RS250?

Vertigo

Rookie
7 jan 2005
23
0
Ik ben aan't overwegen om een goede RS250 tweedehands te zoeken om in het voorjaar de konijntjes wat harder te laten rennen. Ik heb ongeveer 2o.oookm ervaring op sportmodellen, maar sinds een ongeval (niet in fout natuurlijk, maar wat koop je daarvoor..) veel last van mijn knie. Dus ik zoek een motor die niet teveel weegt, heel handelbaar en toch wel leuks in huis heeft.. Wie heeft welke ervaringen met dit model gehad? tx!
 
Ervaring mwaaaa niet echt, heb er wel eens een uurtje op gereden. Stuurt makkelijk, hoef jehaast niet zelf te doen, maar je moet m wel hoog in de toeren houden anders komt ie niet van z`n plek. Meer nuttigs kan ik er niet over zeggen als ik eerlijk ben. Ja dat ze er wel gaaf uit zien :}
 
Ik ben aan't overwegen om een goede RS250 tweedehands te zoeken om in het voorjaar de konijntjes wat harder te laten rennen. Ik heb ongeveer 2o.oookm ervaring op sportmodellen, maar sinds een ongeval (niet in fout natuurlijk, maar wat koop je daarvoor..) veel last van mijn knie. Dus ik zoek een motor die niet teveel weegt, heel handelbaar en toch wel leuks in huis heeft.. Wie heeft welke ervaringen met dit model gehad? tx!


hay vertigo ,ik heb zelf 2 jaar op een aprilia rs250 gereden in 1996 t/m 1998 (nog het oude model 1995 en 1996) was een super ervaring :} ,kwa sturen en remmen niet te overtreffen ,ja je maakt alleen iets meer toeren om hem op gang te houden ,de RS heeft toch nog 70 pk ,een circuit-dag op zandvoort of zolder is helemaal kicken :} ,ik zou hem zelf zo weer kopen ,kwa onderhoud valt het ook nog wel mee ,met de rs heb ik probleemloos 30000 km gereden .alleen na 2 jaar krijg je niet veel meer terug vergeleken met een 4 cilinder :( .
166434

model 1995 regianni repicla.


166433

model 1996 biaggi replica
 
idd 70pk in de originele full power versie ongeveer

Ik woon vlakbij zolder, dus een circuitdagje zit er ook wel in :p Hoog in de toeren houden is niet echt een probleem, ik heb nog tweetakt gereden en dat bevalt mij eerlijk gezegd beter dan de 4-in-lijn raketten. Ik heb niet zodadelijk nood aan +160pk en toppen van meer dan 300pu.. Snel ergens een proefrit versieren is de boodschap denk ik, dan weet ik dadelijk waar het over gaat :)

Ik heb wel een beetje schrik dat ik tweede weekend al sleutelend kan doorbrengen, kleppen, veren, pistons...
 
Laatst bewerkt:
Rs250.. topspul!!!

Maar wel onderhoudsgevoelig.. verwaarlozing van de techniek betekent dat je zeker weten stil komt te staan.

lees ook 'het grote rs/rgv 250-topic'.
 
hoi ik hebt nog een bijna nieuwe rs-250 staan in de kleuren
grijs/zwart/oranje van het bj.2001 in nieuwstaat.
Mail me maar als je interresse hebt op t.ucerler@wanadoo.nl

Groeten Tay

Bijlage: 10.JPG
 
Op de foto ziet ie er niet onaardig uit Vale, maar in je eigen advertentie vraag je meer dan 4000euro, en dan moet ik em nog invoeren in België.. Dan wordt het wat te duur vrees ik
 
ik heb die van mij ( model 2001) met 19d km verkocht voor 4800€ in belgie en er was nog veel meer uit te halen , direct aan de eerste geiintresseerde weggedaan voor die mille die ik had zien staan onmiddelijk te gaan ophalen :)

full


was een heerlijke fiets waar je als een raket mee kon vlammen, top van rond de 220 echte km's, goeie acceleratie en een extreem laag gewicht(gooi die originele kachelbuize er maar eens vanaf, meer pks met een arrow challenge systeem da't goed is afgesteld en vooral een hoop kilo's eraf)
als je snel een start-warmup-vlammen-stop racer wilt die je lang kan hebben als je er genoeg tijd in stopt en 'm verzorgt is de rs250 jouw fiets.

suc6 met de zoektocht


opletten voor : ex-circuitgebruik, zuigers gewisseld vanaf ca 16-18d km, powervalves in goeie staat , remschijven niet versleten,voor de rest standaard nazicht van slijtage.
 
215km is niet heel dichtbij, maar misschien toch nog te doen. Eerst ens wat info inwinnen over wat er bij invoer allemaal komt kijken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan