongejonge, ja hoor bijdehandje je hebt helemaal gelijk. 2 Nieuwe zuigers dus, en dan dus 1 zuiger per cilinder en niet 2 zuigers in 1 cilinder :)

He shit, en ik maar proppen om 2 zuigers in die ene cilinder te krijgen :+

Nee, rs250 is een erg leuke fiets. Mag er soms op rijden (van een maatje) en het is erg leuk!!!!! :]
 
Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met een challenge rs250, mijn broer en ik hebben er allebij 1. Ik heb met die van mij nu 10.000 km gereden op de weg en met de ZAC in 1 jaar tijd en niks mee gehad, behalve de koppelingsplaten dan. Die van broer ook geen problemen. Moet wel zeggen dat ik ze allebei een grondige beurt heb gegeven toen we ze kochten...

enne die van mn broer is te koop! zie link op markplaats hieronder
 
wel als je ze die niet geeft als je een challenge fiets koopt en ze je niet goed inlichten wat er aan moet vervangen/onderhouden kom je wel eens bescheten uit
 
Op maandag 12 januari 2004 19:12 schreef Scintilla het volgende:
Tsja zuigertjes hebben wat meer aandacht nodig dan een 2 takt en goede olie gebruiken!!

zuigertjes hebben meer aandacht nodig dan een 2 takt??? beetje wakker Nack??

Zuigers hebben meer aandacht nodig dan een 4 takt bedoel je dus!
of: Zuigers hebben meer aandacht nodig VAN een 2 takt....
 
zeker aanschaffen een tweetakt. Heb zelf een rgv, rijd 1:10 en dan rijd ik redelijk normaal.
En het onderhoud, dat valt wel mee, gewoon goed bijhouden. En inderdaad zuigers vervangen na ongeveer 15.000.
 
Ik heb nu 11.000 km gereden. Ik rijd tussen de 1:10 en de 1:15, ligt er een beetje aan hoe en waar je rijdt. Verder nog geen kosten gehad, alleen na 7000 km nieuwe banden. Kheb nu BT090, stukken beter dan de standaard dunlops.
 
Ik reed met mijn vriendin achterop 1:18!Niet eens zuinig rijdend...
(wel een (ex)kat.versie)Met mijn nieuwe jolly's moeten er wel grotere sproeiers in,aan het inhouden te merken....dus 1:18 zal ik van nu af aan wel niet meer halen.. ;(
 
Ik reed met mijn vriendin achterop 1:18!Niet eens zuinig rijdend...
(wel een (ex)kat.versie)Met mijn nieuwe jolly's moeten er wel grotere sproeiers in,aan het inhouden te merken....dus 1:18 zal ik van nu af aan wel niet meer halen.. ;(

Dat kan ik je verzekeren :P
 
Ik reed met mijn vriendin achterop 1:18!Niet eens zuinig rijdend...
(wel een (ex)kat.versie)Met mijn nieuwe jolly's moeten er wel grotere sproeiers in,aan het inhouden te merken....dus 1:18 zal ik van nu af aan wel niet meer halen.. ;(

Hoeveel weegt je (lekkere) vriendin? :) Zomaar een vraag niet beledigend bedoelt! ;)
 
doen die RS je zult er geen spijt van hebben. want onderhoud valt best mee met de juiste aandacht en verbruik is ongeveer 1:12 als je niet constant in het rood zit. Het is het plezier dat je van het dingetje hebt wel waard anyway!
 
Ik reed met mijn vriendin achterop 1:18!Niet eens zuinig rijdend...
(wel een (ex)kat.versie)Met mijn nieuwe jolly's moeten er wel grotere sproeiers in,aan het inhouden te merken....dus 1:18 zal ik van nu af aan wel niet meer halen.. ;(
zou iid heel snel doen vordat de boel te arm staat en droog loopt lcht allemaal wat geveoliger bij 2 takten he
 
ik heb een rgv staan mag er wel nie mee op baan rijde ben nog maar 16 ;(
Ga er binnekort mee op circuit rijde

ik zou die rs 250 kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan